Beantwoord

Vertraging AV receiver VS TV (beeld VS Geluid)

  • 5 September 2017
  • 6 reacties
  • 933 Bekeken

Hallo,

Ik heb nogal wat vertraging tussen het beeld en geluid?

Kastje is reeds gereset, ik heb alle instellingen doorgenomen aantal Msecs aangepast maar nog steeds verschilt het per kanaal.

Ik gebruik een Onkyo 626 reciever met een Samsung TV

Iemand de gouden tip?
icon

Beste antwoord door Nico73 5 September 2017, 12:42

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1
Hoe heb je het aangesloten? Decoder -> HDMI -> Receiver -> HDMI -> TV?

Zo wilde ik het in eerste instantie ook aansluiten, maar als ik het beeld en geluid via de receiver liet lopen (Marantz SR6006) dan kreeg ik geen beeld en geluid op mijn Samsung TV.

Ik heb het nu als volgt:
Decoder -> HDMI -> TV (voor beeld en geluid)
Decoder -> Toslink -> Receiver (voor geluid)

Als ik het geluid over de boxen wil, dan zet ik de receiver aan. Geluid van de TV zet ik dan wat zachter, maar eigenlijk merk je dit nauwelijks op doordat er toch ook al geluid uit je center komt.
Hoi het eerste klopt inderdaad.

Wat bedoel je met Toslink?
Reputatie 1
Zo'n kabel: https://www.allekabels.nl/optische-kabel/5/1520/optische-kabel.html?gclid=EAIaIQobChMIyc2Is-OO1gIVwT8bCh3M8g0rEAQYBCABEgJq9fD_BwE
Reputatie 7
Hoi Stephan1202,

Mijn advies zou ook zijn om het beeld direct van de TV Box naar de TV te sturen en ook het geluid direct van de TV Box op de versterker aansluiten. Anders zitten er erg veel stappen tussen de TV Box en de TV. Is het gelukt met de tips hierboven (bedankt Nico73!)?
Beste.
Ik heb het aangesloten zoals sander vermeld.
Hdmi kabel van box naar tv
Optische kabel van box naar geluidsinstallatie.

Echter blijft er vertraging tussen beeld en geluid. Behoorlijk irritant.
Ik heb de Amino tv box. Betreft de oude van Vodafone nog.
Reputatie 7
Hi Luuk, loopt het geluid wel synchroon als je deze rechtstreeks via de TV laat lopen? Dus alleen via de hdmi kabel zonder dat de versterker aan staat? Zo ja dan kan je proberen om handmatig de vertraging via de versterker zelf aan te passen zodat het geluid wel synchroon gaat lopen.

Reageer