Beantwoord

Vertraging beeld TV


Sinds kort heb ik tijdens het tv kijken steeds een lichte vertraging in het beeld. Daarnaast reageert het tv kastje ook traag in de menu’s. Het gaat om een Entone. Zijn er andere kastjes beschikbaar, want dit is dramatisch. 

icon

Beste antwoord door Brian 30 June 2020, 16:39

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @henryjeanlecoq,

Welkom op de community. Wat bedoel je precies met vertraging? Tussen beeld en geluid? Dat kun je vaak oplossen via de TV of versterker. Het komt vaker voor dat de communicatie tussen apparatuur wat vertraagd. Op veel apparatuur is daarom een setting om deze vertraging te verhelpen. Of doel je op een storing in het beeld zelf?

Is de decoder trager geworden of was deze altijd al traag?

Thanks. 
 

Het is steeds een korte vertraging alsof beeld even in slow motion wordt afgespeeld. Het is niet iets wat kan worden aangepast met instellingen. 
 

De decoder was altijd al traag, maar is alleen maar trager geworden. Door de gids heen scrollen is een tijdrovende klus geworden. 

Reputatie 7
Badge +4

Heb je toevallig een Samsung TV? daar heb ik dit probleem eerder voorbij zien komen.

 

Heb je de decoder en/of modem al een reset gegeven? Ook door op de decoder via de inkeping op de achterzijde met een dun voorwerp te drukken?

Reputatie 6

@henryjeanlecoq ik wil je voor dit probleem inderdaad aanraden een reset uit te voeren. Ik acht de kans groot dat je langzame TV Box hierdoor weer een stuk sneller wordt! 

Het is inderdaad een Samsung. De QE55Q85R om precies te zijn. Dat de menu’s wat trager reageren is minder storend. Zolang het beeld maar vloeiend loopt hoor je mij niet klagen. 
 

Ik ga jullie tip eens uitproberen. Dank. 

Ik heb geen resetknop op deze decoder. Is de Entone met opnamefunctie. 

Ik heb geen resetknop op deze decoder. Is de Entone met opnamefunctie. 

Ah via het menu kan ik via instellingen wel iets doen zo te zien. 

Reputatie 7

Hi @henryjeanlecoq, klopt helemaal, via het menu kan je de interface resetten! Heeft dit geholpen? Als er nog een volledige fabrieksreset nodig is laat het dan nog even weten, dan voer ik die graag voor je uit! Hierbij worden de opnames wel verwijderd, iets om in het achterhoofd te houden. :wink:

Hi @henryjeanlecoq, klopt helemaal, via het menu kan je de interface resetten! Heeft dit geholpen? Als er nog een volledige fabrieksreset nodig is laat het dan nog even weten, dan voer ik die graag voor je uit! Hierbij worden de opnames wel verwijderd, iets om in het achterhoofd te houden. :wink:

Het werkt wel, maar ik moet wekelijks dat ding resetten. Lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling? Ben niet tevreden. 

Reputatie 7

Hi @henryjeanlecoq,

 

Die ervaring draai ik graag bij je om! Ik vermoed dat een fabrieksreset een veel betere gebruikservaring zal opleveren. Dan ben je wel de gemaakte opnames kwijt, maar is de TV Box weer ‘als nieuw'! Zal/mag ik de reset voor je uitvoeren?

Hi @henryjeanlecoq,

 

Die ervaring draai ik graag bij je om! Ik vermoed dat een fabrieksreset een veel betere gebruikservaring zal opleveren. Dan ben je wel de gemaakte opnames kwijt, maar is de TV Box weer ‘als nieuw'! Zal/mag ik de reset voor je uitvoeren?

Heel graag. Ga je gang. Heb je nog iets nodig van mij?

Reputatie 7

Hi @henryjeanlecoq, nee hoor, ik heb de reset zojuist voor je uitgevoerd. Veel kijkplezier! :slight_smile:

Ik ben benieuwd. Dank je. 

Sinds februari abo bij T-Mobile (overgestapt vanuit Ziggo)

Tot nu toe niets dan ellende helaas…

1 vd vervelendste is de enorme vertraging in beeld. Bij Live voetbal is het papje op je telefoon al ruimschoots binnen, er is een goal gescoord. Een minuut later zie je dan uiteindelijk ook de “live” beelden. Dit heb ik reeds 2 x gemeld, telkens een reset uit laten voeren, maar geen oplossing.

T-Mobile heeft dit wederom in onderzoek, maar geven aan dat dit “erbij hoort, het is normaal”.

 

En verder gebeurd het erg vaak dat er ineens geen geluid meer is, of dat het beeld vast loopt.

Nu resetten we 3 tot 4 keer per week om verder te kunnen kijken….

 

Ben ik nu de enige die dit ondervindt??

Reputatie 7
Badge +4

Hi @CMA,

Goed dat je dit aankaart en sorry voor de problemen die je ervaart! Het klopt inderdaad dat er een vertraging is op ons nieuwe platform, wij zijn druk bezig om de vertraging zo veel mogelijk te beperken. Dit staat hoog op onze agenda! 

Wat betreft het beeld en geluid probleem: ik zie dat er inmiddels een hoop is gebeurd en dat er een nieuwe TV Box onderweg is. Ik vermoed dat je hiermee snel weer ongeremd van ons beeld kan genieten.

Reageer