Beantwoord

Vertraging bij ophalen tv-gids

  • 19 June 2017
  • 3 reacties
  • 442 Bekeken

Ik zag dat dit al een paar keer genoemd is in https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-tijd-voor-een-upgrade-278014, leek me goed om even een apart topic voor aan te maken.

Het duurt meestal 4-6 seconden totdat de TV-gids is opgevraagd en geladen. Als ik in de minuten daarna de TV-gids opvraag gaat het wel sneller (~1-2 seconden), blijkbaar is die informatie dan gecached. Ik heb de Entone-decoder met opnamefunctie. Een paar maanden geleden was dit nog geen (merkbaar) probleem. Kan dit verbeterd worden?
icon

Beste antwoord door Sander 22 June 2017, 13:24

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hoi Marco, dit signaal pikken we zeker op. Er wordt veel gesproken over een trage TV Box. We zijn aan het werk om de zapsnelheid van de TV Boxen te verhogen. Op de korte termijn hebben we geleerd dat een korte stroomonderbreking de TV Box (tijdelijk) iets sneller maakt. Tot slot zou het kunnen zijn dat de opnameruimte (bijna) vol is. In zulke gevallen wil de TV Box ook wat trager reageren. Verwijder dan enkele opnames. Bedankt voor het signaal!
hallo onze decoder is heel erg traag als ik de tv gids open duurt dat best lang voordat die er is en dat is eigenlijk met alles wat met de afstandsbediening doe hij is echt heel erg traag
Reputatie 7
Hoi m.wittmann,

Allereerst welkom op het forum! Ik heb je topic hier geplaatst, omdat het over hetzelfde punt gaat. Hierboven staat dan ook al een antwoord. 🙂

Reageer