Beantwoord

Vertraging tv beeld tov andere providers

  • 15 November 2020
  • 11 reacties
  • 679 Bekeken

Goedendag,

Ik kijk graag voetbal en tijdens een voetbal wedstrijd maak ik gebruik van een groepsapp om te discussiëren over de wedstrijd. Nu is het zo dat begin dit jaar er zo'n 30 seconden vertraging zit bij een voetbal wedstrijd (hoogstwaarschijnlijk vanwege het nieuwe tv kastje). Ik heb contact gehad met fox sports zelf en die verwezen mij door naar T-mobile. Zij gaven aan dat daar het probleem zit. Vrienden van mij hebben Ziggo en die lopen gemiddeld 30 seconden voor. Dit is heel irritant en zeker niet meer van deze tijd. Ik heb een glasvezel abonnement met een Amino Aria 610X tv kastje. Ik heb al 2x contact gehad met de Helpdesk en ze zouden dit voorval onderzoeken. Helaas geen antwoord tot nu hierop. Factory reset lost het ook niet op

 
Mijn vraag is valt hier wat aan te doen? 
 

Alvast bedankt voor de reactie!

Gr,

Danny

icon

Beste antwoord door TechRacing93 15 November 2020, 14:26

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @d_ridderbos

Zit je toevallig op het nieuwe Tv platform? Zoja dan is het “as designed”. Zie ook deze comment van @Brianhttps://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/feedback-nieuwe-t-mobile-tv-326106?postid=1582271#post1582271 

Reputatie 7
Badge +1

Gelukkig zit ik de hemel zij geprezen nog op het oude platform met nog de betere streams, want als ik lees hoe slecht de nieuwe zijn houd ik mijn hart vast.

Voor wat betreft de huidige problemen met het nieuwe platform heb ik wel eens het idee dat bij providers ja ook de concurrentie van T-Mobile thuis de ontwikkelaars van hogerhand voor een voldongen feit worden geplaatst terwijl “hogerhand” van de hele materie totaal niks afweet, maar dan ook totaal niks.

 

Hi @d_ridderbos

Zit je toevallig op het nieuwe Tv platform? Zoja dan is het “as designed”. Zie ook deze comment van @Brianhttps://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/feedback-nieuwe-t-mobile-tv-326106?postid=1582271#post1582271 

Hi TechRacing93,

Bedankt voor je reactie. Ik zit op het nieuwe Tv platform, helaas. 
Ik zit nu te overwegen om over te stappen als er niet snel een oplossing voor komt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @d_ridderbos, welkom op de Community!

Of er snel een oplossing komt, durf ik je niet te zeggen. Omdat het in principe geen issue is met de stream van T-Mobile TV, wordt het bestempeld als zijnde “het werkt zoals het hoort”, zoals @TechRacing93 en @Brian correct aangeven. Echter, ons TV team is er wel degelijk van op de hoogte dat de vertraging voor veel gebruikers een onaangenaam verschijnsel is en zal daarom trachten de vertraging zoveel mogelijk naar beneden te brengen. Hier is jammer genoeg geen termijn voor gesteld, maar er wordt wel voorzichtig aangegeven dat dit niet binnen korte termijn zal zijn. 

Zelf ben ik ook een enorme voetballiefhebber dus ik kan me maar al te goed verplaatsen in alle constateringen en gevoelens die deze vertraging met zich meebrengt. Wanneer mijn club scoort en ik de buren al hoor juichen voordat de actie van de rechtsbuiten überhaupt gemaakt is, is dit best frustrerend. Wat ik doe, is mijn Flashscore app sowieso uitschakelen zodat de goals niet al op de mobiele telefoon staan voordat ze op jouw TV gevallen zijn én ik probeer waar nodig zoveel mogelijk me af te schermen voor omgevingsgeluiden. Ook Whatsappgroepen en dergelijke zet ik dan maar even op mute, het irritatieniveau stijgt anders nog meer; en zo vaak scoort mijn club nou ook weer niet.

 Dit is natuurlijk niet de oplossing, maar biedt wel enige vorm van soelaas zolang de vertraging nog niet ingeperkt is. Hopelijk kun je hier wat mee en zo niet, laat me weten of ik je ergens bij kan helpen. Van voetbalfan tot voetbalfan wil ik graag zo goed mogelijk meedenken - dat geldt voor elke gebruiker hoor, maar dit item spreekt me absoluut aan. 

Reputatie 7
Badge +1

Momenteel is Ziggo bezig met een campagne die zoals ik hem kan beoordelen wel eens een redelijk succes kan worden. kijk op https://www.ziggo.nl/campagne/meervoorminder

 

Hoi @d_ridderbos, welkom op de Community!

Of er snel een oplossing komt, durf ik je niet te zeggen. Omdat het in principe geen issue is met de stream van T-Mobile TV, wordt het bestempeld als zijnde “het werkt zoals het hoort”, zoals @TechRacing93 en @Brian correct aangeven. Echter, ons TV team is er wel degelijk van op de hoogte dat de vertraging voor veel gebruikers een onaangenaam verschijnsel is en zal daarom trachten de vertraging zoveel mogelijk naar beneden te brengen. Hier is jammer genoeg geen termijn voor gesteld, maar er wordt wel voorzichtig aangegeven dat dit niet binnen korte termijn zal zijn. 

Zelf ben ik ook een enorme voetballiefhebber dus ik kan me maar al te goed verplaatsen in alle constateringen en gevoelens die deze vertraging met zich meebrengt. Wanneer mijn club scoort en ik de buren al hoor juichen voordat de actie van de rechtsbuiten überhaupt gemaakt is, is dit best frustrerend. Wat ik doe, is mijn Flashscore app sowieso uitschakelen zodat de goals niet al op de mobiele telefoon staan voordat ze op jouw TV gevallen zijn én ik probeer waar nodig zoveel mogelijk me af te schermen voor omgevingsgeluiden. Ook Whatsappgroepen en dergelijke zet ik dan maar even op mute, het irritatieniveau stijgt anders nog meer; en zo vaak scoort mijn club nou ook weer niet.

 Dit is natuurlijk niet de oplossing, maar biedt wel enige vorm van soelaas zolang de vertraging nog niet ingeperkt is. Hopelijk kun je hier wat mee en zo niet, laat me weten of ik je ergens bij kan helpen. Van voetbalfan tot voetbalfan wil ik graag zo goed mogelijk meedenken - dat geldt voor elke gebruiker hoor, maar dit item spreekt me absoluut aan. 


Hi Jason,

Bedankt voor uw reactie en bedankt voor het meedenken. Wat ik niet vermeld heb is dat ik ook weleens een gokje waag met “live betting”. Hierbij is een vertraging van 30 veel te veel. Dit was een jaar geleden niet zo. Toen liepen de wedstrijden soms nog weleens een paar seconden voor op de “live betting” site.
Mja het is wat het is. We gaan gewoon ff shoppen binnenkort. 

Reputatie 7

Ai in dat geval is het inderdaad erg onhandig haha. Het klopt dat het een jaar geleden niet zo was, we zijn met het nieuwe TV platform overgegaan op een ander type stream. Zoals Jason aangeeft, wordt aan gewerkt maar misschien is op zoek naar een alternatief voor jou dan geen slechte keuze (zeg ik met enige pijn in mijn hart).

Gisteren voetbal: Nederland - Oekraïne…

ook 30 seconden vertraging met de buren die Ziggo hebben ..

Dat is wel een spoiler als je al eerder het doelpunt hoort vallen …

:((

Hier precies hetzelfde…. WAARDELOOS dit. 
T-mobile, doe hier snel iets aan.

én enorme vertraging én slechte beeldkwaliteit, dit is mijn laatste post op dit forum, ik ga definitief weg bij t-mobile; ze zijn dan wel cheap je krijgt ook cheap.

Reputatie 7

Hi, een aantal T-Mobile Thuis klanten kan inderdaad een vertraging ervaren bij de ontvangst van TV-beeld. Voor Thuis-klanten die we via glasvezel internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij TV kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, T-Mobile Thuis en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van een nieuw platform dat we gebruiken, waarmee we in de toekomst bijvoorbeeld TV kijken zonder kastje (set top box of decoder) kunnen aanbieden.

Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Daardoor verschijnt live TV-content niet direct in beeld, zoals bij traditioneel TV kijken wel het geval is.

Om het onderwerp centraal te houden, wil ik je verwijzen naar dit topic (link is klikbaar). Alvast hartelijk bedankt.