Beantwoord

Vertraging TV signaal

  • 18 February 2021
  • 12 reacties
  • 1337 Bekeken

Reputatie 1

Hallo community, 

Wellicht dat iemand anders dit ook eens heeft opgemerkt in de community, maar ik kom er achter dat wij een vrij vertraagd tv signaal krijgen. Ik heb zelf glasvezel in huis en de tvbox is rechtstreeks aangesloten op het kastje in de meterkast.

Gisteravond tijdens de KNVB beker en bij de Champions league wedstrijden van deze week hoor ik mijn buurman al ruim een minuut eerder juichen of reageren dan dat er bij mij dan gescoord of iets gebeurd is. Hij heeft internet/tv van KPN. Nu is het in veel gevallen misschien niet relevant bij het kijken naar andere zenders, maar ik vind het voor voetbalwedstrijden toch wel behoorlijk storend dat wij achter de feiten aan lopen… Hoe kan het dat wij als T-Mobile gebruiker zo’n (ver)traag(d) tv signaal krijgen?

De app is dan zelfs nog veel trager, dat scheelde gewoon 3 minuten zelfs gisteren...

Iemand hier ook al ervaring mee?

@T-Mobile team, kunnen jullie hier iets aan laten doen of uitzoeken waarom er zo’n vertraging blijkt te zijn? Of laten jullie je aftroeven door de KPN’s van deze wereld?

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 22 February 2021, 11:51

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dhilk81, je kaart een issue aan dat inderdaad bekend is en jammer genoeg nog geen definitieve oplossing heeft gekregen. De stream wordt op deze manier op Glasvezel aangeleverd en daar zit de circa 20 tot 28 seconden vertraging al in. 

Dit is geen “bug” maar we streven ernaar om de vertraging zo kort mogelijk te maken (vergelijkbaar met de standaard op de markt) en dit heeft de hoogste prioriteit. Dit is niet iets wat met één druk op de knop aangepast kan worden en we blijven hier doorlopend aan werken. 

Ons TV team is hier al langere tijd mee bezig en probeert dit zo dicht mogelijk richting het gangbare te brengen. Het is inderdaad vooral tijdens live sport merkbaar en een zeer belangrijk punt van aandacht. Bedankt voor jouw feedback hierin!

Om zo goed mogelijk op de hoogte te blijven, wil ik je vragen om af en toe een kijkje te nemen in ons verzameltopic: Feedback nieuwe T-Mobile TV. Zodra er updates zijn, plaatsen we die zo snel mogelijk in dat topic.

Is er al een oplossing inzicht wat betreft dit probleem?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JoostVS, ik citeer voor het gemak mezelf uit het verzamel/feedbacktopic: 

“Goedemorgen @JoostVS, onze techneuten en het TV team zijn nog steeds in onderzoek naar hoe dit eventueel aan te passen is. Het probleem is moeilijk benaderbaar en daardoor ook niet op korte termijn oplosbaar. Dat betekent niet dat we er niet continu mee bezig zijn, maar meer dat het op dit moment lastig is om je een tijdsindicatie te geven.

Zodra er een update gegeven kan worden, zullen we dat meteen doen.”

Het blijft een hardnekkig issue, zeker tijdens live sport (voetbal, formule 1, wielrennen, darts etc.) en daarom zijn we er altijd mee bezig. Jammer genoeg heeft dit nog niet geleid tot een fix, maar we blijven doorgaan! Sorry voor de magere update.

Hoi, zo’n drie weken geleden heeft Tmobile tv een update gehad. Wij zitten nu naar het Nederlands elftal te kijken en we horen zo’n 20 seconden eerder al wat er gebeurt, via de buren. Constateerde ik tijdens de oefenwedstrijden ook al. Hadden we met de vorige versie van tmobile tv nooit. Iemand een oplossing ? Kan ik anders weer terug naar de vorige/oudere versie? Want dit is erg irritant.

Reputatie 7
Badge +1

@Nathnl Naar mijn  simpele mening is er maar een manier om een doelpunt echt live te zien en dat is in het stadion, maar dat terzijde, dat er enige vertraging zit in moment van scoren en zien op tv blijft altijd.

Maar 20 tot 30 seconden is gewoon weg veel te veel, persoonlijk vind ik maximaal 4 tot 6 seconden acceptabel.

In het stadion is het beste indd. Maar nu ik het via de tv volg is het erg irritant om al zo’n 20 sec eerder de OE’s en AAH’s via de buren te horen  (KPN) 

Reputatie 2

Sinds een paar maanden hebben we T-Mobile Thuis, met tv 6 maanden als proef. Komen bij KPN vandaan.

Nou, we hebben nu al spijt, en er zelfs thuis een beetje ruzie over. Het EK kijken is echt niets aan zo, we horen de buren juichen of juist niet, en weten dus wanneer een doel valt of niet. Erg gênant dit, en zou eigenlijk ook een dealbreaker zijn geweest als we dit van te voren wisten 🙁

Reputatie 2

Inderdaad, niks aan zo, ik hoor aan de buren al of er gescoord gaat worden.... Als dit al maanden bekend was (ik lees berichten van oktober 2020!!!), was het toch wel mooi geweest als het in ieder geval voor het EK opgelost was geweest. Ook net overgestapt, maar dit is echt een tegenvaller.

Wat gaat T-Mobile hieraan doen?

Reputatie 3

Update please!!!

 

Erg irritant, zeker nu tijdens het WK. Zelfs de KNVB app is sneller dan de live TV van T-Mobile. Als de concurrentie het wel sneller kan, moet er toch een oplossing zijn? 

Normaliter maakt de vertraging me echt niks uit, maar voetbal van het NL elftal op een eindtoernooi legt het probleem bloot. 
 

Kom op T-Mobile. Ik ben trouwe klant en zal niet weggaan maar dit is iets wat snel opgelost moet worden!

Reputatie 2

@Jason Misschien weet jij hoe het ervoor staat?

Reputatie 1

Ik ben blij dat nu eindelijk een groot sportevenement is waarmee T-Mobile hopelijk gaat inzien hoe groot dit probleem is. Het is bij mij al persistent sinds de nieuwe software (± 8 maanden terug, zie mij eerdere berichten) en erg vervelend omdat ik in de sportindustrie werk. Zelf ga ik nu over naar KPN omdat er geen enkel schot in lijkt te zitten. 

Reputatie 7

Hi allemaal, een aantal T-Mobile Thuis klanten kan inderdaad een vertraging ervaren bij de ontvangst van TV-beeld. Voor Thuis-klanten die we via Glasvezel Internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij TV kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, T-Mobile Thuis en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van een nieuw platform dat we gebruiken, waarmee we in de toekomst bijvoorbeeld TV kijken zonder kastje (set top box of decoder) kunnen aanbieden.

Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Daardoor verschijnt live TV-content niet direct in beeld, zoals bij traditioneel TV kijken wel het geval is.

Graag verwijs ik jullie door naar dit topic, zo kunnen wij dit onderwerp centraal op één plek houden. Heel erg bedankt!