Beantwoord

Vervangen oude Vodafone Entone Tv-boxes

  • 19 March 2019
  • 9 reacties
  • 2046 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Beste T-Mobile,

Graag kom ik in aanmerking voor het vervangen van de tv-boxes bij mijn T-mobile Thuis abonnement. Ik heb zojuist het abonnement verlengd. Ik ben tevreden over de service, alleen ik vind wel dat de tv-boxes die ik nu thuis heb staan erg traag zijn (bij zappen en in de programmagids). Dit zijn nog de oude Entone boxes van Vodafone. Ik heb gelezen dat jullie inmiddels andere, snellere, tv-boxes gebruiken, dus ik zou graag mijn oude laten vervangen. Kunnen jullie mij hier verder helpen?

Mvg,
Remko
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 19 March 2019, 17:32

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @remkoh,

Voor de entone is op dit moment geen omruil programma beschikbaar. Soms kan het voorkomen dat de entone traag reageerd een factory reset zou dit moeten verhelpen. aan de zeikant zit een klein gaatje waarmee je hem kan resetten. hierna word de software opnieuw op de stb geplaatst en moet het probleem zijn opgelost.

kun je ons vertellen of dir het probleem bij jou oplost ?
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb hier nog de oude Amino 140 dingen zijn zo simpel als een mens maar kan bedenken, je kunt er alleen de primaire functies mee uitvoeren zoals in het menu staan van T-Mobile thuis.

ondanks de zeer beperkte specs werken de Amino's veel sneller dan Entone's als ik de diverse klachten lees en niet alleen bij t-m
Hey @Hidden.nld het resetten van de kastjes heeft niks veranderd. Zappen duurt meestal wel 3 a vier seconden, het openen van de programmagids vaak nog wel iets langer.
Reputatie 7
Badge +1
Net even getest met mijn Amino 140 het zappen duurt ongeveer 1,5 tot 2 seconden en het oproepen van de programmagids niet meer dan 2 seconden of sneller.
Reputatie 7
Hey @remkoh,

De zaptijd van onze TV Boxen is gemiddeld 3 seconden. In deze 3 seconden worden tal van handelingen verricht op ons netwerk. Ook hebben wij in lab omgeving gezien dat in sommige gevallen uitschieters tot 7 seconden mogelijk zijn. Wanneer het langer dan 10 seconden duurt, is er meer aan de hand. Trek dan zeker aan de bel!
Hier hetzelfde probleem,....
In februari 2018 zijn jullie overgestapt op een ander merk TV tuners, dat gebeurd niet zomaar.
Mijn moeder heeft het nieuwe type TV tuner en heeft nergens last van.
Ik ben vanuit vodafone bij T-Mobile terecht gekomen en verwacht eigenlijk dan ook vervanging van de TV tuner(s).
Ik heb hier 2 Entone tuners
1x met en 1x zonder opnamefunctie.
Begin het gedoe aardig beu te worden en moet steeds langer wachten met zappen, menu openen en sinds kort ook steeds vaker blokjes in beeld en geluid dat piept en kraakt.
Alles al uitgevoerd
Wisselen van tuners tussen slaapkamer en woonkamer (beiden UTP aangesloten)
Bijgeleverde UTP kabel rechtstreeks aangesloten buitenom de aangelegde kabel
Reset uitgevoerd
Reset op afstand uitgevoerd door T-mobile
Niets helpt omdat het oude apparatuur waarbij de interne processor gewoon niet meer voldoet.

Kom niet aan met uitvluchten, bij mijn moeder werkt het gewoon super en het ligt niet aan mijn bekabeling, TV of modem, we zitten hier gewoon te tobben met oude apparatuur.

En tot 7 seconden wachten is echt niet acceptabel en niet van deze tijd en niet nodig omdat de nieuwe TV tuners het wel goed doen.
Reputatie 7
Badge +1
Als het goed is word morgen mijn Amino 140 vervangen door een Entone, als het goed is worden alle Amino's vervangen omdat deze niet meer zouden voldoen.
Ik ga eerst de Entone uitproberen voor ik de Amino terug stuur, het gekke is dat juist de Amino 140 een tuner die al jaren word gebruikt snel zapt bij mij duurt het zappen hooguit 2 seconden en ook het menu openen of opdracht geven gaat snel.

Hoop dat de Entone die ze sturen net zo snel is, anders krijgen ze die terug en hou ik de Amino
Heb nooit de Amino gehad dus kan geen oordeel geven.
Maar het menu in de entone was ook snel in tegenstelling tot wat het nu is geworden.
Reputatie 7
Badge +1
Vandaag de nieuwe Entone 510b gekregen als vervanger voor de Amino 140, het installeren was een fluitje van een cent.

Verschil met de Amino: geluid vind ik zelf beter en ook het beeld op de Panasonic FHD tv is netjes niks op aan te merken, de zaptijd is inderdaad zoals vaker hier opgemerkt niet geweldig getest met een stopwatch het wisselen van zender duurt gemiddeld 4 tot 5 seconden bij de Amino ging dit aanmerkelijk sneller, vooralsnog is het voor mij acceptabel maar dat is het dan ook

Reageer