Beantwoord

Vervangende TV Box "upgrade", oud exemplaar?

  • 18 April 2019
  • 5 reacties
  • 1580 Bekeken

Hallo,

Eergisteren een e-mail ontvangen met de volgende tekst:

"We vinden het belangrijk dat je altijd zorgeloos kunt TV kijken met ons. Daarom is het tijd voor een upgrade van je Interactieve TV Box. We vervangen je TV Box helemaal gratis met een nieuw exemplaar. Dan heb jij in ieder geval de juiste apparatuur in huis en kunnen wij sneller aan de slag met het verbeteren van jouw TV ervaring."

En ik dacht is dat even een mooie service de oude langzame tv boxen worden geupgrade, super.

Vandaag de nieuwe TV boxen (Kamai510b) binnen gekregen en de Box in de woonkamer omgewisseld, installatie etc gedaan en het apparaat werkt.

Tot mijn verbazing is de TV Box een stuk langzamer dan de oude (Amino A140), de nieuwe box had echter net een update gedraaid en komt net uit de doos dus nog even een power cyclus gegeven een half uurtje laten bijkomen met tv kijken. Helaas de "nieuwe" TV Box (Kamai510b) is een stuk trager met zappen, in de guide en met tv-gemist. Dit is geen Upgrade maar een Downgrade.

Na wat lezen op het forum blijkt dat jullie ook Nieuwe TV Boxen hebben.
Link naar post over nieuwe TV box
"Hi Bremg, de Kamai 510 zijn we inmiddels al aan het vervangen voor de nieuwe Kamai 610 maar op dit moment wordt deze alleen nog aangeboden aan nieuwe klanten. We blijven ook de "oude" TV boxen gewoon updaten en deze hebben dezelfde functies al de nieuwe dus ze zijn zeker niet verouderd!"

Het lijkt er dus op dat er iets mis is gegaan met het opsturen van de Upgrade TV boxen en heb ik per ongeluk de 510 ontvangen in plaats van de 610.

Hoe kunnen we dit het beste oplossen? Moet ik de 510 boxen weer terug sturen?

Met vriendelijke groet,

Peter.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 18 April 2019, 21:45

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo Peter,

Bij de volgende update werkt de Amino A140 niet meer. Dit is de reden dat deze word vervangen voor de Kamai510b welke wel gewoon werkt na de update. De Kamai 610 is de nieuwste stb en deze word helaas alleen naar nieuwe klanten gestuurd.

Zelf hoop ik dat de Kamai510b wel wat beter gaat werken na de update.

Ik zelf heb ook een mail ontvangen dat ik nieuwe tv boxen krijg, echter is dit in September reeds gebeurd.

Mijn animo's zijn vervangen door entone.  

 

Moeten ze nu weer vervangen worden of gaat hier iets verkeerd?

Reputatie 7
Badge +1

Nee hoor er is niets verkeerd gegaan, de oude Amino's 140 worden vervangen door de Entone 510b, helaas zijn hier over op diverse topics ook menige klacht over te lezen, en dan met name over het trage zappen.

Hoewel de Entone 510b een leuk boxje is loopt deze inmiddels ook alweer op z'n laatste adem, vergelijk het met een marathon loper die de laatste kilometers alles op alles moet zetten om maar de finish te halen, ook de Entone moet alles uit de kast halen om maar enigzins bij te blijven.

Zo overtreffen de standaard boxjes bij KPN e.a. wat specs betreft de Entone 510 met verve

Bemu dank voor de reactie. Ik herken wel een aantal storingen bij de Entone zeker als er ook een opname loopt.

 

En dan heeft KPN nu ook weer een nieuwe box die de 610 ook ver overtreft, de achterstand word weer groter gemaakt, zullen we het maar niet over Ziggo hebben met de Next box, de top in medialand op dit moment.

Gelukkig heb ik de 510 niet maar de 610 als tweede box, de opname box kan net de boel bijhouden, maar denk dat ik gewoon geluk heb en een goed tweedehandsje heb gekregen met weinig kijkuren, een ex Vodafone exemplaar met een T-Mobile sticker er overheen geplakt, die ik er af trok omdat ik dacht dat het een bescherm plasticje was die ook op het scherm zat.:rofl::joy:

Reageer