Vervorming geluid bij beluisteren ClassicNL

  • 18 June 2020
  • 7 reacties
  • 300 Bekeken

Wij luisteren dagelijks, via de glasvezel, naar ClassicNL maar daar zijn steeds vervormingen van het geluid en dat is erg storend. Na een langdurige vervorming van het geluid vindt er een reset plaats (mijn eigen woorden) en dan is het geluid eventjes goed maar na verloop van tijd vervormd het geluid weer.

Is hier wat aan te doen?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo janjoost,

Komt dit uitsluitend bij ClassicNL voor, of luister je alleen naar deze zender?

Als je de tv box opnieuw opstart door deze even van de stroom te halen, treedt het dan direct op of pas na verloop van tijd?

Mvg. Marcel

Beste Marcel,

Wij luisteren alleen naar ClassicNL, ik kan het dus niet vergelijken met andere zenders. Wat mij wel opvalt dat vervormingen van het geluid zich niet tijdens de nieuwsuitzendingen voordoen.

Tv box van stroom afhalen en daarna weer aansluiten heeft geen positief effect.

Jan

Reputatie 7

Hi @janjoost, zou je het eens willen testen met andere zenders? Dan kunnen we testen of het specifiek aan de zender ligt of dat er mogelijk iets met de TV Box zelf aan de hand is. 

Dat ga ik doen.

Vandaag, 19-06, heb ik vanaf 08.00 uur tot 16.15 ClassicNL beluisterd via mijn satelliet ontvanger en geen vervormingen bemerkt. Om 16.15 heb ik de TV-box omgeschakeld van TV naar Radio en luister ik naar ClassicNL, tot nu 16.45 nog geen vervormingen gehoord. Wanneer ik vervormingen waarneem zal ik overschakelen naar een naastliggende zender om vast te stellen of daar ook vervormingen optreden.

Aanvullend vermeld ik nog dat mijn radio met een Toslink kabel is aangesloten op de TV-box. 

Er zijn vervormingen van het geluid bij TV-ontvangst.

Ik houd je op de hoogte van mijn bevindingen.

Tot op heden 23/06 heb ik geen vervrmingen meer gehoord. Wel heb ik een paar keer een “reset” gehoord maar daar ging geen vervorming aan vooraf.

Ik blijf kritisch luisteren en bij het weer optreden van een vervorming zal ik overschakelen naar een andere zender om te kunnen constateren of de vervorming zich op meerdere zenders voordoen en u daar dan over informeren.

Toslink kabel lees ik, zit die er goed recht in en geen scherpe bochten in de kabel, dit wil ook nog wel eens storen.

Reputatie 7

Hey @janjoost,

Mooi om te horen dat er geen vervormingen meer hebben opgetreden. Laat ons gerust weten als dit probleem toch terugkeert. Dan gaan we op zoek naar een oplossing. :relaxed:

Reageer