Beantwoord

voorkeurzenders

  • 20 August 2019
  • 6 reacties
  • 496 Bekeken

Mijn ingestelde voorkeurzenders doen het niet meer.
Deze zijn wel in Instellingen geactiveerd.
Als ik bijvoorbeeld op de afstandsbediening mijn voorkeurzender nummer 6 indruk, wordt SBS 6 weergegeven in plaats van de door mij ingestelde zender Net5.
(SBS 6 is bij Alle Zenders onder nummer 6 weergegeven).
Etc. alle voorkeurzenders worden niet goed weergegeven (met uitzondering van de zenders waarbij de voorkeur en volgorde van Alle Zenders toevallig overeenkomt).
Hoe krijg is de voorkeurzenders weer correct werkend?
icon

Beste antwoord door pwenas 27 August 2019, 21:04

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hey @groninger01,

Heb je ook al geprobeerd om je TV Box heel even van het stopcontact af te halen? Werkt het dan wel? Je zou vervolgens je favorietenlijst opnieuw kunnen instellen. Hier zie je hoe je dit kunt doen. Laat je ons weten of het heeft geholpen?
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb de TV Box al van het stopcontact gehaald, en ook allerlei andere mogelijkheden geprobeerd/opnieuw ingesteld. Maar niets hielp.
Daarna heb ik gisteren 50 minuten met een medewerker van T-Mobile aan de telefoon gehangen. Samen zijn we opnieuw alle mogelijkheden nagelopen. Zonder resultaat. Hij heeft het probleem daarom doorgeschakeld naar de technische dienst. Dus daar wacht ik nu op. Kan wel 10 dagen duren.
Omdat ik verwacht dat de voorkeurinstellingen in de TV Box worden opgeslagen, denk ik dat het probleem daar ligt en de Box dus niet goed meer functioneert.
Reputatie 7
Hi @groninger01, hmm dat is vreemd. Mijn collega heeft het vast al geprobeerd maar heeft een fabrieksreset ook niet geholpen? In dat geval zal onze technische dienst er inderdaad even naar moeten kijken. We gaan voor je aan de slag!
We hadden nog geen harde reset geprobeerd. Dat heb ik nu gedaan.
Daarna waren mijn Favorieten nog aanwezig! (Net als bij andere oplossingen).
Maar nu doet zich iets merkwaardigs voor (en voor de reset niet). Als ik op de afstandsbediening op CH/PG druk, en ik ga één zender omhoog of omlaag, en dan wordt de volgorde van de Favorieten aangehouden.
En ook bij het selecteren van Guide wordt de voorkeurvolgorde aangehouden.
Maar als ik op een cijfer druk, werkt dat niet, en wordt de betreffende zender uit de standaard zendervolgorde weergegeven. Dus nog steeds, als in mijn voorbeeld, wordt als ik op het cijfer 6 druk SBS 6 weergegeven in plaats van de daar door mij ingestelde voorkeurzender Net5.
Reputatie 4
Dat kan kloppen, de favorieten werkt alleen met channel up en down toetsen, dus volgorde. Als je op cijfertoetsen drukt kom je op de zender uit die door T-mobile aan deze zender is toegekend.
Ik zou ook liever zien dat je bij favorieten de volgorde van zenders als cijfer kon invoeren, net als bijvoorbeeld bij een dreambox als je een boeket aanmaakt.
Bedankt. Dan is het "probleem" hiermee opgelost.

Reageer