Beantwoord

Wanneer kan ik mijn videorecorder de deur uit doen?


Hallo,

 

Sinds eind juli heb ik T-mobile thuis met alles er op en er aan. Wat blijkt? Ik kan niet opnemen (heb geen hd recorder), interactieve t.v. is (nog) niet aan de orde (ik ben toch abonnee geworden na 14-7?). Ik kan zelfs geen NL programma's terugkijken (wel op smartphone en laptop, maar niet op t.v. via het kastje). 

Klantenservice gebeld, zou 1 week later door tech. dienst terug gebeld worden, is niet gebeurd. 2e Keer klantenservice gebeld, zei mij dat e.e.a. nog wordt uitgerold en dat ik toch kan terugkijken (heel veel niet dus...).

Mijn vraag is wanneer ik mijn videorecorder te koop kan gaan aanbieden.

icon

Beste antwoord door TAVL 3 August 2020, 12:18

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @pl.steenbrink 

De modem en tv boxen krijg je van T-Mobile in bruikleen. Indien ze niet terug worden gestuurd wanneer dat moet dan ontvang je een boete.

Indien je eind juli klant bent geworden dan zou je moeten kunnen opnemen in de cloud.

Hallo Waggas,

Dank voor je reactie, ik weet dat de apparatuur van T-Mobile is, maar wat heeft dat te maken met het feit dat ik niet op kan nemen of terug kan kijken? Alleen de videorecorder (met alle cassettes!!) is van mezelf :relaxed:

 

Reputatie 7
Badge +15

Oh oke mijn fout, ik dacht dat je de tv box ging verkopen 🥱

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @pl.steenbrink,

De transitie naar het nieuwe cloudplatform is in volle gang, maar zal nog een tijdje in beslag nemen. Heel veel duidelijkheid is er dus niet en zal men je ook niet kunnen geven. Klanten zullen per groep omgezet worden en deze klanten krijgen ongeveer een week vooraf een bericht dat hun dienst omgezet wordt. Wanneer dit voor jou van toepassing is, is helaas niet op voorhand te zeggen. Enkele klanten met een aanvraag/aansluiting vanaf eind juli zullen direct al T-Mobile Thuis TV krijgen. Voor nu dus nog even geduld. 

DSL aansluitingen lijken voor nu als eerste aan de beurt.

Hallo TAVL,

 

Dank voor je reactie, ik begrijp het. Wat ik niet begrijp is dat ik niet terug kan kijken op mijn t.v. (de NL zenders).

Reputatie 7
Badge +4

Dat zou voor de Nederlandse zenders moeten werken. NPO en SBS kan dit tot 10 dagen terug via het menu (Uitzending gemist). Voor RTL kan dit tot 7 dagen terug via de Guide (Begin gemist). Niet optimaal en gelukkig verholpen met het nieuwe platform. 

Andere optie is het streamen van de TV Anywhere App. Hierop kun je op meer zenders via de gids tot 7 dagen terug kijken. Streamen kan via Chromecast, AppleTV of mirrorcast (SmartTV icm geschikte tablet of smartphone). Niet optimaal, maar in ieder geval een workaround tot je omgezet wordt.

Ik kan inderdaad streamen via de app, maar is niet ideaal zoals je meldt. Het is wennen dat ik vanaf mijn andere provider weer een aantal stappen terug maak, en dat ik daar pas echt achter kom als eenmaal ben overgestapt. Ik had het idee dat ik nog in aanmerking kwam voor een HD recorder voor de time being...

Reputatie 7
Badge +4

Dat was ook zeker het idee vanuit T-Mobile, maar de vertraging bij het nieuwe platform en van daaruit een tekort aan HDD recorders zorgden voor deze vervelende situatie. Naar mijn idee geen handig aanpak van T-Mobile. Gelukkig is het maar van korte duur en kun je binnenkort gewoon weer van interactieve diensten en opnemen gebruik maken.  

Zit je op glas of DSL?

Ik zit op glas…

 

Reputatie 7
Badge +4

DSL zou eerst gaan. Ik neem aan dat je een Kamai 610 decoder hebt. Persoonlijk verwacht ik die groep vrij snel na DSL, omdat dit de meest recent uitgeleverde decoder is. Dan wel het WBA gebied (NetwerkNL/KPN gebied). Dus het gebied waar T-Mobile geen eigen apparatuur heeft. Te herkennen aan de maximale snelheid van 100Mbit. 

Ik heb een Amino 610 X en een snelheid van max 1Gbit, betekent dit dat ik dan in de groep zit die als laatste aan de beurt is?

Ik denk het, ik zit ook in de groep die achteraan staat, maar ik heb een Entone en Aria 610 dus denk dat je eerder aan de beurt ben dan ik.

@TAVL Het is een Aria 610, de Kamai is de voorganger en dat is de 510.:grin:

Reputatie 7
Badge +4

Whoops. Abuis @Doornekamp33 . 

 

Ik weet niet of die als laatste gaat. Je zit in ieder geval op ODF.

Ik zie het wel of ik laatste word @TAVL 

Maar vind wel opvallend dat er hier zeer weinig melding word gemaakt van klanten die het al hebben en vragen hebben, of het is bijster goed en werkt het als een tierelier of het gaat zeer langzaam.

Ben benieuwd wanneer ik dan aan de beurt ben. Vind dit ECHT een heleboel stappen terug ten opzichte van KPN.

Heel jammer dit, niet van te voren geweten anders had ik nooit de overstap gemaakt. Ben 3 augustus aangesloten maar geen mogelijkheid tot opnemen. ZEER teleurstellend.

Na mijn contract, als er niets verandert, snel terug naar KPN.

Reageer