Beantwoord

wanneer komt er een nieuwe interactieve box?


Beste ontvanger,

zoals jullie weten zitten de concurrenten niet stil en is Vodafone/Ziggo een groot offensief gestart met mooie aanbiedingen inclusief de nieuwe mediabox. Heb hier even mee mogen experimenteren en ben daar zeer van onder de indruk. Nu ben ik niet zover dat ik omschakel maar ben wel benieuwd wanneer T-Mobile met een nieuwe oplossing komt. Deze ziet qua functionaliteiten in vergelijking met de mediabox zeer prehistorisch (en vooral traag uit).

Hoor graag van jullie welke toekomstplannen er zijn en wat daarvan de planning is.

Groeten,

Taco van der Plaats
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 20 July 2019, 02:16

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
hallo @Tacovdp

Hoewel T Mobile eigenlijk geen mededelingen doet over dit soort zaken op voorhand zitten ze bij T Mobile ook niet stil. wel is dit het jaar van de veranderingen heb ik gemerkt. binnen kort is de zomer update van het tv platvorm en verwacht dat er grote veranderingen in zitten.
Reputatie 7
Hey @Tacovdp,

Ik kan je verzekeren dat wij ook niet stil zitten!😉 Na de zomer zitten er hele mooie dingen aan te komen. Nog paar maandjes geduld!
Reputatie 7
Badge +1
https://www.totaaltv.nl/nieuws/tmobile-komt-met-antwoord-op-ziggo-nextplatform/

https://www.totaaltv.nl/nieuws/overgestapt-van-ziggo-of-kpn-naar-tmobile-vakantie-tv-kijken-blijft-mogelijk/

Een aantal artikelen welke juist waren te lezen op de site van totaaltv, zelf denk ik dat ze het beste met de nodige nuances gelezen moeten worden.
Wat is na de zomer? is dat September of echt het eind 2019?
Reputatie 7
Badge +4
Er is nog geen officiële datum, maar de druk is hoog genoeg. 😉 Er worden in het artikel aannames gedaan. Tot nu toe is er op het forum gehint dat we in de richting van cloud, opnames en TV Anywhere moeten denken. Die laatste qua functionaliteit. Maar tot nu toe is TM niet echt scheutig met informatie.

Maar een hele nieuwe box zou ik niet verwachten. De 610 is nog niet al te lang geleden geïntroduceerd.
Reputatie 3
Wat zou het toch geweldig zijn dat Tmobile met zijn tv interface een grote stap voorwaarts gaat zetten. Het is nu echt oudbollig helemaal als je Ziggo gewend bent.
Dus erg benieuwd wat na de zomer wordt uitgerold.
Reputatie 7
Badge +1
Aangezien T-Mobile op kanaal 38 reeds een UHD zender in het aanbod heeft ga ik er gemakshalve vanuit dat men deze met de zomer-update ook daadwerkelijk gaat introduceren alleen blijft dan de vraag hoe men dit gaat oplossen voor de klanten die geen Aria 6 box hebben.

Of volgt men de werkwijze van KPN alleen bij het duurste abonnement en alleen voor glasvezelklanten i.v.m. hoge bandbreedte.
UHD wordt uiteraard alleen beschikbaar gesteld voor klanten die voldoende snelheid tot hun beschikking hebben.

Zelf denk ik dat het nieuwe platform op zowel de nieuwe amino als de oude entone gaat draaien.

De hele oude amino boxen worden op het moment uitgefaseerd en omgewisseld voor nieuwe types. De entone met harddisk recorder zal straks niet meer ondersteund worden.

En een datum? Ik denk 2-3 maanden na het vervangen van alle oude amino boxen. Mijn beste gok is eind oktober 2019, net voor de prijsverhogingen en pakket wijzigingen van de concurrentie.
@jibbewillem , Word dan die trage Entone met HDD vervangen door een Amino Aria 6 box??
@Doornekamp33 Ja, ik denk het wel. De HDD wordt overbodig met de overstap naar cloud PVR.

Plus, de entone met HDD wordt niet meer geleverd. Zegt genoeg, of niet?
Wat levert men nu dan als je wilt opnemen, ik heb 2 maanden terug die Entone nog gekregen.
Reputatie 7
Badge +1
Voor het gebruik van UHD is de Entone 510 volgens de specs niet geschikt deze gaat maar tot 1080P of 1080P of men gaat een techniek gebruiken waarbij de tv het omzet naar een UHD signaal.

Maar zelf denk ik dat men de zelfde strategie gaat volgen als KPN nu doet bij het UHD abonnement, trouwens vind ik dat het nog weinig zin heeft, er zijn nog zo weinig UHD zenders.
2 zijn er geloof ik actief, tenminste bij KPN sinds Love Nature er bij is gekomen, als ik me niet vergis, en bij KPN is die box een hopeloos geval zoals ik heb begrepen.
Reputatie 7
Badge +1
Als ik zo de diverse reacties lees en hoor moet die nieuwe Next box van Ziggo wel een geweldig ding zijn, ik vraag me dan af om eerlijk te zijn waarom een groot bedrijf als KPN of T-Mobile deze niet gezien hebben hij is van het merk Arris, KPN heeft volgens mij ook een of meerdere boxen van dit merk in gebruik.

Het wk voetbal 2018 hebben ze als proef ook in UHD uitgezonden bij de NPO, nu dacht ik alleen nog Love Nature als UHD zender in het aanbod.
Inderdaad heeft KPN de Arris 2952 in gebruik dezelfde box als de HMB2260 die men ervoor had, alleen een ander uiterlijk, hardwarematig vergelijkbaar.

De Next box van Ziggo is wel een heel stuk moderner, en de rest kan nu afwachten of volgen, maar gezien de strategie van Ziggo zal het weer veel kosten en weinig opleveren voor hun, en nieuw is niet altijd goed, veel teveel kinderziektes over het algemeen.

En Insight is ook een UHD zender volgens KPN, dus volgens mij 2 die ze doorgeven, voor de rest wat films en documentaires on demand, en als je Netflix neemt kan die ook nog bekeken worden.
Al met al, veel te duur voor een mager aanbod.
Volgens mij krijgen klanten de 610 in plaats van de entone met HDD. Maar misschien was de levering maar tijdelijk niet mogelijk als je zegt dat je er recentelijk nog één hebt ontvangen.

UHD is voor alsnog alleen interessant voor streaming diensten. Netflix heeft bijvoorbeeld voldoende in UHD. Tv zenders duren nog 8-10 jaar of meer voordat die over zijn op een hogere resolutie. Gelukkig is nu het meeste 1080p, maar ook nog lang niet alles.
Ik heb hem net voor de schaarste binnen gekregen, samen met een 610.
Er was tijdelijk geen box met opname leverbaar maar ondertussen kun je ze weer bestellen, maar welke dat is vraag ik me af, hebben ze nog een stapeltje Entone's op de kop getikt, of is er een ander model ingevlogen, of is voor nieuwe klanten de 610 klaargestoomd voor cloud opname's.
De Arris VIP4302 BT zou ook wel prettig zijn als settopbox. Heeft een Bluetooth connectie met de afstandsbediening, dus kun je het device mooi wegwerken.
Maar wellicht zijn er meerdere van dit soort devices beschikbaar van andere merken waar T-Mobile mee samenwerkt.

Zolang de interface en het schakelen tussen kanalen maar sneller gaat, want dat valt tot op heden zeer tegen.

Overigens lijkt mij het het TV Anywhere platform met meer zenders via bijv. Apple TV een heel goede aanvulling!
Een afstandsbediening die op Bluetooth werkt zou inderdaad een hele goeie zijn! Ik hoop dat het TV team hier mee bezig is.

hallo @Tacovdp

Hoewel T Mobile eigenlijk geen mededelingen doet over dit soort zaken op voorhand zitten ze bij T Mobile ook niet stil. wel is dit het jaar van de veranderingen heb ik gemerkt. binnen kort is de zomer update van het tv platvorm en verwacht dat er grote veranderingen in zitten.


Ik ben toch wel benieuwd naar de status van alle verbeteringen. Mijn Entone boxen gaan steeds meer haperen (lees: steeds trager en bevriezen geregeld) en wacht met smart op een betere en snellere interface van het aanbod… graag een update!!

Reputatie 7
Badge +1

Op de site van totaaltv.nl stond gisteren een test van de allernieuwste box van KPN super klein met heel hoge specs

Op de site van totaaltv.nl stond gisteren een test van de allernieuwste box van KPN super klein met heel hoge specs


als ik zou willen overstappen naar KPN dan zou dit een hele mooie oplossing zijn.. los van diverse ongemakken bij T Mobile, blijf ik voorlopig zitten maar hoop wel dat het aanbod snel veranderd en dat ook de hardware vervangen wordt bij bestaande klanten. #hoogtijdvoorvooruitgang

 

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @Tacovdp,

De verbeteringen zijn onderwerg. Naar verwachting nog steeds medio Q1. Ik verwacht zelf dat er de komende weken meer informatie in het veld gaat druppelen over de diensten en functionaliteiten. Het geduld van de gebruiker is in ieder geval getest. ;)

Reageer