Beantwoord

Wanneer oplossing voor ondertitel problemen

  • 11 August 2020
  • 21 reacties
  • 2451 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 35 reacties

Beste T-mobile thuis team. 
Wanneer komt er een update die de ondertitel problemen oplost?.
Ik heb mee gedaan als tester van de nieuwe tv-thuis .
Teletekst is daar vervallen maar er zou wel mogelijkheid voor (doven)ondertiteling blijven.
Spijtig werkt dit rampzalig!  
Buiten dat het in en uitschakelen omslachtig gaat werkt het slecht of niet. 
Nu al meer malen gehad dat de ondertiteling niet werkte. Ben er inmiddels achter gekomen dat de oplossing is om het kastje geheel van stroom af te halen, te wachten en dan functioneert het (meestal) weer. Maar zodra het tv kastje uitschakelt dan gaat het de volgende keer al mis. 
Is het kastje niet zo lang daar voor uitgeschakeld dan merk je dat bij wisselen van de zender 2x de regels van de ondertitels zichtbaar zijn daarna  stopt deze er mee. Als je geluk hebt kan je dan als je naar het optie menu gaat de ondertitels weer aanzetten door deze even uit te zetten en weer aan. Ze doen het dan weer. Heeft het kastje langer uit gestaan dan doet hij het vaak helemaal niet meer. In het menu uit/aan zetten heeft geen effect meer. 
In het menu kiezen voor opnieuw opstarten heeft ook geen effect. Dan dus weer de stekker er uit, even wachten  en dan weer aan.  “Jippie, weer ondertitels.”…
Ik denk dat jullie wel kunnen snappen dat dit geen manier van kijken is. 
Zeker omdat ik nu ook geen pagina 888 kan kiezen. 

Iets anders wat me is opgevallen sinds de updates, is dat het kastje een stuk warmer lijkt te worden. 
(en niet alleen nu we ook in een hittegold zitten). 

Ben benieuwd naar de oplossing
 

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 26 August 2020, 16:55

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge

@JvdH68 dank voor je melding. Dit scenario heb ik niet eerder gezien of van gehoord. Aangezien je dit uitvoerig hebt beschreven, heb ik aan onze testers gevraagd dit te herproduceren zodat we hiervoor een oplossing kunnen gaan leveren. Hopelijk kunnen we snel bevestigen dat dit te herproduceren is, want dan kunnen we makkelijker aansturen op een oplossing hiervoor.

Reputatie 2

Hallo Hans-Juriën. 
Bedankt voor je reactie. 
Nog wat extra info. Ik zit hier (spijtig) op een KPN glasvezel verbinding. Dus niet het T-mobile line. 
Ik weet uit het verleden dat ik daardoor hier geen gebruik kon maken van de gele knop op de afstandbediening waarmee de ondertitels aan of uit geschakeld kon worden. 
Over de gele knop op de afstandsbediening gesproken, ik zou het een grote verbetering vinden als deze bij de nieuwe software de functie van in/uitschakelen van de ondertitels kan krijgen. Zoals dit bij de oude software kon (in sommige regio's)  Dit scheelt weer de “onhandige” stappen in het menu. 

Al eens eerder aangegeven dat een mooie optie in het ondertitel menu zou zijn dat je het 888 ondertitels kan pakken. Dit is een mogelijkheid die ik bij die provider die niet genoemd mag worden ;-) :-P   maar begint met een Z en eindigt op O  ;-)    Ik denk echter dat dit niet meer mogelijk zal zijn omdat teletekst helemaal vervallen is bij de nieuwe software

(en spijtig kan ik op het KPN lijn ook niet gebruikmaken van een volle internetsnelheid, maar dat is een ander verhaal :-( ) 

Reputatie 7
Badge +1

@JvdH68 In mijn vorige woning (appartement) had ik glasvezel maar kon ook via DVB-C op mijn  Panasonic de DKTV zenders van Ziggo ontvangen, het mooie was dat op de afstandsbediening van de Panasonic een knop zit “STTL” als je hier op drukte kreeg je bij een aantal zenders ondertiteling, ook kon je bij een aantal zenders zoals b.v. Eurosport kiezen voor Nederlands of origineel commentaar.

Reputatie 2

Hoi BeMu  
Van Ziggo is het mij bekend. Ik weet ook dat ze voor TV ook een “senioren” versie hebben. 
Toen hier in Zevenaar de analoge TV eraf ging kon je dus een digitaal kastje krijgen als je TV het niet aankon. (voor mij was dat niet nodig omdat ik al digitale TV had).   
Maar heb dus gezien dat ze verschillende kastjes hadden. Zoals ik voor het gemak die ene maar een Senioren versie noemde.  Het grootste verschil was de afstandsbediening die had minder en grotere knoppen. En er zat een duidelijke knop op voor ondertitels. (die zit meen ik ook op de standaard afstandsbediening die wat complexer is, maar weet ik niet 100% zeker). 
Ik ben zeker geen fan van Ziggo, maar dit is wel iets wat ze goed voor elkaar hebben. 
Het mooie was, zoals je al aangaf dat je kon kiezen bij diverse (veel) zenders tussen de ondertitels. Ook kon je kiezen voor de 888 teletekst ondertitels via die knop. (maar weet niet of dat ook bij die Panasonic van jou kon)

Moest bij de senioren afstandsbediening wel denken aan iets anders.  
Als slechthorende is het telefoneren soms/vaak ook lastig. Nu zijn er telefoons die extra hard kunnen… Als ik die zie dan denk ik “ik ben slechthorend en niet blind of achterlijk” want bijna al die telefoons zijn bigbutton versie ;-) 
 

Reputatie 2

(NOODROEP! …  zou ik bijna zeggen)>
Vandaag bij toeval bij mijn moeder aan het eten. Mensje is al 86.
Na het eten. even Journaal kijken.. niet dus want de nieuwe TV-software zou geïnstalleerd zijn. 
(Zag toevallig dat in een mail) … Niet dus, waarschijnlijk wat mis gegaan. Maar gelukkig ven ik wel  handig dus alles herstart en de updates komen binnen. 
Het draait weer, na wat (niet nette woorden) en wat gezweet. 
Balen want ik had alle zenders die ze keek netjes zo gezet dat ze alleen die zenders zag. 
Dit allemaal weg. :-( ..    Denk maak favorieten… maar alle zenders blijven in de gids en het blijft eindeloos zender UP of Down drukken. 
Ondertitels zijn voor haar nog wel even wat belangrijker dan voor mij. Zij gebruikte vaak 888 omdat de gele knop niet werkte. 
Nu moet het dus via menu of via rode knop. en dan aantal stappen. (NIET TE DOEN voor een 80 jarige.) …
Zoals ik al aangaf is de ondertitel functie alles behalve hoed werkend bij mij. 
Vandaag dit nog eens dubbel gebleken bij mijn moeder. 
Daar moet keer op keer per zender weer aangezet worden. 
Als je van zender gewisseld bent… is hij dit weer kwijt. Weer zoveel stappen door menu om het weer te activeren. 
Dit is geen doen!    Voor me zelf had ik zoiets  van het lastig.. Maar nu ik zo bij mijn moeder bezig ben denk ik “WAT SLECHT”..
Dit moet ook echt snel opgelost worden wat zoals dit nu werkt kan ik het voor haar ook niet werkbaar maken en betekend dat ik echt moet kijken voor een andere provider. 

Reputatie 7

Hi @JvdH68, dank voor de toelichting, we gaan er mee aan de slag! 

Reputatie 7
Badge

@JvdH68 er zijn twee opties om (doven)ondertiteling of gesproken ondertiteling (voor slechtzienden en blinden) aan te zetten:

Tijdelijk per zender

Dit gaat via de rode knop terwijl je naar een zender aan het kijken bent. Dit is handig in het geval je dit eenmaling wilt aanzetten. De instelling gaat verloren zodra je naar een andere zender zapt.

Permanent voor alle zenders 

Wil je op alle zenders dezelfde instelling toepassen (dus bijv. altijd Dovenondertiteling ‘Aan’)? Dan kan dit via de instellingen van de TV Box via het TV menu ACCOUNT > Instellingen > Audio & Ondertiteling. Wanneer de optie dan ‘aan’ staat, zal de ondertiteling altijd getoond worden zodra deze aanwezig is in het TV-signaal.

Reputatie 2

Beide opties gisteren geprobeerd… echter moest toch keer op keer  de ondertitels zelf selecteren. 
Wat ik niet geprobeerd heb is na de selectie het kastje te laten herstarten. (Na selectie in het account menu. zoals je hier boven aangeeft voor permanent) 
Dit zou ik volgend keer kunnen proberen.
Los van,  of het dan wel of misschien nog steeds niet werkt, denk ik dat de manier waarop het werkt / werkend te krijgen is niet heel geschikt is voor veel mensen.
Nu appt mijn moeder, mailt, doet wat facebook, dus voor haar 86 jaar best nog wel handig.  toch merkt ik dat dit niet de manier is waarop het zou moeten werken. 
Bij de oude software kon het met de gele knop. (oke, alleen als je op jullie eigen netwerk zat dan) maar dat is een manier die voor de meeste mensen is te begrijpen en is uit te voeren.  

Hoe het verder nu bij mijn moeder werkt weet ik op dit moment niet.  
Ben wel benieuwd of jullie al wel hebben kunnen herleiden wat het probleem verder is met de ondertitels welke ik ondervind. Het lijkt me niet dat jullie insteek is dat voor werkende ondertitels je het kastje keer op keer van het stroom moet halen. 
Maar misschien vergis ik me hier wel in. 

 

Reputatie 2

(Update)  Net met mijn moeder gesproken.  Kijkt wat vaker TV dan ik, dus valt dingen sneller op.
Ze had veel problemen met ondertitels.  Wat me wel duidelijk is geworden dat  het permanent aan voor alle zenders na opstarten wel werkt (of, wel aan blijft staan). 
Ondertitels zelf geven veel problemen. Ze vertelde me dat op veel zenders net als bij mij of maar paar keer ondertitels te zien waren of soms van een verkeerde zender.  Vandaag deed de ondertitels helemaal niets.  Dit laatste komt overeen met mijn probleem en dat het dan helpt om het kastje van het stroom af te halen.  
Zo juist ook hier weer TV opgestart en ondertitels deden het niet (had ook even uit gestaan).  Het kastje van het stroom gehaald, opnieuw opstarten….. SCHRIK! … het werkt nog niet… Dit is nieuw…
Misschien zijn jullie bezig met instellingen en dat het daardoor niet werkt??…

Ik heb nu een kort filmpje gemaakt van 1 van de problemen.   (verkeerde) ondertitels die op hol lijken geslagen in het beeld. 
Kan deze spijtig niet in dit bericht krijgen. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @JvdH68, klasse dat je alles onderzocht bij en met je moeder, ontzettend lief ook dat je haar zo helpt hiermee! Ik kan me 100% vinden in wat je aankaart met betrekking tot je moeder. Mijn moeder is pas 60 en is ook niet heel bekwaam op sommige vlakken als het om TV of Internet gaat. Dat wil niet zeggen dat ze niets kunnen oppikken, sterker nog ik denk dat de generaties die voor ons kwamen het hartstikke goed doen op dat gebied, zeker omdat ze er niet mee opgegroeid zijn. Het is meer zo dat de huidige workaround niet voor iedereen even lekker werkt. Er wordt door zowel testers als developers gezocht naar een eindoplossing, wanneer die komt kan ik je nog niet zeggen omdat het onderzoek in volle gang is, maar dat eraan gewerkt wordt, is een feit.

Bedankt voor het geduld dat jij en je moeder opbrengen in deze situatie! 😄

Wat betreft het posten van een filmpje: je kunt het als bijlage toevoegen of importeren als linkje. Wat voor foutmelding krijg je wanneer je dit probeert?

Reputatie 2

Goedenmiddag. 
als het goed is hebben jullie (heeft Brian) nu al mijn gegevens. En kunnen jullie mee kijken.
(de gegevens van mijn moeder niet, kan ik jullie zo nodig ook geven. De problemen zijn echter het zelfde. zo ver ik weet).
Na jullie berichtjes hier en op facebook heb ik de TV aangezet. (en jullie gebeld)  Toen deed de ondertitels het. Dacht toen: “zal je altijd zien, bel je ze en dan doet hij het”..  Echter toen ik door zapte naar volgende zender kreeg ik het zelfde probleem als in het filmpje wat ik via Facebook gedeeld heb.  Op hol geslagen ondertitels van (zo lijkt het) een andere zender.     Toen weer verder en terug zappen en nu krijg ik 2 x een goede regel ondertitels en dan komt er niets meer. 

Ik snap heel goed dat het zoeken is naar een “workaround” die voor iedereen werkt. En dan heb je ook nog iets van “wat de een lekker vind, vind de ander niets”… Verschillende smaken van wat we fijn vinden werken.  En ik denk graag mee.. en misschien kom ik beetje…."dwingend” over.  ofzo 
Tja mijn excuses daar voor, vind het gewoon jammer dat ‘de beste provider van NL” dit nog niet voor elkaar heeft. (een soort mopperende supporter op de tribune die zijn cluppie die aan het verliezen is een schop onder kont geeft met zijn klaagzang ;-) )

Kon het filmpje niet selecteren meen ik (geen foutmelding). Maar goed jullie hebben het al op FB dus al opgelost 
:-) 
Fijne avond 


 

Reputatie 2

(update). 
Vanavond i.v.m. (eventueel) meekijken de TV aan laten staan. 
Toen is mij nog het volgende opgevallen.
Na een herstart omdat ik Journaal wou kijken deed de ondertitels het wel gewoon. Toen het journaal afgelopen was ben ik weer gaan zappen (testen) en toen weer aangegeven klachten. 
Mijn zoon kwam langs en dus niet heel de tijd met de TV bezig. Toen ik weer naar de TV keek naar een zender waar de ondertitels het niet op deden daar deden ze het toen weer wel.  (tot weer gezapt werd.)
Later kreeg ik nog weer visite, ook de tv even aanlaten staan en ook toen na een lange tijd deed de ondertiteling het op die zender wel.  Nu weet ik niet of dit te maken heeft omdat jullie mee kijken en iets in de instellingen deden of dat het vanzelf weer gaat werken na lange tijd. 
(Je zou zeggen.. 1 zender kiezen en nooit meer zappen ;-) :-P  :-D  …. ) 

Dat een zender bij zappen even tijd nodig heeft om de ondertiteling te vinden en te draaien zou ik zeker kunnen snappen, maar wat er nu precies gebeurd…. niet..   Want als ik zapp zie ik (meestal) gelijk al wel ondertiteling 2 regels en dan zijn ze weg. (bij 1 van de storing soorten zeg maar). Dus hij weet soms de ondertiteling wel goed te vinden maar loopt vast. Bij de andere is er gelijk een soort ophol geslagen ondertiteling die niet overeenkomt met het beeld, of van een andere zender of wel van de goede zender maar dan van een eerdere programmering (filmpje van facebook).   Dat hij het na lange periode op een zender in ene wel weer doet ….. ??… 

Hoop dat het mee kijken en mijn info jullie weer wat verder  geholpen heeft
Fijne avond en goede  nacht :-)


 

Reputatie 7

Hi @JvdH68, dank voor de uitgebreide toelichting! Zeker niet dwingend hoor, we zien het juist graag! We hebben inmiddels ook uit een andere hoek voorbeelden ontvangen en we zijn er mee bezig. Ik kan op dit moment niet zeggen hoe lang het duurt of wat er nou exact speelt maar we hebben het in onderzoek. Dank voor de moeite die je hebt genomen om ons van zo veel informatie te voorzien, we gaan er mee aan de slag!

Reputatie 2

Hoi Brian. :-). 

Goed te horen :-)
Hier nog een update.   Gisteren lange tijd de TV aan laten staan. 
Vandaag was mijn moeder hier. (we eten om de week bij elkaar nu was het mijn buurt om te koken ;-) )
En samen gelijk even naar de TV gekeken. Natuurlijk ook controleren of de ondertitels het deden. 

Ik weet niet wat jullie inmiddels bij mijn kastje hebben gedaan maar vandaag lijkt het redelijk goed te werken.  Een paar zenders niet, maar dat heeft met de zender te maken dat die geen ondertitels mee sturen bij de uitzending(en).   Helemaal goed ging het niet. Wel gehad dat na zappen een zender in ene geen ondertitels had. Maar na even wisselen van kanaal deed deze het dan toch weer. 
Net of hij de ondertitels niet pakte… en na zappen weer terug hij hem wel pakte.  (is even in invulling want waarom is precies is dus een gok ;-) )

Mijn moeder gevraagd om te kijken hoe het bij haar ging. Zij belde me zojuist op dat de ondertitels daar nog niet werkte.   Zoals zij het vertelde had ze nu de zelfde problemen als het filmpje wat ik jullie op FB gedeeld heb.  Dus te snel/ op hol geslagen ondertitels die van een verkeerde zender lijken. 
En dat laatste, verkeerde zender lijkt het nu trouwens ook meer op. Want mijn moeder vertelde las op een gegeven iets van moment “NPO 1 ondertitels…….”  terwijl ze NPO 2 keek. .

Hier lijkt het zo ver beter (goed) te werken. Weet echter niet hoe hij het blijft doen. 
Want zoals ik in 1 van de eerste berichten hier al aangaf deden de ondertitels het na een herstart (van stroom af halen) wel (soms wel) en als dan later (paar dagen) later weer keek dan werkte het niet meer en moest ik het stroom er weer afhalen. 
De tijd zal het leren. 

Hebben jullie eventueel ook klant gegevens nodig van mijn moeders aansluiting zodat jullie daar op het kastje mee kunnen kijken?

Groet en fijne avond

Reputatie 7
Badge

@JvdH68 de werking van de ondertitling zal nog niet altijd vlekkeloos gaan. We zijn de problemen wel op het spoor, maar zullen nog tijd nog hebben om het goed op te lossen. Wel een tip vanuit ons team, indien de ondertiteling het even niet doet / raar door elkaar loopt:

1. Probleem ontstaat vaak na het zappen 2. Pauzeer na het zappen kort de stream 3. Kies 'Terug naar Live' 4. Ondertiteling speelt weer goed af.

Op RTL4 lijkt het sowieso niet goed te gaan met ondertiteling. Ook daar wordt naar gekeken. Het heeft dus alle aandacht en hopelijk is snel duidelijk wanneer de structurele verbetering beschikbaar is.

Reputatie 2

Hoi Hans-Juriën .  Hoi Brian 
Bedankt voor je reactie en tips. 
Het pauzeren  en terug naar live stream lijkt te werken. 
Hier werken de ondertitels sinds het contact/mee-kijken nu redelijk/ redelijk goed. 
Had mijn moeder net nog wel aan de telefoon zij heeft nog de zelfde problemen. 
Is er een trucje wat ik daar kan doen zodat het bij haar ook beter gaat werken?

Goed te horen dat jullie de problemen op het spoor zijn hoop dat de oplossing (eventueel een tussen oplossing) snel er is. 
RTL (4) gaat idd niet goed met ondertitels.
Ik weet ook eigenlijk iet hoe dat zit met ondertitels of er voor de NL zenders een  verplichting is om ze op hun programma te hebben.  Meen dat er wel regelgeving is, maar hoe die precies is?????? 
:-) 

Ook  hoop ik dat met de oplossing ook een betere/ eenvoudigere manier komt voor het in/uitschakelen van de ondertitels, zoals de  gele knop bij de vorige software. 

 

Reputatie 2

Hoi Hans-Juriën .  Hoi Brian 
(Update)   
Net weer bij mij moeder geweest om daar de situatie te bekijken.
Als daar de TV box wordt ingeschakeld werken de ondertitels niet gelijk goed.
Ondertitels gaan dan mis zoals op het filmpje of 2x een regel ondertitels en dan niets. 
Bij het zappen naar een andere zender is dit het zelfde verhaal. 
Ik heb een herstart van kastje gedaan en later ook het stroom er even af gehad. 
Dit had geen effect op de werking. Ook heb ik de modem/router van het stroom gehad en laten herstarten. (ook geen effect). 
De door jullie genoemde oplossing “Pauze > terug naar live stream“ lijkt bij mijn moeder ook te werken. 
Ter info: mijn moeder heeft een ander modem/router van jullie dan ik. Zij heeft een ( ik meen) Huawei en ik heb een Draytek. Weet niet of dit nog effect heeft op het probleem.


Het volgende is wat offtopic misschien:  Voorheen had ik bij mijn moeder een lijst van haar favoriete zenders gemaakt en zo ingesteld dat ze alleen deze zenders in haar lijst had. 
Na de update was dit allemaal weg. Ik heb nu wel alle zenders die zij kijkt weer als favoriet ingesteld. 
Echter als ik naar guide/programmablad ga dan staan hier toch weer alle zenders. Ik kan wel dan naar alleen de favoriete maar weer via extra handelingen.
Had de hoop dat het na de herstart over zou zijn en ik alleen haar zenderlijst had. 
Is er in de nieuwe software de mogelijkheid dat ze alleen de geselecteerde (favoriete) zenders heeft en dus ook met up/down zappen alleen door die zenders gaat?
Hoop dat ik jullie weer wat verder heb kunnen helpen met mijn info. 
:-) 

Reputatie 7

Hi @JvdH68 Ik hem inderdaad al bij meer klantn voorbij zien komen, we nemen hem mee!

Reputatie 2

Hoi Brian, Hoi Hans-Juriën.
Door vakantie van collega ben ik wat drukker en kijk ik minder live TV. 
Maar de keren dat ik keek leken de ondertitels het te doen. (of in ieder geval zoals boven beschreven). 

Bij mijn moeder is het echter nog een ramp! Vandaag vertelde ze dat ze boos was op het TV kastje. 
(wees maar blij dat het op het kastje was en niet op jullie ;-) :-P  ) 
De ondertitels  geven veel problemen. Weet niet wat jullie in mijn kastje gedaan hebben toen jullie mee gekeken hebben?.. Of waarom het nu hier wel (redelijk) werkt en daar niet? 
Hoe dan ook mijn moeder is er wel klaar mee begreep ik. 
Heb al voor gesteld om haar over te zetten naar “zij die niet genoemd mogen worden” ;-) …
beginnend met een Z…  


Vandaag ook de nieuwe TV annyware app gedownload. 
Moet er nog even mee spelen… eerste indruk….. App ziet er wel leuk (mooi) uit. 
Zal er nog even mee moeten stoeien en spelen.. maar heb wel iets met wisselen van zender dat dit niet zo handig is. Extra handelingen. 
IN de mail stond dat de app ook op de Apple TV kon.   
Ik heb zelf een MiBox S  (vooral vanwege de ingebouwde chromcast ultra)   Deze draait op android 9 .
Komt hij ook beschikbaar voor Android TV bozen zoals de mijne?

Zag dat ik bij de nieuwe app wel ondertitels bij de zenders kon instellen. 
Dit werkte bij die keer dat ik het geprobeerd heb. (dat is bemoedigend. )
Vriendelijke groet
Joost

Ik had dus een voorzienende gave toen ik mijn moeder een abbo heb aangesmeert op het Ziggo netwerk, ik wist al dat T-Mobile een hoop problemen zou gaan geven bij haar.

Voordeel, ze kijkt via de CI+ modulle, dus geen extra kastje of afstandbediening wat ze daarvoor jaren heeft gehad bij Tele2 en ik zeker 2x per maand er weer naar toe kon om de boel weer in te stellen, daarvoor had ze schotel en dezelfde ellende, nu bij Ziggo heeft ze 1 keer mij op laten draven in een half jaar tijd, TV deed het niet, blijken er stopcontacten in huis te zitten die via de domotica worden geschakeld en ze had dus op de schakelaar geklikt waardoor ze uit stonden, wel makkelijk voor de schemerlampen die daar nu allemaal inzitten.

Reputatie 2

Ik had dus een voorzienende gave toen ik mijn moeder een abbo heb aangesmeert op het Ziggo netwerk, ik wist al dat T-Mobile een hoop problemen zou gaan geven bij haar.

Voordeel, ze kijkt via de CI+ modulle, dus geen extra kastje of afstandbediening wat ze daarvoor jaren heeft gehad bij Tele2 en ik zeker 2x per maand er weer naar toe kon om de boel weer in te stellen, daarvoor had ze schotel en dezelfde ellende, nu bij Ziggo heeft ze 1 keer mij op laten draven in een half jaar tijd, TV deed het niet, blijken er stopcontacten in huis te zitten die via de domotica worden geschakeld en ze had dus op de schakelaar geklikt waardoor ze uit stonden, wel makkelijk voor de schemerlampen die daar nu allemaal inzitten.

Mijn moeder is nu ook al een tijd bij T-mobile. Op zich geen probleem en wat ik fijn vind als ik daar dan kom ik zelf wel weet hoe het 1 en ander werkt. 
Snap je idee over Ziggo zeker. toch is dat niet alles zeggend. want weet ook de de andere oma van mijn kinderen keer op keer mijn ex beld omdat ze problemen heeft met Ziggo.  En de ouders van een goede vriendin van mij die ook problemen hebben.  Dus ook daar kan je problemen hebben. 
 

Reageer