Beantwoord

Wat is NPO 1 GOS?

  • 16 February 2017
  • 6 reacties
  • 42372 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Misschien een hele gekke vraag hoor, maar wat is nu NPO 1 GOS en NPO 2 GOS en NPO 3 GOS? Die heb ik bij Ziggo nooit zien staan. Vraag me dus af wat dit voor zenders zijn.
icon

Beste antwoord door pdj1973 16 February 2017, 14:11

Bekijk origineel

6 reacties

Gesproken ondertiteling.

NPO 1, 2 en 3 zijn nu beschikbaar met Gesproken Ondertiteling (GOS). Dit komt van pas wanneer de ondertiteling bij televisieprogramma’s niet goed leesbaar is en in een vreemde taal gesproken wordt, of wanneer kijkers slechtziend zijn. Bij zenders met GOS, wordt het normaler geluid zachter afgespeeld en de ondertiteling door een computerstem uitgesproken.

Verschil NPO 1, 2 en 3
NPO staat voor Nederlandse Publieke Omroep, en is begonnen als radioprogramma in 1919. Op 2 oktober 1951 vond de eerste officiële uitzending op televisie plaats. NPO 1, 2 en 3 stonden voorheen bekend als Nederland 1, 2 en 3. Deze zenders hebben sinds 2014 een nieuwe naam.

Op NPO 1 worden, naast programma’s gericht op een breed publiek, zoals shows, spellen en comedy’s, belangrijke evenementen (Koningsdag) en nieuws uitgezonden (rampen). NPO 2 staat in het thema van verdieping in kunst, cultuur, samenleving en religie. Verder worden op NPO 3 overdag kinderprogramma’s uitgezonden, en ‘s avonds programma’s voor jongeren en jongvolwassenen. Van de drie zenders is NPO 3 de meest onvoorspelbare, met voortdurende vernieuwing.

Beschikbaarheid en mogelijkheden van tv-zender NPO 1 GOS

De tv-zender NPO 1 GOS is bij 3 van onze providers beschikbaar in het basispakket. NPO 1 GOS is bij geen van onze providers in HD beschikbaar. Programma Gemist is bij 2 van onze providers beschikbaar. Ook zijn programma's bij 2 van onze providers met Begin Gemist opnieuw te starten. Je kunt via een TV App van Budget online series en films bekijken op je smartphone of tablet.
In onderstaand overzicht vind je de mogelijkheden en beschikbaarheid van NPO 1 GOS per provider.

Bron: https://www.providercheck.nl/tv-zenders/npo-1-gos

Je wil dus zeggen, gewoon ondertiteling (tekst) voor mensen die dat op NED 1 niet zien. Of spreken ze dan ook nog?
ze spreken ook nog denk ik. Nooit naar gekeken. zal eens zien wat het is.
Dat is lastig zeg... als je dan het journaal wil horen dan hoor je de persoon van het journaal en dan hoor je ook nog iemand anders er doorheen kletsen met ondertitels.
ze spreken ook nog denk ik. Nooit naar gekeken. zal eens zien wat het is.
ja bij ondertiteling wordt er ook nog gesproken. De ondertiteling wordt gesproken. Slecht ziende of blinde mensen kunnen de ondertiteling niet lezen, dus wordt deze gesproken. Zie het als synchronisatie, zoals in Duitsland bij films.
Reputatie 5
Ik wist er ook nooit vanaf. KPN en Knippr heeft het ook. Als er een keer het nieuws erop is, met ondertiteling, dan wordt de ondertiteling uitgesproken door een computer stem. Beetje als Google Vertalen 😛

Reageer