Beantwoord

Wat voor type stekker

  • 8 September 2018
  • 5 reacties
  • 453 Bekeken

Wat voor type stekker is er nodig voor de tv boxen. Ik leg een nieuwe utp kabel aan in de woning en heb netwerk stekkers gekocht rj45 maar deze passen niet in de tv modules.
kan iemand mij vertellen welke ik moet hebben?
icon

Beste antwoord door Pieter_B 8 September 2018, 18:26

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hi Jeffrey, de RJ45 stekkers zouden zeker geschikt moeten zijn voor de TV Boxen. Deze kan je aansluiten met wat in de 'volksmond" een UTPS/netwerkkabel wordt genoemd 😉
Reputatie 3
Badge
Ik zou zeggen, sloop de metalen omhulsel van de RJ45 stekker. Daar heb je voor cat5e niets aan. Pas vanaf cat6 en cat7 moet je shielding gebruiken.

Het shield kan er voor zorgen dat die inderdaad niet goed in de aansluiting past.
Reputatie 7
Badge +3
Welkom op het forum voor en door klanten @Jeffrey_257 .

Een beetje verwarrend is je verhaal wel, want aan de ene kant heb je het over de boxen (audio?), maar aan de andere kant over de TV ontvanger zelf.
Tenzij je 'de boxen' gebruikt als algemene term voor alle vormen van TV ontvangers binnen T-Mobile.

Het is een gewone nertwerkaansluiting, dus RJ45 zou moeten werken.

Passen deze aangekochte connectoren wel op de LAN poorten van je modem en heb je dus alleen een probleem aam de TV ontvanger kant?
Heb je nog een andere kabel ook met een RJ45, die je zou kunnen proberen of die wel in de betreffende aansluiting gaat?

Heb je de connector zelf aangeknepen en weet je zeker dat deze niet vervormd if beschadigd is?

Een paar vragen dus, voordat we kunnen zeggen dat het aan je TV ontvanger ligt.
De stekker lijken ook niks te schelen van elkaar. Hier wat fotos.

Da's vreemd. Er gaat toch gewoon een RJ45 in? Kan je een foto plaatsen van de aansluiting?

Reageer