Beantwoord

Wazig en niet vloeiend beeld T-mobile Thuis glasvezel Televisie

  • 17 June 2019
  • 4 reacties
  • 1050 Bekeken

Reputatie 3
Allereerst wil ik mijn complimenten geven aan de verschillende T-Mobile medewerkers die nu alle zeilen moeten bijzetten met de enorme aanwas van nieuwe klanten de laatste tijd.

In mijn geval was het installatiepakket precies binnen voordat de monteur van Guideon alles kwam aansluiten, en werkte alles binnen een klein uur. Zelfs het nummerbehoud van de vaste lijn was na een uur geregeld. Je hoort andere verhalen dat het bij sommige nieuwe klanten mis is gegaan, maar bij mij was alles keurig op tijd. Nogmaals dank daarvoor.

Ook ik ben een van de vele Telfort overstappers nadat er verplicht over gestapt moest worden naar het KPN platform. Ik heb bewust gekozen voor de hoogste internet snelheid, in mijn geval 750 mbit, om er zeker van te zijn dat ik op de eigen ODF lijn van T-Mobile terecht kwam. Ik had namelijk begrepen dat de bitrate van de TV zenders op deze lijn hoger waren dan op het WBA netwerk van KPN.

Na de installatie vorig week moest ik even geduld hebben voordat het TV signaal door kwam. Dit op advies van de monteur van Guideon, nadat hij met een van jullie helpdesk medewerkers contact had gehad waarom de tv diensten nog niet wilde starten.
Dat bleek inderdaad te kloppen, want na een klein uurtje was er beeld.

Ik ben sinds die dag bezig om enig acceptabel beeld op mijn Samsung UHD TV te krijgen. Het beeld is namelijk erg wazig/korrelig en de wat sneller bewegende beelden schokken door het beeld heen. Dit is heel duidelijk te zijn bij bijvoorbeeld een aftiteling, een nieuws ticker die onderin het beeld van links naar rechts loopt en het voetbal op de NPO kanalen van de afgelopen dagen. Hier had ik zelfs in de nieuwe Telfort propositie geen last van, wat als ik het goed heb begrepen een lagere bitrate zou moeten zijn van die van T-Mobile.

Ik heb de Aria 610x, en gek genoeg geeft de TV aan dat het signaal 1980x1080 met 60p is.

Ik heb mij vervolgens ingelezen bij de meeste geopperde oplossingen voor dit soort problemen op deze community en heb vervolgens de volgende dingen getest.
Andere HDMI kabels
Andere HDMI poort op de TV zelf
610x van de stroom af gehaald, met en zonder netwerk kabel
610x gewisseld met de tweede die ik in mijn abonnement had
610x gerest met het kleine knopje achterin en de firmware opnieuw laten laden (4x gedaan)
De zyxel van de stroom af gehaald en gereset
De mediaconverter van de stroom af gehaald.
Een andere netwerkkabel vanaf de 610x naar de zyxel geprikt. De hele boel is sowieso bedraad, zonder powerline adapter of zo, maar dit om uit te sluiten dat mijn gebruikte netwerk kabel niet goed zou zijn.

Ter vergelijk heb ik even de ziggo GO APP van iemand gebruikt in combinatie met een chromecast, en daar waren de beelden zelfs scherper en een heel stuk minder schokkerig als het beeld van de 610x.

Heeft iemand nog enig idee wat dit probleem zou kunnen zijn?
Mijn internet verbinding haalt overdag gewoon ruim boven de 750mbit, maar stort in de avonduren regelmatig in tot onder de 100mbit. Zou dat er ook mee te kunnen maken hebben?

Met vriendelijk groet,
Baudewijn
icon

Beste antwoord door Piotr 26 June 2019, 11:28

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hey Baudewijn,

Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis!😄 En bedankt voor je begrip! Op het moment zijn we erg populair en daarom is het bijzonder druk. We reageren echter altijd, hetzij iets later dan normaal.

Ik zie dat er inmiddels een monteurs afspraak gepland staat op jouw adres. Gelukkig is hulp aanstaande! Ook top dat je al veel dingen zelf hebt weten uit te sluiten. Jammer dat we dit probleem niet op afstand voor je kunnen oplossen. Maar ik heb alle vertrouwen dat de monteur dit wél voor je gaat oplossen. Laat je ons weten hoe de monteurs afspraak is verlopen?
Reputatie 6
Badge
ZiggoGO en KPN is plat gecomprimeerd, korrelig beeld zou best het oorspronkelijke kunnen zijn?
ZiggoGO is geloof ik in 50fps dus als dat vloeiender/scherper overkomt dan klopt dat.
'en gek genoeg geeft de TV aan dat het signaal 1980x1080 met 60p is': schokkerige kan hierdoor komen, output moet natuurlijk 50i of p zijn en niet 60.
Hallo Baudewijn
Ben als jij nieuwe klant, maak ook gebruik van glas vezel verbinding. En een samsung tv 1 jaar oud en 55" de wazigheid herken ik niet, wel het niet vloeiend beeld als ik tv kijk. Als je een oplossing krijgt hoor ik deze graag. Ik zelf kom bij Ziggo vandaan. En misschien veel eisend. Tv kan wel een upgrade gebruiken. Voor de rest werkt internet goed. Nog even dit , kijk een via de tv app, volgens mijn beleving is het beeld dan wel goed.
Reputatie 7
Badge +1
Als het goed is zou er in september een grote update komen, helaas stond er geen jaartal bij dus zou ook zo maar 2020 of zelfs 2021 kunnen zijn.😁

Reageer