Beantwoord

Weer geen beeld


  • is een Master Poster
  • 12 reacties

Begin zo langzamerhand een beetje moedeloos te worden. Nog geen een avond normaal tv kunnen kijken.  Altijd reset of erger, geen reset die helpt.   TV terugkijken werkt soms.

Internet snel pakket genomen….  traag van tele2 werkte beter en sneller…….

Ik wil dossier bouwen, maar heb geen direct klantmailadres.

 

Vind dit geen leveren.  Kom net thuis van caravan, daar T mobile 4G, werkt gewoon altijd. Maar T mobile thuis blijkt een verschrikking.        Afgelopen vrijdag was ik na 10 thuis, grijs beeld, helpdesk gesloten. Nu zondag wederom thuis, 2100 helpdesk gesloten… geen tv, internet valt uit rode lamp op modem ellende…   ellende,,,,

 

icon

Beste antwoord door Lisa 2 June 2021, 14:25

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7

Hi @Olaf_1, super goed dat jij hier op de Community aan de bel trekt! Jij hoort namelijk zonder problemen TV te kijken. Ik wil jou hier dan ook heel graag bij helpen om dit te fixen. Ik heb meteen een kijkje genomen in jouw verbinding en ik zie inderdaad dat jij wegvallende diensten ervaart. Achter de schermen zie ik dat mijn collega maandag direct een verzoek hiervoor heeft ingediend bij de technische dienst. Wij zijn dus al bezig om dit zo snel mogelijk voor jou op te lossen. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat dit onderzoek volledig is afgerond. Ik zet hem zelf ook op mijn agenda om dit in de smiezen te houden. Zodra er een update komt vanuit de technische dienst, koppel ik dat direct aan jou terug. Ik hoop dat jij heel snel weer volop van zowel TV als Internet kunt genieten zonder problemen! 😊

Reputatie 7

Hi @Olaf_1, zoals beloofd heb ik een oogje in het zeil gehouden! Ik zie dat jouw verbinding weer up and running en het onderzoek is dan ook gesloten. Ervaar jij ook dat de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen zijn? Ik hoor het graag van je. Geniet voor nu van een hele fijne avond!

Hallo Lisa,

Bedankt voor het bewaken van de verbinding. Afgelopen Zaterdag is een monteur geweest van KPN , met de conclusie dat de SIP oid in de KPN kast moest worden gereset, Ik had tot zaterdag geen beeld, overwegend grijs en zelden programma terug kijken. Sinds gisteren ben ik weer thuis (was weekend weg) en was dus gister avond de testcase, TV kijken gaat redelijk, later op de avond begon wat blokvorming en momentele uitval. ( half 11 tot midnacht)   

Netflix kijken is redelijk mogelijk, maar wat opvalt is dat de snelheid van laden enorm is ingeboet ( jullie doen toch geen quality of service dat internet nu op een lager pitje staat...)  De beeldkwaliteit van Netflix is zeer verslechterd en trekt zo nu en dan bij. Naarmate er sprake is van meer beelddetail l, dan verslechterd het geheel. Zo nu en dan buffer laden.   

De internetsnelheid is in het algemeen ronduit slecht ( heb overigens snelle pakket )   en valt regelmatig uit. (half uur geleden nog hotspot moeten inschakelen)   Kortom, nog niet in orde, of in ieder geval niet de kwaliteit die wij verwachten van T mobile.   Ik ga ervan uit dat eea nog niet is verholpen , hoewel wel verbetert. ( van geen beeld naar wel beeld is natuurlijk al snel een verbetering)

Ik verwacht dat ik van T mobile nog ergens een terugkoppeling krijg over de lijnstatus. Die was instable en ik ben benieuwd wat deze nu voor status aangeeft.

Mvg

Olaf

 

Reputatie 7

Hi @Olaf_1 De verbinding lijkt inderdaad nog niet stabiel en hij lijkt in ieder geval één keer geheel te zijn weg gevallen. Bedankt voor je toelichting, ik heb opnieuw een verzoek neergelegd bij onze technische dienst om dit verder te onderzoeken en als wij het niet kunnen verhelpen door te zetten naar de netbeheerder. We gaan voor je aan de slag!

Hoi Brian,

 

Bedankt voor de info.  Lijn is nog verre van OK, maar wel vaker beeld dan eerste maand. ( Eerst totaal niet, nu vaak wel, maar valt uit en internet is helemaal ..@#. Heb nog wel het snelle pakket...)  Ik heb helaas niets meer gehoord van service, zal morgen weer eens bellen. Helpdesk geeft al aan, bel niet wij kunnen niets doen…. maar met wie doe ik eigenlijk gesprek voor eventueel ontbinden contract…  geld betalen en niet geleverd heeft niet mijn voorkeur….

Reputatie 7

Hi @Olaf_1, ik heb goed nieuws voor jou! Ik heb meteen een kijkje genomen achter de schermen om jou verder te kunnen helpen. Een collega heeft op basis van het verzoek van Brian onze monteursservice Guidion aangestuurd. Als het goed is, heb jij hier ook al een SMS van ontvangen om een afspraak in te plannen. Ik hoop ontzettend dat alle problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen zodra Guidion is langsgeweest. Alles dient te werken als een tierelier, dus ik hoop heel erg dat jij binnenkort geen problemen meer zal hebben. Mocht jij nog vragen hebben, stel ze gerust. Dan geef ik je graag meer duidelijkheid! 🎈

Bedankt voor de info…   Helaas lees ik nu pas SMS, kijk ik nooit naar. Ben 1 week verder met amper TV en brak brak internet. Ieder dag start met modem reset en eindigt veelal ook op die manier. Ik zie wel een hogeren rekening die wordt afgeschreven. geeft al met al een heel slecht gevoel. KPN is ook al langs geweest voor verbinding check en kan er tevens niet mee…   Morgen bel ik Guidion van SMS…. ben benieuwd, maar weinig optimistisch. Vindt het ook niet realistisch dat T mobile halsstarrig int voor niet geleverde diensten…..

Reputatie 7

Hi @Olaf_1, graag gedaan! Ik snap jouw gevoel volledig en hoop dan ook dat Guidion dit zo snel mogelijk voor jou kan verhelpen. Ik hoop dat wij snel jouw gevoel weer positief kunnen omdraaien. Laat jij het weten of alles weer goed werkt na afloop van de afspraak met Guidion? Ik ga duimen dat jij dan voorgoed van deze problemen af bent. Wat betreft de kosten: zodra alles weer goed werkt, wil ik graag voor je kijken hoe het zit met een compensatie voor de periode dat jij niet optimaal van de diensten gebruik kon maken! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Olaf_1, er is een bridge tap gemeten door de netbeheerder en onze technische dienst. Om dit te verhelpen, hebben we Guidion aangestuurd. Ik zal je kort uitleggen wat een bridge tap precies inhoudt en wat de consequenties hiervan zijn:

Wat is een bridge tap?
In jouw woning is een aansluitpunt aanwezig waar het internet binnen komt. Dit is het zogenaamde ISRA-punt. Dit ISRA-punt moet het eindpunt zijn van de telefoonlijn die vanuit de wijkcentrale onder de grond naar jouw huis loopt. In het geval van een bridge tap is het ISRA-punt niet het eindpunt, maar loopt er vanaf hier nog een vertakking verder. Door deze vertakking ontstaat er storing op de lijn waardoor het modem niet (meer goed) online komt.

De meest voorkomende vorm van een bridge tap is een oude telefoonaansluiting die niet meer gebruik wordt. Vroeger had men vaak meerdere telefoons in huis, bijvoorbeeld een toestel op de slaapkamer. Hiervoor werd een kabel doorgetrokken, zodat op elk punt in huis de telefoon over ging wanneer er iemand belde. Als deze kabel niet meer gebruikt wordt maar nog wel aangesloten is dan kan dit zorgen voor een verstoring van je internetsignaal.

Hoe werkt een bridge tap?
In de afbeelding hieronder zie je het effect van een bridge tap. Het signaal komt van onder binnen, en gaat naar boven. Je ziet dat er een aftakking naar links is, waardoor het originele signaal eigenlijk een “afslag” neemt naar links. Dat geeft in de eerste plaats een stukje verlies, maar dit hoeft niet altijd voor grote problemen te zorgen. Maar, aan het einde van de aftakking kan het zijn dat het originele signaal wordt teruggekaatst. Wat er dan gebeurt, zorgt in de praktijk voor de meeste problemen. Dit zorgt er namelijk voor dat niet alleen het originele signaal bij het modem terecht komt maar ook een echo van datzelfde signaal. Het modem kan dan het originele en het “echo” signaal niet meer goed van elkaar onderscheiden. Daardoor wordt het modem onstabiel en valt het signaal weg omdat het modem geen goed onderscheid meer kan maken tussen de twee signalen.

3a15ddd2-9349-49b3-963f-c6259e36127f.jpg

 

Mocht je alles over de bridge tap willen lezen, check dan ons speciale topic:

Succes met de afspraak en houd ons op de hoogte alsjeblieft!

Hallo Jason,

 

Bedankt voor de uitleg. Ik weet niet of die bridge TAp wordt geacht in de woning te worden aangetroffen, want dat is niet het geval.  Het modem staat als er door T mobile wordt gemeten direct aan het ISRA punt gekoppeld. Dan is de status van de lijn “ instabiel”.    De TAp zou dan buiten moeten zijn, maar dat is volgens KPN niet het geval.   Ik heb overigens nu regelmatiger beeld, maar internet is slecht.   Ik vermoed wel eens, waarschijnlijk onterecht, dat door T mobile Qos wordt toegepast en Internet nu low priority heeft…..    Is echt matig/slecht voor het “snelle pakket” dat ik afneem.

 

Ik ben net terug op honk en ga gidion benaderen. 

 

 

Reputatie 7

Hi @Olaf_1, het komt sporadisch weleens voor dat er een aftakking vanuit de ISRA zelf is gemaakt maar als dit niet het geval is dan zal onze monteur dit meteen vast kunnen stellen en dan kunnen we naar aanleiding daarvan weer vervolgstappen ondernemen. We passen zeker geen QoS toe (volgens mij mag dat ook niet), wat we wel doen is door middel van de vlan instellingen TV een eigen “baan” geven zodat het verkeer voor de internetverbinding en de verbinding voor de TV “gescheiden” zijn in de modem. Als je problemen ervaart met TV en Internet dan vermoed ik dat er mogelijk wat aan de hand is met de binnenkomende verbinding. Mocht onze monteur dit niet zelf op kunnen lossen dan kunnen we daarna eventueel de netbeheerder inschakelen. We gaan er mee aan de slag!

Deze positief ingestelde klant wordt met de dag moedelozer……  Gister Guidion gebeld, case was gesloten ivm te laat reagreren. ( let wel, kan veelal niet bellen/ sms en….)   Werd doorverbonden met T mobile.. die zouden opnieuw Guidion aansturen. Ik bel vandaag ( na weer avond met hakkelende TV. netflix waarvan een serieprogramma 1 uur duurt ipv 40 min ivm bufferen etc) hoe het staat omdat Guidion nog niets heeft laten horen….  antwoord helpdesk:   Ja, we gaan eerst lijnmeting doen, kunnen nu niet Guidion aansturen  X@!X    What the heck,,, gister zei men nog , wordt geregeld, vandaag weer het kon niet eerst lijnmeting….      Iedere maand wel geld inhouden… Dat lukt wel.    

 

Wat heb ik een spijt van uberhaupt overstappen…  De onbeperkt datakaart van T mobile werkt beter dan mn thuis abbo….    werkelijk waardeloos!   En straks komt een of andere monteur vaststellen dat er geen sprake is van Bridge Tap of hoe dat ook heet… schiet lekker op.   Wie moet ik hebben om over het contract van gedachten te wisselen?

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Olaf_1 , dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling! Ik heb dan ook direct opnieuw een monteur voor je aangestuurd. Je ontvangt zometeen per e-mail/SMS een bevestiging om een afspraak in te plannen met de monteur. Geen zorgen, gaat helemaal goedkomen!

werkelijk alles gaat mis, behalve geld afschrijven…….    Guidion of iets dergelijks is langs geweest. Natuurlijk is er geen Bridge Tap, maar dat wisten we natuurlijk al.    De monteur concludeert een vreselijk slechte lijn/ signaal, direct op Isra punt.  wordt vervolgt… althans dat hoop je dan….  Niets is minder waar… Service desk medewerkster geeft aan dat ik wordt gecontact door netbeheerderbinnen 2 werkdagen…  ik wacht nog op reactie.   

Het zou sieren als T mobile aangeeft dat het niet lukt, netwerk hier is niet geschikt ( hoewel mijn buurman zorgeloos KPN heeft………. min of meer zelfde koper)  ik mijn geld terug krijg en verder kan naar een aansluiting / provider die wel levert.

Ik wil best iemand een kans geven problemen op te lossen , maar 2 maanden gaat wel wat ver….. 

Wanneer hoor ik nu iets van die klote netbeheerder of wie dan ook om hier de boel aan de gang te helpen? Werkelijk een rampehut, service leek eerst nog acceptabel, maar nu het moeilijk wordt, haakt iedereen af.  

 

Wat kan ik nu nog doen om dit te versnellen?   Jullie kunnen dit escaleren!     Ben niet echt veeleisend, had geduld, maar nu 2 maanden verder… u wordt gebeld og ge sms d….    alleen er komt geen enkel teken van leven…. is net zo stil als mijn beeld .    Service gaat nog trager dan mijn internetverbinding ( en die is traag, als die al werkt..)

 

Reputatie 7

Hi @Olaf_1 ,

Dank je wel voor je bericht! Omdat ik geloof in het principe van ‘geen woorden, maar daden’, heb ik direct de situatie geëscaleerd. Momenteel heeft de netwerkbeheer, in dit geval KPN, de zaak in onderzoek. Er wordt een zogenoemde duurmeting uitgevoerd, waarbij de stabiliteit en problemen met het netwerk worden gemonitord, waarop een oplossing kan worden aangestuurd. Weet dat we hard bezig zijn met een permanente oplossing. We houden je op de hoogte! 

Helaas nog steeds geen oplossing. Er zijn monteurs geweest, maar veelal geen beeld. De helpdesk noteert steeds mijn grief, constateert  instabiele lijn en geringe bandbreedte  (8mb)   en de laatste monteur ( vorige week dinsdag / woensdag) komt tot conclusie dat er een expert naar moet kijken. ( Dit op zich is al vervelend, probleem is al sinds 2 Mei en nu roept een KPN r dat tijd wordt voor expert. Nu ben ik geen expert, maar weet dat in de avond tussen 1800 en 2100 de TV regelmatig grijs wordt. gewoon bandbreedte en / of overspraak ergens op het koper. (Is ook bevestigd door een Kpn r die 1,5 maand geleden hier was )   

 

Het probleem komt niet rond, is niet opgelost. Ik wordt aan het lijntje gehouden met de opmerking dat dit door derde partij moet worden opgelost. (KPN) Echter ik verwacht regie van T=mobile.  Die ontbreekt volledig. De klantenservice verbind mij zelfs door naar KPN om de afspraak te maken op tijden dat de KPN desk is gesloten. Ik ontvang geen mail van KPN, wordt nu niet gecontact..  ( U wordt morgen gebeld , tuurlijk, week later nog geen response)    Ik raadt IEDEREEN af, een THuis Abbo af te sluiten bij T Mobile. Het enige dat bij problemen werkt is de bereikbaarheid klantenservice en het afschrijven van de Abbo kosten.  ( Iedere maand schrijft men af, maar levert niet.   Kortom:  3x Voler Wessels, opgravingen in de wijk, KPN verdeelstation op z’n kop, maar geen samenwering onderling van de partijen die gezamelijk zorg moeten dragen voor mijn DSL signaal. Triest voor woorden.    Dit is geen laster, maar puur bescherming voor toeomstige klanten die T mobile TV en internet bellen thuis overwegen.  Ik ga proberen dit aan ieder te doen toekomen, want wil voor lant en voor T mobile dit soort ellende voorkomen. Google Add volgt.  Ben er vreselijk klaar mee. :rolling_eyes:

Dit tevens per post aangeleverd…

Hoop dat de internetverbinding stabiel blijft om dit te posten..

                                                                       Afz:  O.E. Borawitz

                                                                                Pr. Marijkehof 44

                                                                                1411CN Naarden

 

Aan:

T-Mobile Klantenservice BV,

Postbus 16272, 2500 BG Den Haag

d.d.: 28-07-2021

Onderwerp: ingebrekestelling

 

Op 01-04-2021 sloten wij de volgende overeenkomst;

internet Fast abonnement

Interactieve TV abonnement

Vast Bellen Start

Deze diensten zouden vanaf het overstap moment worden geleverd volgens  een marktconforme kwaliteitstandaard . Overstap op 2 Mei 2021, sindsdien geen avond probleemloos TV en internet .

Helaas hield u zich niet aan de afspraken. Ik heb de volgende klachten:
 Snelheid van overdracht wordt niet gehaald.  ( volgens klantenservice vaak 8mb, nauwelijks afdoende voor televisie valt daardoor uit. )

Veelal is er geen beeld, internet is veelal niet beschikbaar en of heeft een zeer lage snelheid.

Telefoon werkt veelal niet

Eerder heeft veelvuldig contact plaatsgevonden met de klantenservice.

Inmiddels zijn er diverse monteurs geweest met diagnoses afwisselend van defecte lijn naar KPN verdeelstation, slechte mof in de grond tot vastgelopen poorten in de KPN kast.

Helaas heeft iedere actie nog niet geleid tot een oplossing. Hoewel klantenservice aangeeft dat er een melding is en actie wordt verwacht van derden (KPN) is ons vertrouwen in een goede oplossing inmiddels verdwenen.

Meermaals is door u aangegeven dat het probleem op korte termijn zou worden verholpen, helaas is dit niet de praktijk .

Herhaaldelijk bellen met de klantenservice over de status geeft geen uitsluitsel over zowel een herstel op korte termijn, alsmede waarom er geen actie(zichtbaar) plaatsvindt terwijl wij niet geleverd krijgen volgens afspraak.

De termijn vanaf 2 Mei tot heden  is in onze zienswijze afdoende om een goede diagnose te stellen en een oplossing aan te dragen.

Een alternatieve oplossing (tijdelijk) was voor ons acceptabel, maat T-mobile blijkt ook hier niet in staat om bijv. een datakaart aan te leveren zonder dat van de gedupeerde (klant) een investering wordt verwacht.

Omdat er geen zicht is op een oplossing , er geen uitsluitsel wordt gegeven over herstel en geen alternatief wordt aangeboden stellen wij u in gebreke mbt de leveringsafspraak die is vastgelegd in de overeenkomst.

De door T mobile reeds afgeschreven bedragen mbt het Abonnement  zoals hierboven omschreven zien wij graag retour op onze rekening.

Via deze brief geef ik u een laatste kans om u aan de afspraken te houden.

De periode tot 15 Aug. 2021 zien wij als redelijke termijn om tot een goede oplossing te komen.

Is er dan geen passende oplossing , dan zal de overeenkomst worden ontbonden en eventueel worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.  Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen.

Volledigheidshalve wijs ik u op het volgende;

Bij alle metingen met de helpdesk is het modem direct aangesloten op het ISRA punt. Geen tussenapparatuur etc.

Er is meerdere keren gegraven en een opeenstapeling van problemen in diverse lassen geconstateerd.

Eerder werd een zogenaamde “ bridge Tap” geopperd. Ik gaf tevergeefs aan dat er geen TAP zit tussen modem en ISRA. Weer enkele dagen verder .. monteur stelt dat vast… weer dagen verder…

De laatste “ expert” van KPN raaskalde iets van onze zonnepanelen of andere apparatuur in huis. Ik heb daarop een technicus onze complete woning laten loskoppelen en de meting met T mobile klantenservice laten uitvoeren. (KPN had ook selectief gebruikers kunnen afschakelen )

Status: instabiel.  Lijkt mij dat als alles uit staat er geen invloed is van storende apparatuur uit onze woning op T mobile modem. ( gevoed vanuit buren op dat moment)

Helpdesk stelt nog steeds vast dat de lijn de status “ instabiel” heeft. 

Ik mis samenwerking tussen netbeheer en T mobile. Enige lichtpunt was een KPN monteur die overspraak constateerde ( bij ons een soort testsignaal aangesloten dat hij kon terugzien in KPN kast op diverse andere aansluitingen ) hoewel onze lijn kopertechnisch goed leek. Alleen de daarop volgende monteurs hanteerden weer een andere insteek en zo blijft het belabberd..

Graag ontvang ik binnen twee weken uw schriftelijke reactie.

Met vriendelijke groet,

 

Naarden   28-07-2021
 

Olaf Borawitz

 

Reputatie 7

Hi @Olaf_1 ,

Ik wil je bedanken voor je bericht en het delen van je ervaring. Nadat we bijna een maand lang geen contact hebben gehad via de Community, schrik ik van de situatie, dat mag je gerust weten. Dat de situatie na deze tijd niet is opgelost is, is niet de service die wij voor ogen hebben. Ik ben daarop direct ook het dossier ingedoken om te kijken of ik een extra hand kan bieden en duidelijkheid kan geven. Iets waar, naar mijn idee, zeker behoefte aan kan zijn.

Omdat de verbinding buitenhuis niet goed werkt, is de netwerkbeheerder aangestuurd vanaf onze kant. Ik lees terug, dat er ondertussen ook een afspraak met de netwerkbeheerder is gemaakt om ervoor te zorgen dat de laatste puntjes op de i kunnen worden gezet. Ik vermoed dat we hiermee de laatste hand kunnen leggen aan het probleem en je van een stabiele verbinding kunnen voorzien.

We willen er echt alles aan doen om je een stabiele verbinding te geven. Mocht je daarom ook vragen hebben, weet dat we hier ook voor je klaar zitten. We zijn er voor je! 

 

Hallo Boris,

Ondanks je positieve toon, kan ik niet meer optimistisch zijn. De praktijk is dat ik er zelf continue bovenop moet zitten. En dan nog, komt er weinig van terecht. Voel me niet serieus genomen, en ons euvel, geen TV / internet veelal, daar stapt men licht overheen. Als dienstverlener had ik al lang voor een bypass gezorgd, dat het in ieder geval leek, of het me iets boeide. Maar dat is kennelijk teveel gevraagd. 

De middelen zijn beperkt, hoor ik dan. Das makkelijk. Niet leveren en o ja, een router met datakaart plaatsen, dat is niet onze competentie…    Ik noem dat “ me er erg makkelijk vanaf maken”. Verschuilen achter KPN begrijp ik omwille van de afhankelijkheid van de competentie aldaar. Neemt niet weg dat er geen regie is vanuit T mobile, ik had allang afgestemd dat wanneer de volgende KPN kniesoor op locatie komt, er een eigen expert aanwezig zou zijn om dan de controle samen te doorlopen. Maar dat kost geld en is teveel van het goeie. Nu komt Dinsdag weer een monteur, waarvan ik nu de uitslag al weet. Lekker vooruitzicht,  stel prutsers. mijn bedrijf was allang faiiliet als we op deze manier zouden acteren…...

Reputatie 7

Hi @Olaf_1, ik zie dat dit bericht tussen wal en schip is beland! Excuses hiervoor. Ik ben zo snel als ik kon een kijkje gaan nemen achter de schermen en ik ben super blij om te lezen dat jouw problemen zijn verholpen. Klopt het dat jij ook weer sinds enige tijd probleemvrij bent en (eindelijk) weer optimaal van jouw abonnement kunt genieten? Ik wilde meteen kijken wat ik nog voor je kan doen, maar ik zie ook al dat mijn collega's vorige week een vergoeding voor jou hebben ingediend en jij hiervan op de hoogte bent gebracht. Ik baal er echt van om te lezen dat dit zo lang heeft moeten duren en hoop ontzettend dat jij voor eens en altijd van deze problemen af bent. 

Weet dat ik mij jouw gevoel helemaal kan voorstellen en ik graag mijn handen uit de mouwen voor je wil steken als jij nog steeds kampt met issues. Ik hoor ontzettend graag de bevestiging of jij inderdaad weer goedwerkend beeld hebt thuis. Laat jij het ook nog weten als jij daarnaast nog andere vragen hebt? Merci! 💪

Hallo Lisa,

Eindelijk kan ik positief zijn over mijn abonnement thuis van T-mobile.  Wij hebben gewoon beeld en redelijk snel internet. Ook de telefoon werkt weer.  

Ik heb de vergoeding ook ontvangen voor de maanden dat het niet heeft gewerkt. Wij  blijven dan ook klant bij t-mobile.

Ik wil toch afsluiten met een kritische kanttekening. De laatste monteur bij ons van KPN had geavanceerde apparatuur bij zich en heeft uiteindelijk 2 constateringen gedaan; 1)  aders/ draadjes mogelijk verwisseld vanuit ons ISRA naar KPN verdeler in wijk ( dit was overigens al 2x zodanig geïnterpreteerd en verholpen..) en een “port” swap in de KPN centrale. Hij gaf aan dat voordat hij dit had uitgevoerd de snelheid naar ons zeer laag bleek te zijn en na uitvoering rond 93Mb.   Ik heb in zijn bijzijn T mobile support gebeld en ook daar was de lijn OK. ( voor het eerst sinds 2 Mei)  Ik persoonlijk ben van mening dat bij een betere regie vanuit t mobile een sneller herstel had plaatsgevonden.

Gewoon direct dit soort bandbreedte metingen in dit geval. eis dat van de derde partij. Ook al stuurt KPN Volker wessels, gewoon snelheidmeting, hoeft niet moeilijk te zijn.

Het komt ook over dat  de lijn beheerder er niet veel belang bij had om T-mobile (en ons indirect  dus) van dienst te zijn. Ben ook veelvuldig door KPN benaderd om over te switchen terwijl dit hersteltraject plaatsvond. 

Tot heden geen modem te hoeven resetten ( voorheen dagelijks / meermalen per uur als het al hielp)  , een verademing.

 

Reputatie 7

Hi @Olaf_1 ,

Dank je wel voor je bericht en je terechte feedback. Ik wil dan ook beginnen om te zeggen dat we dit zeker meenemen; want dit kan beter! 

Wel ben ik enorm blij om te horen dat de verbinding helemaal naar wens is. Dat klinkt goed! Mocht je onverhoopt toch ergens tegenaan lopen, laat het ons vooral weten. We zitten hier voor je klaar! 

Dacht echt dat ik ervan af was, kwam 2 weken geleden thuis, ernstige regenval, modem weer op non aktief.

 

Nu weer 2 weken verder… bellen hielp niet. Ja, we nemen de melding aan, vervolgens SMS met Guidion…   Ook meermaals aangeven dat dat niet zouy helpen en na eenhoop gedoe met verzetten afspraak van de ochtend naar middag, wat niet ging/ kon is Guidion vanochtend geweest, Gisteren belden ze me nog of het wel zin had, er zou toch iets met de lijn zijn. (Guideon weet beter de historie dan T mobile...)   Ik heb ze toch gevraagd te komen, omdat T mobile vast hield aan deze stap ( geld teveel of zo)   Dus wat blijkt?   Er is geen lijn meet te meten naar de KPN centrale….  wat ik al wist….  Vandaag weer gebeld met helpdesk ( inmiddels dagelijks, totaal geen tv, internet en tel.)    Ja, is nu naar onze andere afdeling en gaat dan mogelijk naar KPN…..   wat een antwoord…  Inmiddels is het bijna 3 september, heb zegge  en schrijven 2 weken TV gehad ( sinds 3 Mei ),,,,,,,,,Klunshut!

Reputatie 7

Hi @Olaf_1, wat balen om te lezen dat jij nog steeds problemen ervaart! Mijn excuses dat dit langer duurt. Weet dat wij altijd eerst Guidion sturen, omdat zij vaak de meeste problemen per direct kunnen oplossen. Als blijkt dat zij het het niet kunnen verhelpen, dan wordt inderdaad de netwerkbeheerder aangestuurd. In de meeste gevallen is dit de kortste klap en word jij zo het snelste geholpen, vandaar deze volgorde. 

Ik heb ook meteen een kijkje genomen in jouw profiel, omdat ik echt wil dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Ik zie dat jij een afspraak dient in te plannen met KPN en ik hoop heel erg dat er snel een gaatje in de agenda vrij is. Laat het vooral weten zodra alles weer bij jou werkt, want dan maak ik met liefde een vergoeding voor deze periode in orde. Ik hoop echt dat jij na dit monteursbezoek definitief probleemvrij bent. Ik hoor het heel graag als jij nog vragen hebt! 

Reageer