Beantwoord

Werkt TV alleen met managed switch

  • 2 September 2019
  • 4 reacties
  • 876 Bekeken

Ik wilde de switch vervangen voor eentje met meer poorten, maar kreeg vervolgens de TV niet meer aan de praat; steeds weer een error-message.

De switch is aangesloten op mijn Zyxel modem met glasvezel.

Het enige verschil tussen beide is dat mijn oude een zg. "managed" switch is en de nieuwe niet. Ik dacht dat dit eigenlijk niet uit zou moeten maken. Weet iemand hoe dit zit?
icon

Beste antwoord door Pieter_B 2 September 2019, 22:50

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@swinferno

Eigenlijk te weining info om iets duidelijk te kunnen zeggen over waarom het niet werkt.
Wat zijn de type/partnummers van de managed en un-managed switches om te beginnen?
Het gaat om een Netgear GS105Ev2 (managed) en de nieuwe betreft een TP-link TL-SG108
Reputatie 7
Badge +3
@swinferno

Denk dat het probleem zit, en min of meer bevestig in een tweakers draadje uit 2017 met iets soortgelijks, dat de IGMP Snooping setting het probleem zou kunnen zijn. Deze zit wel in die managed switch, maar niet in die un-managed.

Als je het topic doorneemt staat er ook een link naar het KPN forum, waar iemand gewoon klip en klaar zegt dat je ver weg moet blijven bij de TP-link switches in het algemeen.

Hopelijk ben je hiermee geholpen en kun je de switch nog omruilen voor een Netgear ... maar dus geen TP-Link
Top, ik ga de TP-link terugsturen en een Netgear aanschaffen. Bedankt!

Reageer