Beantwoord

WK 2018 UHD

  • 3 June 2018
  • 4 reacties
  • 321 Bekeken

Goedemiddag, wordt het WK2018 in UHD uitgezonden?
Begrijp dat npo1 UHD hiervoor is.

Groetjes, I.Bosman
icon

Beste antwoord door Sterre 4 June 2018, 11:26

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Helaas niet te zien via T-mobile de door hun gebruikte decoders zijn niet geschikt voor UHD, KPN zendt het wel uit op UHD maar alleen via de glasvezel en voor de klanten met een geschikte decoder en het duurste abonnement.

Verder zijn er nog een paar kleine providers dacht ik en ook via de schotel met een geschikte decoder, zelf denk ik dat het nog zeker 5 tot 10 jaar zal duren voordat UHD net zo ver is als FHD nu is, daarbij komt dat m.i. voor een goede ontvangst van UHD alleen glasvezel en coax het beste is, de DSL techniek is hier voor mijn gevoel door haar beperkingen niet geschikt voor.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zat te denken; Zou het niet mooi zijn als T-Mobile dit via bijvoorbeeld TV Anywhere of een Smart TV app kan aanbieden? Al weet ik niet hoe het met de bitrates / compressie zit ten aanzien van het reguliere aanbod en/of er technisch veel beperkende factoren zijn met de huidige ontwerpen van deze app. Daar waar de STB (vooralsnog) de beperkende factor is, kan dit een mooie (tussen)oplossing zijn. Zo ook bijvoorbeeld XITE of on demand films/series.
Reputatie 7
Hi IliasBosman,

Sta jij ook al zo te popelen om het WK te volgen? Leuk, ik ook! Zoals BeMu heeft aangegeven (bedankt!), zenden we het via T-Mobile Thuis inderdaad niet uit in UHD. Voor de beste kwaliteit van jouw beeld sluit je de TV Box bekabeld aan, zodat je precies kunt volgen wat er in de wedstrijd gebeurt. Veel kijkplezier!
Reputatie 7
Ik zat te denken; Zou het niet mooi zijn als T-Mobile dit via bijvoorbeeld TV Anywhere of een Smart TV app kan aanbieden? Al weet ik niet hoe het met de bitrates / compressie zit ten aanzien van het reguliere aanbod en/of er technisch veel beperkende factoren zijn met de huidige ontwerpen van deze app. Daar waar de STB (vooralsnog) de beperkende factor is, kan dit een mooie (tussen)oplossing zijn. Zo ook bijvoorbeeld XITE of on demand films/series.

Jij zit vol goede ideeën, TAVL 🙂. Ik ga je idee doorgeven, ik ben ook benieuwd wat hier mogelijk in is!

Reageer