Beantwoord

zender blijft steeds vaker hangen


Npo 1 en rtl 4 blijven steeds vaker hangen, ga je naar een andere zender doet die het wel ga je terug naar npo 1 heb je zwart beeld en geen geluid. Tv box uitzetten helpt niet, stroom eraf wel, maar je mist zo wel steeds zo'n 2 minuten van je programma.

Gebeurt meerdere keren per avond. Probleem tot nu toe alleen bij npo 1 en rtl4, maar andere zenders kijken we ook minder vaak.

 

Tv-anywhere doet het wel

icon

Beste antwoord door Boris 30 July 2021, 12:07

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 1

Ondervond je dit probleem net? 
Ik had het net ook op NPO1 en afgelopen 2 dagen ook op NPO1 en RTL4

Box liep zelfs een keer helemaal vast en regeerde pas een seconde of 10 later en voerde toen alles wat ik ingedrukt had uit.

Dit is iets van de afgelopen week, hiervoor nog geen last van gehad.

Inderdaad, en de afgelopen 3 dagen al meerdere keren

Hier ook meerdere keren afgelopen dagen bij NPO1 en RTL4. Beeld blijft soms gewoon spontaan hangen. Heen en weer zappen helpt bij mij dan meestal wel, maar lijkt me niet de bedoeling. 
 
@Jason is dit een bekend probleem?

In het begin hielp heen en weer zappen, ondertussen niet meer en moet echt de stekker uit de tv-box

Reputatie 7

Hi @Herbie68 ,

Met een check zie ik dat je vraag nog onbeantwoord is gebleven. Ik ben erg benieuwd of je nog steeds dezelfde problemen ervaart of dat het inmiddels is opgelost. Ik hoor het graag van je, we helpen je namelijk graag op de Community!

Is inmiddels opgelost

Zenders blijven hangen beeld blijft stilstaan. Npo1 en RTL4.  Op allerlei manieren systeem gereset, zonder resultaat. issue nr. zoveel..Nog 1 weekje volhouden en switchen naar andere provider. Nooit meer T-Mobile. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Koploper_1956,

Aan de haperingen wil ik graag wat doen, fijn dat je dit aangeeft! 

Mocht je nog openstaan om er een oplossing voor te vinden, zou je dan aan kunnen geven of:

  • Je dit ervaart op beide TV Boxen of enkel op één TV Box?
  • Hoelang je dit probleem al ervaart?
  • Speelt de hapering zich constant op dezelfde zenders af of ook op wisselende zenders?

Ik ben benieuwd en ik help je graag aan een zorgeloze TV ervaring!

Reputatie 3

Ik zal me hier dan ook maar bij aansluiten.

Sinds enkele dagen bevriest het beeld en moet ik naar een andere zender schakelen om de boel te ontdooien.

Ook alles al gereset en de tv-box een hele nacht spanningsloos gehad.

Reputatie 7
Badge +14

Klopt hier ook. Zaterdagavond was het bijna onmogelijk om tv te kijken,

Ik Gebruik geen box maar  Chromecast met Google TV - Multimediaspeler

Het doet zich voor bij mij Op alle zenders! 

Reputatie 7

Hi @Rul, heel goed dat je dit hier ook laat weten! Ik geef dit graag door aan onze technische dienst. Super dat je ook al aangeeft wat je hebt geprobeerd om dit op te lossen. Ervaar jij dit op bepaalde zenders of bij elke zender? 

Zou je eens op de volgende manier een reset willen uitvoeren? Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. 

Als je dit hebt geprobeerd en het heeft nog niet geleid tot de structurele oplossing, dan wil ik je vragen om de stekkers van de kabels te controleren. Daarnaast kun je ook testen of een ander LAN-poort op het modem dit probleem verhelpt. Het handige aan het Zyxel is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. 

Mochten deze tips niet tot een verbetering leiden, dan ga ik de hulptroepen inschakelen en een monteur voor je aansturen. Kun je hiermee uit de voeten? Ik hoor het graag, zodat ik ervoor kan zorgen dat jij zo snel mogelijk van dit issue af bent! 🎈

Hi @CrisTien, super dat jij ook in dit topic van je laat horen! Voor jouw issue in de TV Anywhere App zijn mijn collega's heel druk bezig om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Excuses voor het ongemak!

Ook hier veel problemen al een paar dagen. Zenders blijven af en toe ‘hangen’/ bevriezen , omschakelen naar andere zender en weer terug dan is het weer opgelost maar hoogst irritant. Geen specifieke zenders, maakt niet uit is random. 

Al meerdere malen alle stekkers, stroom eruit, tv box opnieuw opstarten etc etc maar tot op heden heeft dat allemaal niet geholpen.

Ik hoor ook graag hoe dit issue kan opgelost worden.

Hier ook de laatste dagen regelmatige vastlopende tv na ren seconde of 10 gaat hij wel weer verder maar wordt van kwaad tot erger.

gisteravond liep de hele box vast en werd de tv boc uit zichzelf weer opnieuw opgestart 

Reputatie 7

Hi @maenen78 en @Stuiterbal187, heel erg bedankt voor deze aanvullingen! Dit is uiteraard niet hoe het hoort, dus ik schiet jullie direct te hulp. 

Super dat je laat weten welke stappen je zelf al hebt uitgevoerd @maenen78. Zou je nog willen proberen of een ander LAN-poort op het modem verschil uitmaakt? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Je kunt hier dus zelf een beetje mee spelen. Als dit geen verschil uitmaakt, dan ga ik onze monteursservice voor je aansturen. Ik hoor het dan ook heel graag van je, zodat ik verder voor je aan de slag kan en jij zo snel mogelijk weer probleemvrij bent! 😊

Hi @Stuiterbal187, ik wilde ook heel graag jouw verbinding onder de loep nemen om je hier verder bij te helpen! Aan de hand van jouw e-mailadres kom ik alleen niet uit op jouw abonnement. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan duik ik hier voor je in. Als jij alvast een zogenoemde powerflip zou willen uitvoeren - als je dat nog niet gedaan had - dan zou dat top zijn. Dit doe je als volgt: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Zou jij daarnaast ook willen dubbelchecken of alle kabels goed zijn aangedrukt en of jij een verbetering opmerkt met een ander LAN-poort op het modem? Ik help je hier graag mee verder! 💪

Reputatie 2

Hier hetzelfde probleem met de Anywhere app. Deze is onbruikbaar. Na paar keer haperen krijg ik de foutmelding: “Afspelen is mislukt. Probeer het opnieuw of neem contact op met de klantenservice. (514999). Dit probleem is ongeveer een week geleden begonnen.

Reputatie 2

Wij hebben deze problemen ook zeker al een week. Dit begint hinderlijk te worden. Zowel met de tv box als met de tv anywhere app (via google chrome met google tv). Het is niet bij alle zenders maar vooral bij comedy central, omroep west, nederland 1, fox. 

Reputatie 3

Ik heb vandaag de 'powerflip' uitgevoerd, ben benieuwd of het beeld nu blijft doorlopen.

Vanavond even uittesten, morgen weet ik meer.

Reputatie 3

Ik heb vandaag de 'powerflip' uitgevoerd, ben benieuwd of het beeld nu blijft doorlopen.

Vanavond even uittesten, morgen weet ik meer.

Gisteravond geen last gehad.

Reputatie 7

Hi @jeroenwijnen, heel goed om dit te weten! Dankjewel voor het aankaarten. Heb je de App ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zo ja, dan hoor ik graag op welk toestel jij kijkt en welke iOS/Android versie deze heeft. Kan je dit laten weten? Dan ga ik graag voor je aan de slag om dit aan te laten pakken!

Hi @deesvlees, merci voor het melden! Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig kijkt, dus heel goed dat je hier aanklopt. Ervaar jij dezelfde foutmelding als die @jeroenwijnen aanstipt bij zowel live tv-kijken als in de TV Anywhere App? Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zo ja, dan hoor ik ook van jou graag op welk toestel jij kijkt en welke iOS/Android versie deze heeft. Als je dit nog aan kan geven, dan ga ik verder op zoek naar dé oplossing! 

Hi @Stuiterbal187, heel erg bedankt voor de gegevens in het privébericht! Ik heb meteen jouw verbinding onder de loep genomen. Wat mij opvalt is dat het modem al meer dan 57 dagen onafgebroken aan staat. Ik wil je dan ook vragen om de powerflip uit te voeren, zoals ik die hierboven heb omschreven. Heb jij daarnaast ook naar mijn andere twee tips gekeken? Als je mij een seintje kan geven wanneer je dit hebt uitgevoerd, dan zou dat super zijn. Dankjewel! 

Hi @Rul, wat super om te lezen! Bedankt voor het doorgeven. Ik hoop dat dit zo blijft aanhouden. Mocht er nou toch weer een probleem om het hoekje komen kijken, trek mij dan vooral aan mijn (virtuele) mouw. Dan help ik je met liefde verder naar een andere oplossing! 

Reputatie 2

Hoi @Lisa,

Ik gebruik een Samsung Galaxy S21 Ultra met android versie 12.

Ik gebruik nu de KPN app van mijn ouders, maar hoop dat ik snel weer terug kan naar de Anywhere app.

Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar helaas blijft hetzelfde probleem aanwezig. 

Bedankt alvast.

Hi @maenen78 en @Stuiterbal187, heel erg bedankt voor deze aanvullingen! Dit is uiteraard niet hoe het hoort, dus ik schiet jullie direct te hulp. 

Super dat je laat weten welke stappen je zelf al hebt uitgevoerd @maenen78. Zou je nog willen proberen of een ander LAN-poort op het modem verschil uitmaakt? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Je kunt hier dus zelf een beetje mee spelen. Als dit geen verschil uitmaakt, dan ga ik onze monteursservice voor je aansturen. Ik hoor het dan ook heel graag van je, zodat ik verder voor je aan de slag kan en jij zo snel mogelijk weer probleemvrij bent! 😊

Hi @Stuiterbal187, ik wilde ook heel graag jouw verbinding onder de loep nemen om je hier verder bij te helpen! Aan de hand van jouw e-mailadres kom ik alleen niet uit op jouw abonnement. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan duik ik hier voor je in. Als jij alvast een zogenoemde powerflip zou willen uitvoeren - als je dat nog niet gedaan had - dan zou dat top zijn. Dit doe je als volgt: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Zou jij daarnaast ook willen dubbelchecken of alle kabels goed zijn aangedrukt en of jij een verbetering opmerkt met een ander LAN-poort op het modem? Ik help je hier graag mee verder! 💪

Helaas Lisa....een andere LAN poort op modem maakt geen verschil.…

 

Reputatie 7

Hi @jeroenwijnen, hartstikke bedankt! Zojuist heb ik een verzoek ingediend bij onze technische dienst, zodat dit aangepakt kan worden. Ik wil ook dat jij zo snel mogelijk weer van de TV Anywhere App kan gaan genieten. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik houd dit in ieder geval goed in de gaten, zodat ik het aan je kan laten weten als er wat uitrolt. Ik houd je op de hoogte! 💪

Hi @maenen78, super fijn dat je dit wel gelijk uit bent gaan testen! Ik heb goed nieuws: zojuist heb ik onze monteursdienst voor jou aangestuurd. Je ontvangt dan ook binnen enkele minuten een sms/e-mail met daarin onze afspraaktool. Ik hoop dat er snel een gaatje vrij is en dat jij na het monteursbezoek geheel probleemvrij bent. Houd je ons hiervan op de hoogte? 🎊

Reputatie 2

Hi @Herbie68 ,

Met een check zie ik dat je vraag nog onbeantwoord is gebleven. Ik ben erg benieuwd of je nog steeds dezelfde problemen ervaart of dat het inmiddels is opgelost. Ik hoor het graag van je, we helpen je namelijk graag op de Community!

TV anywere hangt na een paar seconden, Tv-zenders op de decoders lopen steeds vaker vast…  Geluid van sommige zenders loopt niet synchroon (bijvoorbeeld SBS6). Wat is er toch aan de hand?! Jullie zijn nu van allerlei kanten op de hoogte van deze problemen, maar ik zie weinig vooruitgang… 

Bij mij blijven de zenders ook hangen ,na de laatste update is het nog erger

Reputatie 2

 

Hi @deesvlees, merci voor het melden! Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig kijkt, dus heel goed dat je hier aanklopt. Ervaar jij dezelfde foutmelding als die @jeroenwijnen aanstipt bij zowel live tv-kijken als in de TV Anywhere App? Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zo ja, dan hoor ik ook van jou graag op welk toestel jij kijkt en welke iOS/Android versie deze heeft. Als je dit nog aan kan geven, dan ga ik verder op zoek naar dé oplossing! 

aan mijn (virtuele) mouw. Dan help ik je met liefde verder naar een andere oplossing! 

Wij hebben niet dezelfde foutmelding als @jeroenwijnen , op een aantal zenders hebben we dagelijks zo nu en dan stilstaand beeld en het tv programma gaat dan niet meer verder. We moeten dan eerst naar een andere zender zappen om het op te lossen. Dit gaat over de digitale Amino ontvanger. Dit treedt alleen op bij live tv (niet bij terug kijken).

De google chrome met google tv waar de tv anywhere (android) op staat is aangesloten op een hkc tv. De app is zo'n 2.5 maand geleden geïnstalleerd en hij is nog niet opnieuw geïnstalleerd. Dit zal dan (vrijwel) de nieuwste versie zijn.

Reageer