Beantwoord

Zenderinformatie mist


Reputatie 1

Vroeger kon ik, als ik naar een zender schakelde, zien welke zender ik aan had staan en hoe het programma heette. Dat bleef dan een paar seconden in beeld voordat het verdween. Ik heb sinds kort weer normaal tv via de box nadat ik een lange tijd met tv anywhere En een Chromecast heb zitten kijken. En nu zie ik de zenders dus niet meer in beeld. Waar ligt dat aan en hoe los ik dat op? 

Groet Philip

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 8 March 2020, 08:34

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Philip,

Ik neem aan dat je zelf al een restart van je modem en daarna de tv-box hebt uitgevoerd. In dit geval is waarschijnlijk een hard reset nodig van de tv-box. Dit kan alleen uitgevoerd worden door T-mobile. 

Dus even wachten op een moderator (kan tot 48 uur duren) of bellen met de klantenservice. 

Mvg. Marcel

Reputatie 7

Hey @Philip Meijran,

Heeft de herstart die Marcel hierboven aankaart geholpen? Je kunt ook eerst proberen om je TV Box eerst voor een aantal seconden van het stopcontact af te halen. Dit lost het merendeel van de problemen op. Mocht je alsnog problemen ervaren dan kan ik ook op afstand een reset uitvoeren. Laat ons gerust weten of het heeft geholpen. :relaxed:

Reputatie 1

Hoi Piotr

Heb ik al meerdere keren geprobeerd maar dat heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. Dus een harde reset op afstand zou mooi zijn.

 

Gr Philip

Reputatie 7

Hi @Philip Meijran, ik heb de TV Box zojuist voor je gereset, veel kijkplezier! :wink:  

Reputatie 1

Opgelost! Bedankt.

Hallo, wij hebben hetzelfde probleem. Sinds een tijdje zien wij geen zenderinformatie meer als we wisselen van zender. Ik heb de tv-box zelf al een tijdje uit de stroom gehad. Dit heeft niks opgelost helaas.

Reputatie 7
Badge +8

@wesleyoomen8 Zou je eventueel de TV Box icm het modem van de stroom willen halen? Ik zie namelijk dat het modem 33 dagen onafgebroken online staat. Ik denk dan ook dat dit dé oplossing voor jou is! Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen! :grinning:

Gelukt! Super bedankt!!

Reputatie 7
Badge +8

@wesleyoomen8 Super fijn om te horen dat het weer werkt, nog een fijne zondag! :grinning:

Hallo,

helaas heb ik sinds een tijdje ook af en toe dit probleem. De stekker uit de TV box halen helpt soms, en anders werkt de oplossing met het ontkoppelen van de modem. Helaas slechts voor korte duur. Zouden jullie bij mij ook een harde reset op afstand kunnen doen?

alvast bedankt!

Reputatie 7

Hi @Danielleer, wat balen om te lezen dat jij ook last hebt van dit probleem! Super goed dat je aan de bel trekt. Jij kunt dit heel eenvoudig zelf doen:

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. Laat jij het weten of dit heeft geresulteerd in dé oplossing? Fingers crossed! 🤞

Hi @Danielleer, wat balen om te lezen dat jij ook last hebt van dit probleem! Super goed dat je aan de bel trekt. Jij kunt dit heel eenvoudig zelf doen:

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. Laat jij het weten of dit heeft geresulteerd in dé oplossing? Fingers crossed! 🤞

Hoi Lisa, dit heeft een paar dagen gewerkt maar inmiddels heb ik er weer last van. Het gaat trouwens gepaard met een zwart scherm als ik de box aanzet. Pas bij het zappen naar een ander kanaal komt er beeld. 
Daarnaast is vaak bij het afspelen van een opname het probleem dat ineens het geluid wegvalt. Aan en uit zetten helpt dan, maar dat is natuurlijk ooo niet de bedoeling. 

Reputatie 7

Hi @Danielleer, merci voor deze terugkoppeling! Het is inderdaad zeker niet de bedoeling dat jij op wekelijkse basis een herstart moet uitvoeren, dus ik ga je hier gelijk verder mee helpen. Zou jij een zogenoemde powerflip willen uitvoeren? 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen!

Als dit ook geen structurele oplossing biedt, dan hoor ik graag van je of jij ook gebruik maakt van eigen apparatuur zoals adapters? Daarnaast stel ik voor om de kabels goed te checken, want wellicht zit hier de boosdoener. Zou jij zowel de internetkabel als de HDMI-kabel goed willen aandrukken? Ook kan het helpen om een ander LAN-poort op het modem te testen. Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. 

Kan je hiermee uit de voeten? Ik hoor het heel graag van je, zodat ik verder aan de slag kan. Ik wil dit namelijk definitief voor je fixen! 😁

Reageer