Beantwoord

Zenders lopen sinds vorige week ineens vast

  • 16 February 2017
  • 8 reacties
  • 748 Bekeken

Reputatie 1
Hi, misschien dat dit topic te voorbarig is maar ineens heb ik sinds vorige week, daarvoor nooit iig, last van het feit dat om de zoveel tijd het beeld vastloopt en na een aantal seconden weer verder gaat. Toen ik nog bij Telfort zat had dit te maken met softwareupdates van mijn adapters, verder daarna bij Vodafone nooit last van gehad.

Wellicht toeval, maar sinds ik vorige week de mail ontving over het technisch omzetten naar T-Mobile heb ik ineens last van storingen haha. Modem al paar keer gereset, maar helpt niet. Ik wacht iig de overzetting af, maar misschien hebben meer T-Mobile Thuis klanten die van Vodafone komen er last van.

Dus dit topic vooralsnog meer ter info

Gr Renald
icon

Beste antwoord door Jeroen 8 March 2017, 08:25

Bekijk origineel

8 reacties

Hoi,
Ik heb tot nu nog geen problemen ondervonden. Ik heb een mail gekregen met de datum 20 februari. Ik wacht het af. De entone box en modem hebben nog de Vodafone branding. We gaan het zien hoe de omzetting verloopt. Verwacht geen problemen.
Ik heb al heel lang dat het beeld af en toe vast loopt. Ook toen het nog Vodafone was.
Reputatie 2
Hoi kblokker,

Dat klinkt niet goed! Hoe is het TV kastje verbonden met het modem? Is dit rechtstreeks met een netwerkkabel of zit hier nog apparatuur tussen?
Het glasvezelmodem hangt in de hoek van de kamer. Vlak daarvoor de TV met een kastje met HD-recorder. Die heeft er geen last van. Vanuit het modem gaat een netwerkkabel naar boven waar het tweede kastje (zonder HD-recorder) rechtstreeks op aangesloten is. Deze geeft het probleem. Tijdens het kijken loopt deze minstens 1 keer per uur vast, soms vaker. Wanneer ik dan schakel naar een andere zender en weer terug, dan doet hij het weer. Ik luister boven ook regelmatig radio via het kastje en de TV en dan heb ik geen last. Misschien eerst het kastje proberen te vervangen?
Reputatie 2
Wat je allereerst zou kunnen proberen is de kastjes eens omwisselen. Als het TV kastje met de recorder ook vast loopt boven weet je in ieder geval dat het niet aan het kastje ligt.
Ik zal dat eens proberen.
Ik heb de TV-box die boven stond omgewisseld met beneden. Ook beneden liep deze geregeld vast, dus ik ben van mening dat het aan deze box ligt. Kan deze omgewisseld worden voor een ander?
Reputatie 2
Hoi kblokker,

Ik laat graag mijn technische dienst even kijken naar je tv kastje. Zou je me het volgende kunnen doorgeven in een privébericht:

* Je postcode en huisnummer
* Het MAC adres en het serienummer (S/N) van het kastje wat de problemen geeft. Je vind deze op een sticker onderop het tv kastje zelf.

Mocht het zo zijn dat de conclusie is dat het kastje kapot is krijg je uiteraard een nieuwe van ons.

Reageer