Beantwoord

Zwart beeld op STB met Unifi USG

  • 4 December 2020
  • 5 reacties
  • 775 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb ongeveer een jaar geleden de welbekende guide van Bjarn gevolgd om een USG Pro 4 in combinatie met een US-24 te gebruiken i.p.v. de meegeleverde router. Dat werkte perfect, maar sinds gisteren krijg ik een zwart beeld op de settopbox (Entone). De gids en terugkijken werkt allemaal wel, het is alleen de video-stream die niet binnenkomt.

Ik heb toen maar even de Zyxel T-50 weer aangesloten (direct op de media converter, met de STB op de Zyxel) en dat werkte perfect, dus er is in iedere geval geen sprake van een leveringsprobleem. In een ander topic zag ik iemand met een zéér vergelijkbaar probleem. Deze klant was blijkbaar overgezet naar het nieuwe platform, waar IPTV niet meer over VLAN 640 gaat - zou het kunnen zijn dat dit bij mij ook het geval is? De build op de STB is

2.9.27.0.3_build1-etv-vma--glop--as3

Ik heb al geprobeerd om de Entone VLAN 300 te geven en de ‘All’ port profile, zoals in een ander topic werd voorgesteld, maar dat bood helaas geen soelaas.

icon

Beste antwoord door fdebijl 11 December 2020, 20:50

Bekijk origineel

5 reacties

Ik heb van het weekend even met support gesproken en die gaven aan dat ik nog niet op het nieuwe platform zit, dus dat is in ieder geval niet het probleem. De TV stream komt helaas nog steeds niet binnen, terwijl het dus wel VLAN 640 zou moeten zijn. Iemand enig idee wat hier misgaat?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @fdebijl Ik kan je alleen ondersteunen bij gebruik van de TV Box in combinatie met het Zyxel modem die je van ons in bruikleen hebt. Ik zie dat ons modem momenteel drie dagen aanstaat, maar dat er geen TV Box aan verbonden is. Ook zie ik dat het signaal daarom niet beschikbaar is. Wanneer je de TV Box op het Zyxel modem hebt aangesloten en je loopt dan nog tegen problemen aan, dan kan ik je met alle liefde helpen! Verder zie ik inderdaad ook dat je nog niet bent overgezet naar het vernieuwde T-Mobile TV platform. Wanneer je bent overgezet, vind je hier meer informatie over hoe je dit TV platform kan gebruiken met jouw eigen router. Hier heb je nu misschien nog niet veel aan haha, maar wellicht dat iemand anders hier het antwoord voor jou heeft in de huidige situatie! :sweat_smile:

Ik heb het opgelost door de firmware van de US-24 te downgraden van 5.43.18 naar 4.3.22 (hier te downloaden). Omdat 5.43 een versie was voor alle Unifi Switches werkt deze fix waarschijnlijk oo als je een US-8, US-Flex, oid hebt.

@fdebijl je bent mijn held. Ik zat al een maand uit te zoeken waarom het niet lukte. Bedankt! 

Hier thuis heb ik het volgende draaien:

 

  • UGS pro 4
  • UniFi Switch 8 POE-60W - 5.43.18.12487
  • UniFi Switch 8 POE-150W - 5.43.18.12487

Kreeg op 19 augustus een SMS van Tmobile dat ik een dag erna over zou gaan naar het nieuwe platform. 

Tot 23 december altijd via 640 VLan gedraaid. Toen eens de tv op een normale LAN-port gezet, hard reset van de Amino Aria 610X en de nieuwe firmware liep binnen. 

In beide gevallen nooit problemen gehad met zwart beeld.

Weet niet of ze nog steeds SMS-jes versturen om te informeren dat je overgezet wordt.

Reageer