Beantwoord

TV Anywhere geen geluid op TV (via iPhone)


We willen TV anywhere kijken op een tv.

iPhone 8 is aan tv gekoppeld via een HDMI kabel en een originele Apple lightning digital AV adapter.

We krijgen beeld, maar zo gauw er op afspelen wordt gedrukt, hebben we wel geluid via tv maar geen beeld.

YouTube en NPO start werkt wel, alleen TV anywhere niet. Hoe kan dit?

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 29 May 2020, 15:17

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge

Klopt inderdaad! Het ligt niet aan jouw iPhone, Tv of de app. Dit is een beveiliging omdat sommige zenders niet willen dat hun content illegaal wordt opgenomen. 

Aha… vandaar.

Maar wat ik niet begrijp:

Waarom lukt het wel met Android (Samsung10) om via TV Anywhere beeld en geluid te krijgen op NPO, RTL en BBC?

Groet Carla

Reputatie 6

 @Ca Ro dat is inderdaad vreemd. Zou je het met je IPhone eens op een andere TV kunnen testen? Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst!

We hebben het ook op een andere tv geprobeerd, maar tv kijken via tv anywhere app op de iPhone lukt nog steeds niet. Via Samsung wel.

Alleen TV Anywhere werkt niet op Iphone, You Tube en NPO start werkt wel op iPhone. 

Hoop dat iemand kan helpen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Carla Lee, goed dat je om hulp vraagt op de Community! De reden dat het niet werkt, is dat Apple bepaalde restricties oplegt aan de beveiliging waardoor je geen beeld kunt ontvangen. De reden daarachter moet ik je schuldig blijven en ligt iets genuanceerder. De enige workaround op dit moment is om Apple TV aan te schaffen en via die weg TV Anywhere op de TV te streamen. Dan kun je de app downloaden en daarop via Airplay bekijken. 
Dat is natuurlijk nogal omslachtig, maar werkt wel als een trein. Wat voor TV heb je trouwens? Want je kunt ook wanneer je bijvoorbeeld een LG of Samsung smart TV hebt, via mirrorview/smartview jouw beeld van de Samsung telefoon delen met je TV waardoor het makkelijker werkt dan via HDMI. Is dat een optie? 😄

Reputatie 7
Badge +1

Waarom niet simpel weg een Chromecast achter de tv gehangen, dan is men voor een klein bedrag klaar en kan men simpelweg vanaf de iphone naar de tv streamen, een Apple tv is natuurlijk een mooi ding maar wel prijzig.

Dank voor jullie hulp.

We gebruiken de telefoons om op de camping tv te kijken. Wij gebruiken de Samsung. Mijn ouders hebben alleen iPhone en zij willen telefoon gebruiken als alternatief voor de schotel ( goede wifi op camping).

We gaan een Chromecast proberen. 

Tv is overigens een AKAI. Nogmaals dank.

Reputatie 7
Badge +1

Enige voorwaarde is dat de tv een HDMI aansluiting moet hebben en de Chromecast werkt het beste als deze in het zelfde netwerk zit als de Samsung smartphone, ik gebruik zelf een Chromcast boven op een kleine tv voor als mijn zoon komt logeren die in een woongroep woont.

Hij gebruikt daarvoor een oude Huawei p8lite ondanks dat het al een behoorlijk oud toestel is werkt het voor dat doel nog uitstekend.

Dankjewel, 

Inderdaad even kijken of tv HDMI aansluiting heeft. Is ook een oudere tv.

Chromecast hebben we thuis al, dus proberen die binnenkort even in de caravan uit.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Carla Lee, top dat je een Chromecast hebt, dat maakt het streamen op de camping een stuk makkelijker! 😄

Laat je ons weten of het gelukt is met TV Anywhere in de caravan? Zo niet, geef het aan, dan staan we klaar met zoveel mogelijk hulptroepen. We hebben altijd goede adviezen paraat! 😉👍 Mochten wij niet meteen reageren, of je zelf iets niet kunnen vinden, check dan de handige Tech Support van Google: Tech Support Google.

@BeMu Bedankt voor je tip! Chromecast is inderdaad ook een mooi alternatief en vaak rond de € 40,- qua aanschafkosten! 

 

Reageer