Beantwoord

zwart beeld tv, blijft hangen op verbinding maken met server


Het probleem wat ik heb is al vaker bij mensen aan de orde geweest, maar de oplossing voor ons probleem heb ik in die topics nog niet kunnen vinden. Het probleem:

tv en kastje zijn verhuisd naar de bovenverdieping. Na het verplaatsen van het hele gebeuren en meermaals resetten van zowel modem als tv kastje, checken van kabels, directe verbinding met internet, blijft de tv hangen op ‘verbinding maken met server’. Na een tijdje geeft hij het volgens mij op en blijft het beeld zwart, er is dan geen enkele reactie uit te krijgen.

Heeft iemand nog een oplossing voor ons probleem?

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 June 2020, 22:49

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @marielle82 

Is de tv box aangesloten op poort 3 of 4 van de Huawei of Draytek?

Hallo @Waqqas 

dank voor je snelle reactie!! Je bent mn held, via de rechtstreekse ethernet kabel doet hij het (we hadden alle poorten geprobeerd en steeds opnieuw gereset dus ik was door mn opties heen maar blijkbaar had ik de directe kabel nog niet in poort 4 gehad). Super!! Je hebt mn hele avond goed gemaakt.

morgen gaan uitvogelen of ik het ook weer zonder de directe kabel verbinding aan de praat krijg

Reputatie 7
Badge +15

Super!

Mocht je tegen problemen aanlopen met je eigen setup, laat het weten. 😉

Yessss, het is gelukt om de tv werkend te krijgen met een ethernet kabel direct uit een data-kabel stopcontact. Zo vreemd dat het gisteren allemaal niet werkte en nu ik het eenmaal werkend kreeg met een directe kabel uit het modem, lukt alles weer ook via andere manieren dan direct met een ethernetkabel uit het modem. Nogmaals dank voor de hulp @Waqqas 

Reputatie 7
Badge +15

Haha, ik heb niks gedaan dit keer. 😀

De kabel naar de data contact moet wel in poort 3 of 4 zitten. 1 en 2 is voor internet.

Reputatie 4

Hey @marielle82, goed om te horen dat het is opgelost. Kun je ook fijn boven TV kijken! :smile:

Reputatie 3

Ik heb dit zelfde probleem alleen bij mij blijft het zo. Kan de box zelfs niet uit zetten met de afstandsbediening.

Reputatie 7
Badge +15

@G_r_u_m_p_i_e 

Is de tv box op de modem aangesloten of via een router/switch?

Je kan proberen de mediaconverter en/of modem even van het stroom te halen en de tv box ook.

Bij een directe aansluiting op de modem gebruik ook de juiste poort.

Reputatie 3

Direct op de modem vanaf begin goed gewerkt. Heb hem nu laten opstarten zonder kabel er in en deze later er weer in en het werkt weer.

 

Hij zat altijd gewoon op de 1e en dat werkte gewoon. Er is ook gezegd dat dat op de T-50 niet uit maakt welke lan aansluiting je gebruikt. Ook op poort 3 en 4 pakte hij hem niet.

Wellicht is er iets veranderd tijdens werkzaamheden en bij ons gaat de stroom er altijd van af (tv en aangesloten apparaten). Zoals het eerste wat ik schreef nu werkt het weer. 
 

Bedankt voor de snelle hulp.

Reputatie 7
Badge +15

De zyxel is normaal Any Port Any Service..

Reputatie 3

Dat dacht ik ook maar animo box zegt ook 3 of 4. Kijk niet veel tv op de tv, maar we leuk dat als je een keer wilt kijken ook kan kijken.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all! Echt fijn om te lezen dat de TV Boxen bij zowel @marielle82, als @G_r_u_m_p_i_e weer volledig functioneren, goed bezig! 💪😄

De Zyxel is inderdaad Any Port Any Service oftewel APAS. De Amino TV Box gaat in dit geval nog uit van onze andere modems (Huawei en Draytek), waarbij poorten drie en vier enkel toegankelijk zijn voor TV-verbindingen. Overigens is het gros van de uitgegeven Huawei modems middels de meest recente firmware update ook gereed gemaakt voor APAS.

Mochten jullie in de toekomst tegen obstructies aanlopen, of gewoonweg interesse hebben in het uitpluizen van TV Box issues, check dan ons superhandige TV Box topic: TV Box foutmeldingen. Natuurlijk moedigen we ook aan om lekker mee te doen op de Community. Het is altijd mooi om te zien hoe goed iedereen elkaar hier helpt. 

Voor nu: geniet van het mooie weer, blijf veilig binnen en een goede gezondheid toegewenst! 😁🌞

Reputatie 3

@Jason Klopt maar dat de box zwart beeld geeft en niet uit gezet kan worden duid op een probleem die niet omschreven wordt in dat topic, want je krijgt ook geen fout melding.

Reputatie 7

Hi @G_r_u_m_p_i_e, wat we regelmatig voorbij zien komen is dat de TV Box niet rechtstreeks aangesloten zit op de modem maar dat er een ander apparaat tussen zit zoals een switch of powerline adapter. Meestal werkt dit prima maar bij het ophalen van updates of de eerste keer gebruik gaat het vaak mis en de TV Box blijft dan “hangen” bij het opstarten. Door de TV Box even rechtstreeks aan te sluiten kan hij de laatste informatie binnen halen en daarna kan je de TV Box dan eventueel weer aansluiten via een ander apparaat.

Reputatie 3

Bij mij is alles direct aangesloten. Dus dat gaat ook niet op. 😢

Reputatie 7

Hmm vreemd maar mooi dat het uiteindelijk toch gelukt is met de reset volgens het stappenplan! :slight_smile:

Reageer