Beantwoord

Zwart Scherm bij Installatie T-Mobile Thuis TV

  • 20 June 2019
  • 7 reacties
  • 1377 Bekeken

Beste T-Mobile,

Vandaag heb ik mijn Zelf-installatie pakket gekregen voor Internet+TV. De internet is succesvol geinstalleerd maar de TV nog niet. Ik heb de TV box aangesloten met de kabel aan de Modem. Hierna heb ik de TV box op het stroom aangezet. Op mijn TV zie ik nu een logo van AMINO met onderaan een melding van 'Verbinding maken met server'. Na enige tijd springt het scherm van de TV op zwart en gebeurt er helemaal niks meer. Er wordt geen TV-klantnummer en pincode gevraagd wat ik zou verwachten.. ? Ik heb de kabel in beide poorten Lan 3 en Lan 4 in de modem geprobeert maar geen werkt.
Iemand enig idee?
icon

Beste antwoord door Piotr 27 June 2019, 10:07

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hey @jeroenb1992,

Allereerst welkom Thuis! 😄Ervaar je dit probleem nog steeds? Zo ja dan raad ik je aan om hier te kijken. Met dat stappenplan moet je al een stuk verder komen. Ik hoor graag of het heeft geholpen!

Ik heb exact hetzelfde bij initiële installatie.

Na melding verbinding maken met server gaat de boel op zwart

 

Reputatie 7

Hi @jofelnootje,

 

Ik zie dat er een afspraak met onze monteur is ingepland na een uitvoerige troubleshoot. Ik hoop dat de monteur het probleem vindt en het kan oplossen. Houd je ons op de hoogte?

Probleem was blijkbaar dat een switch aan de KPN kant nog niet was omgezet.

Zaterdag opnieuw geprobeerd en toen pakte het TV kastje meteen het signaal op.

Misschien een idee om eerst de lijn te laten controleren door T-mobile op alle producten vrij gegeven?

Ik heb zelf namelijk tot in den treure dezelfde handelingen uitgevoerd met zaterdag dus ander resultaat.

Nu maar weer de monteur afbellen :)

Vind het wel vreemd dat t-mobile zelf niet kan zien dat er nog een ander signaal op de lijn stond voor tv.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jofelnootje, superfijn dat je het probleem verholpen hebt! Het is inderdaad vreemd dat er geen volledige controle gedaan wordt voordat het doorgezet wordt naar de netwerkbeheerder. Wat wel zo is, is dat wij niet direct kunnen checken of er een andere lijn actief is op de TV.

Kan het zijn dat er hiervoor gebruik gemaakt werd van Ziggo? Ziggo gaat namelijk over de COAX-verbinding en dat is aan onze kant niet af te lezen omdat dit een andere technologie is dan DSL (Internet via de telefoonlijn) en Glasvezel. Het vreemde is overigens dat dit dan weer geen effect zou moeten hebben op de verbinding, want TV loopt bij ons niet via COAX maar via het modem met een bekabelde verbinding.

Gelukkig heb je het euvel zelf kunnen pinpointen en verhelpen! 

Ik heb de afspraak uit het systeem gehaald trouwens, want ik zag dat deze nog ingepland stond aan onze kant. Als ik iets anders voor je kan doen, geef een seintje. De Community zit altijd klaar met zoveel mogelijk hulptroepen! 😎🌞

Dank voor de annulering.

 

Vorige aanbieder was KPN via koperlijn (geen kabel). Mag geen probleem geven lijkt mij.

Affijn, het is nu opgelost.

Reageer