Beantwoord

Zyxel + entone : uitval met onbekende fout

  • 7 juni 2019
  • 33 reacties
  • 1202 Bekeken


Toon eerste reactie

33 reacties

We zitten inmiddels 3 maanden met dit probleem, dat vanaf dag 1 speelt. De laatste week komt het nu 3x per dag voor.
Zicht op een oplossing is er niet. Vandaag tijdens het rlt4 journaal 2x onderbroken door deze storing en effectief slechts 10 minuten van het journaal gezien.

Zojuist met de klantenservice gebeld en gevraagd om een kostenloze opzegging. Deze wordt nu in behandeling genomen.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @Maartenjongejan, @Getiem onze technische dienst is er nog mee bezig. We zijn jullie zeker niet vergeten en ik houd jullie op de hoogte. Zodra ik meer weet over een mogelijke oplossing neem ik weer contact met jullie op!
De soap gaat verder.......
We zijn nu sinds eind mei, begin juni, toen ik werd aangesloten, al bezig dit probleem op te lossen.

De 2e monteur is nu een maand geleden (eind augustus) langs geweest, zie mijn vorige post. Hij heeft persoonlijk de Technische dienst gebeld en gemeld wat er mis was, terwijl hij zelf ook constateren wat er mis was. Daarvoor heeft de TD een ticket aangemaakt op mijn naam. Op 4 september kreeg ik een email van T-mobile met de tekst "Goed nieuws" Je ticket is opgelost. Niets is minder waar.

Ik heb daarom ook begin september een verzoek gedaan voor kostenloze opzegging van het gehele abonnement.
Dit verzoek is helaas vandaag afgekeurd!

Hele aardige dame aan de lijn wil het nu nog een keer proberen, en moest daarvoor weer de waardeloze stappen door: restart tvbox, restart modem, etc...om vervolgens alsnog weer een ticket aan te melden bij de TD. Dat zal wederom zinloos worden verwacht ik, zij verwacht dat ook trouwens....
Over twee weken (mijn geduld is dan echt wel genoeg opgebruikt) ga ik alsnog dat verzoek voor kostenloze opzegging doen.

-----------
Puntje communicatie tips, zomaar, omdat ik toch veel communiceer met T-mobile en per telefoon en per mail/tickets:

1)
Tot nog toe heb ik zelf overal achteraan moeten bellen om de status/voortgang te vragen en weer reactie te vragen. Dit is zeer frustrerend, aangezien de gemiddelde wachttijd aan de telefoon langer is dan 15 minuten, ongeacht dag/tijdstip.

2)
In elke mail wordt gemeld:
"Je vraag/verzoek waarover we contact hebben gehad is bij ons in behandeling. Het kan meer dan 10 werkdagen duren tot je een antwoord ontvangt. Het is momenteel erg druk. Daardoor duurt het langer dan je van ons gewend bent." (deze tekst vandaag dus ook weer ontvangen per mail....)

Tip: als dat altijd zo is, dan is er toch iets mis? "Momenteel" lijkt wel altijd te zijn. Huidige wachtrij bij de TD is meer dan 10 werkdagen, zo meldde ook de aardige dame aan de telefoon vandaag.

3) Ook telefonisch krijg ik bij alle pogingen met t-mobile te bellen te horen: "Het is momenteel erg druk. Daardoor duurt het langer dan je van ons gewend bent." Dit is het standaard riedeltje per telefoon.
Tip: als dat altijd zo is, dan is er toch iets mis? Doe er wat aan.

4) Als een ticket wordt opgelost, is het wel zo aardig om te vermelden wat er is gedaan en wat er is opgelost. De complete inhoud van het mailtje is nu als volgt:

"Beste klant,

Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!
Heb je toch nog vragen? Dan weet je ons te vinden."

Dit klinkt meer als het sluiten van een issue dat te lang openstaat.
Ik heb precies hetzelfde probleem Getiem.

Ik heb echter een Zyxel en twee amino tv kastjes.

Vandaag maar weer eens gebeld en de derde monteur gaat langskomen maar heb er nu niet veel meer vertrouwen in nadat ik jouw en andere topics lees op het forum. Blijkbaar is het een groter probleem wat T-mobile niet kan oplossen.

Verder wel heel herkenbaar jouw reacties, vooral puntje 3 hierboven genoemd. Ik heb zelfs al nieuwe batterijen moeten kopen voor mijn dect telefoon want de oude gingen niet lang genoeg mee om de wachttijd te overbruggen 🙂
Naja, als het live-tv probleem is opgelost, kan ik gewoon doorgaan. Kijk maar eens naar de volgende screenshots: opnames.
het zijn screenshots van vandaag met opnames in de toekomst. Opnames van 0minuten, opnames van 670+dagen, en degene die er nog wel enigszins lijken te kloppen, zijn tekort. Greys moet grofweg een uur zijn.

dan begin gemist = einde missen. Nu al meerdere keren dat ik bij het starten van begin gemist, het einde van het programma moet missen, omdat hij er 5 minuten voortijdig mee kapt en overschakelt op live-tv.

Reputatie 6
Badge +7
@Getiem Bedankt voor je uitgebreide feedback, wat balen dat het nog niet is opgelost! Ik ga hier met onze technische dienst naar kijken voor één laatste poging en ik kom er bij je op terug!

@gertassen Ik kijk ook graag met jou mee, zou je mij hiervoor via een privébericht je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer door willen sturen?
@Brian
heb jij die guidion afspraak gemaakt? Is er vanuit t-mobile een oplossing bekend? Want zoeken bij ons thuis heeft geen toegevoegde waarde, dat hebben de vorige monteurs al gezegd. De storing hebben ze live mee kunnen ‘kijken’ en ze konden niks geks vinden.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @Getiem, we hebben het vermoeden dat het mogelijk aan de combinatie van jouw aansluiting en de modem ligt. De nieuwe monteur neemt in dit geval een ander type modem mee om te kijken of dit de problemen verhelpt!

Reageer