Beantwoord

Zyxel + entone : uitval met onbekende fout


Ik ben vorige week woensdag aangesloten. Met het nieuwe zyxel modem en een entone amulet voor het tv + opnemen.

Nu is echter al 6x de tv in error gegaan:
live tv: er heeft zich een onbekende fout voorgedaan

Internet werkt prima, tv werkt qua menu en uitzending gemist of begon gemist ook. Maar live tv dus niet.

Enige oplossing is nu steeds het modem restart en daarna de entone restarten.
Alleen de entone restarten heeft geen zin.
icon

Beste antwoord door Brian 4 September 2019, 13:33

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 7
Hey @Getiem,

Laat je ons weten hoe de afspraak is verlopen? We gaan er alles aan doen om dit probleem voor je op te lossen!
Reputatie 7

Hey @Getiem,

Jammer dat je ons gaat verlaten, ik had je liever een andere T-Mobile Thuis ervaring gegund! Over de kosteloze opzegging hoef je je geen zorgen te maken. Dit staat netjes in ons systeem vermeld. :relaxed:

Die mail over het retourneren is wél heel erg snel verzonden. We willen natuurlijk graag alle apparatuur terug, maar zó snel is ook weer overdreven. Zo te zien is die mail veel te vroeg verzonden, excuses hiervoor! Wanneer je alles deze maand retourneert dan is dat ruim op tijd. Ik adviseer je wel om het verzendbewijs goed te bewaren voor de zekerheid. :wink: Alvast bedankt!

Reputatie 4
Beste @Getiem,

Voor mijn beeldvorming; loopt de kabel rechtstreeks vanaf de Entone naar de ZyXEL, of zit er nog een switch tussen?

Groet,

Jeffrey
Reputatie 7
Hey @Getiem, dit moeten we gaan oplossen! Is je TV Box inderdaad direct bekabeld met je modem aangesloten? En heb je ook al geprobeerd om een andere netwerkkabel te gebruiken?
Reputatie 7

Hey @Getiem,

Dit euvel speelt al te lang, daar ben ik het helemaal mee eens. :disappointed: Ik zie dat de monteur van maandag onze technische dienst op de hoogte heeft gesteld van dit probleem. Zojuist heb ik een verzoek ingediend om dit ticket met spoed op te pakken.

Mochten we dit probleem niet kunnen oplossen voor je dan werk ik mee aan een kosteloze opzegging. Echter hoop ik niet dat het zo ver hoeft te komen. Voor nu heb ik alle hoop gevestigd op onze techneuten, zij gaan alles uit de kast halen om dit alsnog voor je op te lossen. Zodra we meer weten dan brengen we je zo spoedig mogelijk op de hoogte!

Ik heb precies hetzelfde probleem met 2 entone boxen en het zyxel modem. Beide tv boxen zijn direct verbonden met het modem zonder tussenkomst van andere apparatuur. Krijg eens per 3/4 dagen deze error waarbij niet helpt behalve eerst modem en daarna tv boxen opnieuw opstarten. Alleen tv boxen opstarten heeft geen effect. Na herstart modem doen beide boxen het weer. Kan dit snel worden opgelost, want het is echt heeel vervelend!
@Brian monteur is langs geweest. Hij kon niks doen zei hij, omdat de foutmelding niet op dat moment aanwezig was en hij het in de logs niet kon terugvinden.
standaard internet testje en verder eigenlijk niks. Maar internet is juist prima qua snelheid.

Hij zou een nieuw apparaat op gaan sturen, dat had hij niet bij zich. Ben benieuwd.
Reputatie 7
@Getiem Bedankt voor je uitgebreide feedback, wat balen dat het nog niet is opgelost! Ik ga hier met onze technische dienst naar kijken voor één laatste poging en ik kom er bij je op terug!

@gertassen Ik kijk ook graag met jou mee, zou je mij hiervoor via een privébericht je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer door willen sturen?
Reputatie 7
Hi @Getiem, ik heb je privébericht ontvangen en zojuist beantwoord. Ik stuur graag een monteur bij je langs om dit op te lossen!
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @Getiem

is de tvbox direct met een kabel aangesloten op het modem ? of zit hier nog een switch tussen.
zou je eens kunnen testen met een andere utp kabel tussen de tvbox en het modem ?
Hallo @Getiem


is de tvbox direct met een kabel aangesloten op het modem ? of zit hier nog een switch tussen.
zou je eens kunnen testen met een andere utp kabel tussen de tvbox en het modem ?

Ik zal er eens een andere kabel tussen stoppen. Zit nu een 5m tussen van op zich goede kwaliteit, cat 5e (Geleverd toen ik Telfort had).

Nu de 1m gele utp cat 5e van Tmobile er tussen.
Vandaag weer alles opnieuw moeten opstarten. Zelfde euvel: weer geen live tv. Alle andere tv functies en internet doen het wel.
En we gaan verder, gemiddeld elke twee dagen ligt de entone live tv weer plat.

Herstart van de Zyxel verhelpt het, dus het moet iets met de IP configuratie of iets dergelijks zijn.

Bij tijd en wijle de radiofunctie ook actief, die kan enorm stotteren. Alsof er een haperende stream is, die tegen zijn lege buffer aan loopt.

internet blijft gewoon werken.
Ik heb precies hetzelfde probleem Getiem.

Ik heb echter een Zyxel en twee amino tv kastjes.

Vandaag maar weer eens gebeld en de derde monteur gaat langskomen maar heb er nu niet veel meer vertrouwen in nadat ik jouw en andere topics lees op het forum. Blijkbaar is het een groter probleem wat T-mobile niet kan oplossen.

Verder wel heel herkenbaar jouw reacties, vooral puntje 3 hierboven genoemd. Ik heb zelfs al nieuwe batterijen moeten kopen voor mijn dect telefoon want de oude gingen niet lang genoeg mee om de wachttijd te overbruggen 🙂
Naja, als het live-tv probleem is opgelost, kan ik gewoon doorgaan. Kijk maar eens naar de volgende screenshots: opnames.
het zijn screenshots van vandaag met opnames in de toekomst. Opnames van 0minuten, opnames van 670+dagen, en degene die er nog wel enigszins lijken te kloppen, zijn tekort. Greys moet grofweg een uur zijn.

dan begin gemist = einde missen. Nu al meerdere keren dat ik bij het starten van begin gemist, het einde van het programma moet missen, omdat hij er 5 minuten voortijdig mee kapt en overschakelt op live-tv.

De soap gaat verder.......
We zijn nu sinds eind mei, begin juni, toen ik werd aangesloten, al bezig dit probleem op te lossen.

De 2e monteur is nu een maand geleden (eind augustus) langs geweest, zie mijn vorige post. Hij heeft persoonlijk de Technische dienst gebeld en gemeld wat er mis was, terwijl hij zelf ook constateren wat er mis was. Daarvoor heeft de TD een ticket aangemaakt op mijn naam. Op 4 september kreeg ik een email van T-mobile met de tekst "Goed nieuws" Je ticket is opgelost. Niets is minder waar.

Ik heb daarom ook begin september een verzoek gedaan voor kostenloze opzegging van het gehele abonnement.
Dit verzoek is helaas vandaag afgekeurd!

Hele aardige dame aan de lijn wil het nu nog een keer proberen, en moest daarvoor weer de waardeloze stappen door: restart tvbox, restart modem, etc...om vervolgens alsnog weer een ticket aan te melden bij de TD. Dat zal wederom zinloos worden verwacht ik, zij verwacht dat ook trouwens....
Over twee weken (mijn geduld is dan echt wel genoeg opgebruikt) ga ik alsnog dat verzoek voor kostenloze opzegging doen.

-----------
Puntje communicatie tips, zomaar, omdat ik toch veel communiceer met T-mobile en per telefoon en per mail/tickets:

1)
Tot nog toe heb ik zelf overal achteraan moeten bellen om de status/voortgang te vragen en weer reactie te vragen. Dit is zeer frustrerend, aangezien de gemiddelde wachttijd aan de telefoon langer is dan 15 minuten, ongeacht dag/tijdstip.

2)
In elke mail wordt gemeld:
"Je vraag/verzoek waarover we contact hebben gehad is bij ons in behandeling. Het kan meer dan 10 werkdagen duren tot je een antwoord ontvangt. Het is momenteel erg druk. Daardoor duurt het langer dan je van ons gewend bent." (deze tekst vandaag dus ook weer ontvangen per mail....)

Tip: als dat altijd zo is, dan is er toch iets mis? "Momenteel" lijkt wel altijd te zijn. Huidige wachtrij bij de TD is meer dan 10 werkdagen, zo meldde ook de aardige dame aan de telefoon vandaag.

3) Ook telefonisch krijg ik bij alle pogingen met t-mobile te bellen te horen: "Het is momenteel erg druk. Daardoor duurt het langer dan je van ons gewend bent." Dit is het standaard riedeltje per telefoon.
Tip: als dat altijd zo is, dan is er toch iets mis? Doe er wat aan.

4) Als een ticket wordt opgelost, is het wel zo aardig om te vermelden wat er is gedaan en wat er is opgelost. De complete inhoud van het mailtje is nu als volgt:

"Beste klant,

Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!
Heb je toch nog vragen? Dan weet je ons te vinden."

Dit klinkt meer als het sluiten van een issue dat te lang openstaat.
@Brian
heb jij die guidion afspraak gemaakt? Is er vanuit t-mobile een oplossing bekend? Want zoeken bij ons thuis heeft geen toegevoegde waarde, dat hebben de vorige monteurs al gezegd. De storing hebben ze live mee kunnen ‘kijken’ en ze konden niks geks vinden.
Reputatie 7
Hi @Getiem, we hebben het vermoeden dat het mogelijk aan de combinatie van jouw aansluiting en de modem ligt. De nieuwe monteur neemt in dit geval een ander type modem mee om te kijken of dit de problemen verhelpt!
Hoi Brian,

inmiddels zijn we een aantal dagen verder, is er inmiddels iets bekend naar aanleiding van jouw contact met de technische dienst? Anders kan ik ook een TPLink router aanschaffen en declareer deze bij jullie (als dat wel stabiel werkt als modem, uit andere berichten op dit forum lijkt dat wel zo te zijn).

Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Bedankt voor je toelichting @Getiem! Ik zie dat je TV stream de laatste twee dagen probleemloos is doorgekomen. Mocht je nog problemen ervaren dan wil ik je de volgende handeling adviseren:

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.

Ik hoor graag of dit heeft geholpen. Zo niet dan wil ik je vragen om mij een privéberichtje te sturen. Ik zorg er dan voor dat er een monteur bij je langskomt om dit voor je op te lossen. 😄
Reputatie 7
Badge +5
Thanks voor de update @Getiem! Ik zie toevallig dat de monteur vandaag contact heeft gehad met mijn collega en dat er een nieuwe afspraak bij Guidion ligt. Wat ik van Chantal begrijp, is dat de monteur deze afspraak verder afhandelt. Jij hebt contact met deze monteur, misschien kunnen jullie dit samen het beste afstemmen. Van wat ik hier zie, is er nog geen daadwerkelijke afspraak ingepland. Succes!

Ik zou nog even laten weten over de overgang/ opzegging andere aanbieder: 

tussenstap:

ik ben nu qua techniek over, binnen een uur omgezet naar andere aanbieder. Geen downtime, anders dan de apparatuur los en weer geïnstalleerd. Top dus (ook van die nieuwe aanbieder).

niet top:

nu al 5 herinneringen per e-mail en papieren post om mijn apparatuur terug te sturen. Inclusief de laatste melding vanochtend: je boete van 175 wordt nu echt in rekening gebracht en verrekend met je laatste factuur…. WTF t-mobile? Wil je nog even een vertrekkende klant treiteren? Gisteren pas de apparatuur losgekoppeld!

 

wordt vervolgd….. ik vertrouw nu ook de kosteloze opzegging niet meer… ik blijf de facturen in de gaten houden.

Reputatie 7
Hi @Getiem, @Maartenjongejan, bedankt voor jullie meldingen! Naast jullie twee heb ik nog van een derde persoon dezelfde melding ontvangen met dezelfde situatie (Zyxel in combinatie met Entone TV Boxen). Het lijkt er toch sterk op dat hier een specifiek issue speelt. Ik ben in contact met ozne technische dienst zodat we dit kunnen onderzoeken. Ik houd jullie op de hoogte!
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Maartenjongejan,

 

Graag loop ik na wat ik hierin kan betekenen voor je. Mag ik je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN in een privéberichtje? Dan controleer ik vervolgens hoe ik je ga helpen!

@Piotr en @Brian 

Deze week de nieuwe STB met opname functie gekregen. Incl de nieuwe type afstandsbediening met magenta knop.

Vandaag de STB omgewisseld. Maar helaas……

De STB is geleverd met een niet op de STB gekoppelde afstandsbediening. Heb hem al de reset gegeven (1-6 996) voor tv-functie, daarna opnieuw aan de tv gekoppeld. Die tv-knoppen werken gewoon. Maar de overige knoppen werken niet en kan de STB dus niet bedienen. Dat wil zeggen, ik kom nu niet eens voorbij het Pincode scherm en kan hem dus ook niet uitzetten, behalve van de stroom af te halen.  Gezien er geen handleiding is voor het koppelen met de STB zelf en als ik er op zoek, de enige oplossing lijkt te zijn een nieuwe afstandsbediening op te sturen. (en dat staat dus alleen op het forum, niet in een FAQ op de website….)

 

Mag ik hiervoor aan T-Mobile de zoveelste blunder-award uitreiken? En nee, ik hoef nu geen nieuwe afstandsbediening, ik ben het nu echt, echt, echt, helemaal zat.

@Piotr , graag de opzegging klaarmaken. Alvast dank!

 

 

Reageer