Beantwoord

Zyxel vervangen door USG, geen TV

• 1 oktober 2020
  • 12 reacties
  • 397 Bekeken

Sinds 30-9 heb ik glasvezel van T-Mobile, alles werkt prima met de Zyxel modem. Nu wil ik de Zyxel vervangen door een USG, eerste stap was VLAN 300 voor de WAN instellen en hierna IGMP snooping enabled. Internet werkt direct, maar nu werkt de STB niet meer, hij begint met laden , maar hierna is het beeld zwart.
Ik zie onderin beeld versie 14.8.69_build9.

Wat doe ik nog verkeerd of is dit niet mogelijk?

12 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @petervdn 

Met deze 2 linkjes zul je er zeker uitkomen.

https://medium.com/@bjarn/how-to-set-up-a-home-network-with-ubiquiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b

https://community.ui.com/questions/Home-setup-T-Mobile-Thuis-fiber/402e917b-a1e4-42c6-bdae-52ccd6c1a430

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @petervdn, welkom op de Community en bij Thuis!

Je kunt de USG niet direct op de Media Converter aansluiten, er moet een switch voor wanneer je ook TV wilt ontvangen. Hopelijk kun je daar wat mee. Mocht ik je ermee kunnen helpen, let me know, dan kom ik zo snel mogelijk weer verder helpen. Alvast een prachtig weekend toegewenst en veel succes met de USG. Ik weet zeker dat het gaat lukken! 

De door jou genoemde oplossing had ik ook al gezien, echter dat is geen optie omdat ik hierdoor twee aansluiting op m’n switch kwijt ben en dan zou ik een extra switch moeten kopen.

Ik had de hoop dat het zou werken als hier genoemd:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/stb-s-op-nieuwe-glasvezel-aansluiting-zonder-vlans-via-unifi-usg-325838?postid=1573268#post1573268

Reputatie 7
Badge +18

Volgens dat topic zou dus een firmware update de oplossing zijn, kan je de T-Mobile modem eens eerst aansluiten, blijft hij dan op dezelfde firmware?

Reputatie 7
Badge +7

@petervdn Om alles uit te sluiten, heb ik een factory reset van de TV Box uitgevoerd zodat mogelijk de meest recente firmware gepusht wordt. Laat ons weten of dit gewerkt heeft, zo niet, dan pakken we het op een andere manier aan!

@Waqqas Thanks voor jouw mooie bijdrage! 😁

@Jason heeft helaas niet gewerkt, blijft op dezelfde versie.

Reputatie 7
Badge +18

@petervdn 

Bij de USG kan je maar één VLAN invullen (300) en VLAN 640 stel je vervolgens in in het interne netwerk lees ik

Ik heb er weinig kennis over maar hier kan je eventueel wat info vinden of misschien wilt @Bjarn Je helpen.

Reputatie 7
Badge +2

@petervdn 

Recent ook iemand binnen de community die aan de slag ging met de USG, wie weet kan dit topic je helpen. 

@petervdn

Recent ook iemand binnen de community die aan de slag ging met de USG, wie weet kan dit topic je helpen. 

Daar refereerde ik ook al eerder aan, deze persoon kon gewoon alles op VLAN 300 doen, dat lijkt in mijn geval niet mogelijk.

Wel interessant om te weten waar dat verschil in zit.

Reputatie 4
Badge +2

Ik gok dat je nog op het “oude” tv platform zit. Dan is er nog een apart vlan nodig voor Tv.

Tv via vlan 300 werkt alleen met het nieuwe platform.

Kun je erachter komen wanneer je over gaat naar het nieuwe platform? 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @petervdn, slim dat je dit bij mij navraagt! De overzettingen vinden plaats in batches en dit is ook afhankelijk van de apparatuur die bij je thuis staat. Hierom is het erg handig als ik in jouw dossier mee kan kijken zodat ik ook kan zien wat er mogelijk is met de huidige apparatuur. Daarom raad ik je graag aan om mij een privébericht te sturen met de volgende informatie: 

• Postcode en huisnummer
  • Jouw geboortedatum
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN

Zodra ik meer weet, neem ik zo snel mogelijk voor je een kijk! :muscle:

Reageer