Beantwoord

Zyxel vervangen door USG, geen TV

  • 1 October 2020
  • 25 reacties
  • 2963 Bekeken

Sinds 30-9 heb ik glasvezel van T-Mobile, alles werkt prima met de Zyxel modem. Nu wil ik de Zyxel vervangen door een USG, eerste stap was VLAN 300 voor de WAN instellen en hierna IGMP snooping enabled. Internet werkt direct, maar nu werkt de STB niet meer, hij begint met laden , maar hierna is het beeld zwart.
Ik zie onderin beeld versie 14.8.69_build9.

Wat doe ik nog verkeerd of is dit niet mogelijk?

icon

Beste antwoord door Ravelli 9 January 2021, 22:33

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @petervdn 

Met deze 2 linkjes zul je er zeker uitkomen.

https://medium.com/@bjarn/how-to-set-up-a-home-network-with-ubiquiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b

https://community.ui.com/questions/Home-setup-T-Mobile-Thuis-fiber/402e917b-a1e4-42c6-bdae-52ccd6c1a430

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @petervdn, welkom op de Community en bij Thuis!

Je kunt de USG niet direct op de Media Converter aansluiten, er moet een switch voor wanneer je ook TV wilt ontvangen. Hopelijk kun je daar wat mee. Mocht ik je ermee kunnen helpen, let me know, dan kom ik zo snel mogelijk weer verder helpen. Alvast een prachtig weekend toegewenst en veel succes met de USG. Ik weet zeker dat het gaat lukken! 

De door jou genoemde oplossing had ik ook al gezien, echter dat is geen optie omdat ik hierdoor twee aansluiting op m’n switch kwijt ben en dan zou ik een extra switch moeten kopen.

Ik had de hoop dat het zou werken als hier genoemd:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/stb-s-op-nieuwe-glasvezel-aansluiting-zonder-vlans-via-unifi-usg-325838?postid=1573268#post1573268

Reputatie 7
Badge +15

Volgens dat topic zou dus een firmware update de oplossing zijn, kan je de T-Mobile modem eens eerst aansluiten, blijft hij dan op dezelfde firmware?

Reputatie 7
Badge +16

@petervdn Om alles uit te sluiten, heb ik een factory reset van de TV Box uitgevoerd zodat mogelijk de meest recente firmware gepusht wordt. Laat ons weten of dit gewerkt heeft, zo niet, dan pakken we het op een andere manier aan!

@Waqqas Thanks voor jouw mooie bijdrage! 😁

@Jason heeft helaas niet gewerkt, blijft op dezelfde versie.

Reputatie 7
Badge +15

@petervdn 

Bij de USG kan je maar één VLAN invullen (300) en VLAN 640 stel je vervolgens in in het interne netwerk lees ik

Ik heb er weinig kennis over maar hier kan je eventueel wat info vinden of misschien wilt @Bjarn Je helpen.

Reputatie 7
Badge +3

@petervdn 

Recent ook iemand binnen de community die aan de slag ging met de USG, wie weet kan dit topic je helpen. 

@petervdn

Recent ook iemand binnen de community die aan de slag ging met de USG, wie weet kan dit topic je helpen. 

Daar refereerde ik ook al eerder aan, deze persoon kon gewoon alles op VLAN 300 doen, dat lijkt in mijn geval niet mogelijk.

Wel interessant om te weten waar dat verschil in zit.

Reputatie 6
Badge +3

Ik gok dat je nog op het “oude” tv platform zit. Dan is er nog een apart vlan nodig voor Tv.

Tv via vlan 300 werkt alleen met het nieuwe platform.

Kun je erachter komen wanneer je over gaat naar het nieuwe platform? 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @petervdn, slim dat je dit bij mij navraagt! De overzettingen vinden plaats in batches en dit is ook afhankelijk van de apparatuur die bij je thuis staat. Hierom is het erg handig als ik in jouw dossier mee kan kijken zodat ik ook kan zien wat er mogelijk is met de huidige apparatuur. Daarom raad ik je graag aan om mij een privébericht te sturen met de volgende informatie: 

  • Postcode en huisnummer
  • Jouw geboortedatum
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN

Zodra ik meer weet, neem ik zo snel mogelijk voor je een kijk! :muscle:

Hallo @Cal ,

Ik heb een soortgelijke vraag. Mijn IPTV werkte via de USG met vlan640 ingesteld. Echter sinds ongeveer een/twee weken niet meer. De tv gids werkt, maar beeld blijft zwart met de melding "er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw".

Zou ik jou een privé bericht mogen sturen, dat je ook naar mijn situatie kijkt? Wanneer je terug bent van verlof uiteraard 🙂

Reputatie 7
Badge +3

@Ravelli 

Weet niet of je iets aan deze info hebt uit het volgende topic : STB's op nieuwe glasvezel aansluiting (zonder VLANs) via Unifi USG

Reputatie 4

@Ravelli Ik heb het werkend op de USG door bij de WAN instellingen vlan300 te gebruiken. Ik zit op het nieuwe T-Mobile platform en alles werkt naar behoren, de tv kastjes zitten achter een unifi switch.

En dus geen vlan 640 etc gebruiken. Als ik het goed begrepen heb gaat alles over vlan 300 bij het nieuwe TV platform.

@Pieter_B en @Dennis25 bedankt voor de hulp. Ik weet niet of ik al ben overgezet, maar er is hier nog niks gewijzigd in apparatuur iig. Ik gebruik nog de "oude" tv ontvanger. Daarbij was de scheiding van VLANs wel nodig. 

Ik ben al een paar jaar abbonee en heb onlangs mijn contract verlengd, echter hebben (ondanks aanvragen) bestaande klanten de laagste prio om het nieuwe systeem qqn te bieden denk ik. Maar goed dat is een andere discussie. 

Reputatie 4

Volgens mij kan je zien aan het tv menu of je het nieuwe of oude tv omgeving hebt. 
 Bij mij is het tv menu identiek aan dat van tv anywhere wat betreft uiterlijk. 

Dan zal ik nog wel het oude hebben, want er is niks veranderd aan het uiterlijk van de menu's e.d.

Ik heb de oplossing gevonden. Het lag aan de nieuwe firmware voor de switch van ubiquiti.

Na een downgrade werkt het weer. 

Met dan aan: 

 

Dan zal ik nog wel het oude hebben, want er is niks veranderd aan het uiterlijk van de menu's e.d.

Ik ben in augustus overgezet (notificatie per sms gehad), heb tot eind december op oude platform via vlan 640 gezeten. De update vind plaats via het internet LAN → vlan 300.

Toen ik de Amino Aria 610x in de lan port deed en een hard reset (stroom eraf) kreeg ik een fel roze scherm met daarin de firmware updates.

Thanks. Ik wacht de SMS wel af. 

Reputatie 1

Ik heb sinds een week precies hetzelfde probleem. Live TV werkt niet, de rest wel. Ik heb geen IGMP snooping aan staan, en het kastje omhangen op het lokale LAN lost het probleem niet op. Of moet ik proberen het tv kastje direct op VLAN 300 te hangen, ipv het via NAT ontsloten lokale netwerk? Op 640 werkt alleen Live TV niet, op mijn lokale LAN werkt alleen de programma gids.

De helpdesk wil alleen helpen als ik hun router gebruik, maar dat wordt lastig, de afstand tussen waar internet binnenkomt en waar de TV staat is een flink aantal meters. De helpdesk zegde toe een lange kabel toe te sturen, vandaag krijg ik een RJ11 kabel van 1m. Dat gaat ‘m niet worden. Bovendien moet ik dan mijn eigen firewall afkoppelen. Mijn firewall achter de T-Mobile router hangen was ook al geen succes, was alles voor een minuut of 10 kwijt.

Mogelijk een firmware rollback, maar hoe doe je dat? Andere suggesties?

Reputatie 7

Hi @ChrisMW, dankjewel dat jij jouw probleem in dit topic deelt! Ik help jou heel graag verder, zodat jij zo snel mogelijk weer optimaal van jouw TV kunt genieten. Ik heb gelijk een kijkje achter de schermen genomen en ik zie dat jij een afspraak in kunt plannen met een Guidion monteur. Vervolgens zal jouw modem worden geswapt, wat er voor moet gaan zorgen dat dit probleem met jouw TV wordt opgelost. Ik hoor dan ook heel graag of jouw TV weer werkt zoals het hoort zodra de monteur is langsgeweest. Laat het vooral weten als ik jou tot die tijd nog ergens anders mee kan helpen! 😊

Reputatie 1

Inmiddels is er nwe tv kast (hielp niets) een nwe media converter en een nwe router aangekomen. Ik heb zelf de mediaconverter vervangen, mijn eigen netwerk omgezet naar de nwe tv config (VLAN640 eraf, tv via mijn VLAN1) en beide tv kastjes een full reset gegeven. En het loopt als een dolle. Live TV is weer terug, en zelfs met 1 TV aan, gewoon 100Mb/s+ over mijn WiFi netwerk, ik heb een apart MESH Wifi. De nwe router heb ik maar in zijn doos geladen, kan ik ‘m later mooi weer inleveren. De afspraak met Guidion is afgezegd, want alles werkt weer. Beeld is merkbaar verbeterd. Heb al mijn switches weer met IGMP snooping kunnen voorzien. Al met al is het nwe platform een stuk makkelijker voor eigen apparatuur gebruikers, dus een goede vooruitgang. Nu alleen nog de SIP dingen en ik kan mijn telefoon ook naar T-Mobile omhangen. :)

Reputatie 1

Dan kan ik inmiddels de stap ook wel wagen en die vreselijke Zyxel router eruit gooien. Ik heb mijn STB vervangen door een Apple TV, dus geen gedoe met VLAN 640. Ik heb alleen geen USG maar een UDM Pro. Maar daar zal het ook wel mee lukken.

Reageer