Beantwoord

6 maanden, 1 no show, 4 bezoekjes, 3 partijen en nog steeds geen internet

  • 10 April 2020
  • 7 reacties
  • 283 Bekeken

In october Glasvezel besteld. Begin februari daadwerkelijk aangesloten, bleek er een fout in de bekabeling buiten te zitten. Guidion wel langs geweest om te installeren, kon het niet afmaken. Glasvezel uiteindelijk aan de praat (alle goede lichtjes op de Converter), maar nog wel een rood lampje op de modem. De glasvezel mannen konden hier niets mee. Vandaag kwam Guidion eindelijk weer. De goede man dacht dat het om een reguliere installatie ging, en niet een storing. Heeft zijn uiterste best gedaan, alles vervangen alles getest, maar nog steeds… een rood lampje.

(oh ja, tussen door een afspraak waar men niet kwam opdagen, meerder pogingen om de ‘lijn door te meten’ terwijl ik al kon zien dat er nog niets gedaan was.)

Beste T-Mobile, hoe kom ik hier door heen? Alle partijen wijzen naar elkaar, geven elkaar rustig ‘taken’ en ‘meldingen’, maar helaas geen oplossingen.

Ik verwacht dat de volgende keer er én een man van Guidion, én van Volker Wessels, én van T-Mobile staan, en ze pas weggaan als mijn internet verbinding van T-Mobile het doet.

icon

Beste antwoord door Piotr 14 April 2020, 13:52

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hey @sjozti,

Allereerst baal ik dat je T-Mobile Thuis avontuur tot nu toe niet soepel is verlopen. Ook zie ik inderdaad dat vorige week onze monteur bij je langs is geweest. Hij heeft vervolgens gelijk onze technische dienst op de hoogte gebracht. Ik kan je mededelen dat onze techneuten nu met spoed aan een oplossing gaan werken. Zodra er meer bekend is, dan brengen we je zo spoedig mogelijk op de hoogte. Sorry dat je nu niet naar wens gebruik kunt maken van je abonnement. We geven je gelijk een update zodra we meer informatie hebben ontvangen van onze techneuten. Je hoort van ons!

Beste @Piotr 

 

Zojuist stond (onaangekondigd!) de monteur van Volker Wessels voor de deur. Een aller aardigste meneer, ritje naar de centrale, en…

Onverrichter zaken weer vertrokken: “Meneer, de modem of Converter is kapot. Wij hebben geen vervangend materiaal...” “Ik geef het meteen door”

 

De vorige monteur had beide reeds al (tijdelijk) vervangen…dus het lijkt me sterk…

Wederom mijn vraag: stuur meerder monteurs, van iedere partij één, en laat ze niet vertrekken tot het opgelost is...

 

Reputatie 7

Hi @sjozti, geen zorgen, mijn collega’s van de technische dienst hebben de melding van de monteur ontvangen en hebben vandaag een opdracht uitgezet om de hardware in de centrale te controleren. Je ontvangt binnen een aantal dagen bericht, excuses voor de vertraging! 

@Brian @Piotr Inmiddels is mijn modem online! Dat is fijn. Echter de snelheid blijft op 50Mb/s download hangen en 15 Upload…. Dat is verre van de 1000 Mb die me beloofd is… wat kunnen we daar aan doen?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sjoztiwelkom op de Community, top dat je hier jouw vraag stelt! Zou je eens een snelheidstest via speedtest.net willen uitvoeren? Sluit jouw pc/laptop bekabeld op het modem aan en doe de speedtest. Mag ik je dan verzoeken screenshots hiervan in dit topic te plaatsen? Dan ga ik ermee aan de slag! 

Wanneer je mij jouw volledige adres, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in een PM toestuurt, kan ik je profiel inzien en een lijnmeting uitvoeren. Zo komen we tot de juiste conclusie en oplossing. Een herstart van je modem biedt ook vaak al een uitkomst. Haal de stroomadapter er voor 20 seconden uit en plug hem er daarna weer in. Als dit niet werkt, zijn er nog meer opties. Geen zorgen, samen komen we er uit! 

Directe verbinding scheelt al een hoop, maar nog geen 1000Mb/s

 

 

Reputatie 7
Badge +4

gebruik de speedtest.net desktop app en test in de veilige modus van windows. dan zou je (op een goede test server) wel een juiste snelheid moeten kunnen halen.

Reageer