Beantwoord

Aansluitdatum verschuiven


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
Het is bijna zover... Want vanaf 10-04-2018 kun je genieten van T-Mobile Thuis.

Bij het invullen van mijn aanvraag heb ik opgegeven dat mijn huidige abonnement (Canal Digitaal) tot 26 -04--2018 loopt.
Betalen jullie mij die 16 dagen terug of wachten jullie nog even tot die datum met aansluiten?
icon

Beste antwoord door Brian 13 April 2018, 13:03

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hi tonnu, mijn informatie lag wat achter zie ik, inmiddels is de informatie in het systeem aangepast en sta je inderdaad als aangesloten. De kosten die mijn collega heeft vergoed zijn de kosten die je zou betalen voor ons abonnement. Op die manier heb je niet dubbel betaald maar alleen voor het abonnement bij je oude provider!

Je telefoonaansluiting is vandaag geactiveerd met een tijdelijk nummer en het nummerbehoud staat gepland voor 18 april!
Hallo Brian. Op 10 april viel mijn internetverbinding van Canal Digitaal weg en kon ik alleen maar via het modem van T-Mobile internet op. Een gevalletje lijnkaping lijkt me.
Kortom ik begrijp niet waar jouw informatie vandaan komt.
De telefoon zou na een half uur moeten werken maar dat is inmiddels 2 dagen geleden.
Ben wel tevreden met met snelheid en de tv.
Oh ja, de 16 dagen overlapping kosten me €35
Reputatie 7
Hi tonnu, ik voorzie je graag van meer duidelijkheid! Je aansluitdatum is uitgesteld naar de 26ste zoals eerder besproken en het klopt inderdaad dat je abonnement pas van start gaat nadat je de modem aan hebt gesloten tot een maximum van 14 dagen na je aansluitdatum, daarna gaat je abonnement vanzelf van start. Dit gaat dus helemaal goedkomen!

Daarnaast heeft een andere collega (wat voorbarig) alvast een vergoeding in het systeem aangemaakt omdat het niet zeker was of we de aansluitdatum nog uit konden stellen. Dit is nu dus wel gelukt maar de vergoeding was ondertussen ook al verwerkt. Je kan de vergoeding in dit geval dus gewoon zien als een extra'tje! 😉
Allemaal tot je dienst maar overleg blijft volgens mij een eerste vereiste.
Reputatie 7
Soms gaan dingen niet helemaal zoals gepland, het kan bijvoorbeeld voorkomen dat het niet in een keer werkt. defect modem. lijn instabiel of niet goed opgeleverd. het kan dus voor komen dat het niet werkt op de wensdatum van de aansluiting. De overstap service houd hier rekening mee. hierdoor loopt het oude abonnement een aantal dagen langer door. als je het zelf opzegt en je laat het op de zelfde datum vallen dan bestaat de kans dat je dus onbedoeld een aantal dagen zonder verbinding zit. dat hopen we niet natuurlijk maar waar mensen werken worden fouten gemaakt. die 16 dagen had ik zelf voor lief genomen als ik dan niet zonder kom te zitten.
Hoi Sterre,

Ik dacht na 2 service medewerkers gesproken te hebben dat alles in orde zou komen. De 2de beweerde dat mijn abonnement pas zou beginnen, wanneer ik de apparatuur aan zou sluiten.
Maar inmiddels begrijp ik er geen r'k meer van na het lezen van een mailtje van diezelfde servicedesk.

"Beste heer Boekelman,

Goed nieuws: de terugbetaling waar we over gesproken hebben is goedgekeurd.

En nu?
We gaan dit zo snel mogelijk voor je regelen. Het besproken bedrag (€ -15.00) wordt verrekend op je eerstvolgende rekening. Nog heel even geduld alsjeblieft!"

Dit bericht is volkomen fake. Er is niets besproken over een terugbetaling, laat staan dat er een bedrag genoemd zou zijn.

Ik weet niet welke mogelijkheden jij hebt om klaarheid in deze zaak krijgen, maar vind het een triest begin van mijn relatie met T-Mobile.

Met vriendelijke groet

Tonnu
Reputatie 7
Hoi tonnu!

Slim van je dat je zo snel gereageerd hebt. Fijn te lezen dat het gelukt is met het regelen van jouw aansluitdatum. Ik wens je alvast veel plezier met jouw T-Mobile Thuisdiensten. Mocht ik je nog kunnen helpen met vragen over jouw abonnement of je diensten, ook ik sta voor je klaar!
Hallo Sander,

Blij met je reactie. Ik heb geen gebruik kunnen maken van de overstapservice omdat Canal Digitaal mijn huidige provider is en die stond niet in het rijtje.
Ik ben via de consumentenbond gekomen en heb daar,nadat ik zelf mijn abonnement had opgezegd, aangegeven dat ik als overgangsdatum 26-04-2018 wilde reserveren.
Inmiddels heb contact gehad met de de servicedesk en omdat ik vrijwel direct heb gereageerd,
bestond de mogelijkheid om de datum alsnog te verschuiven.
Reputatie 7
Hi tonnu,

Welkom bij Thuis en op onze Community! Ik denk graag met je mee! Klopt het dat je geen overstapservice hebt aangevraagd? Die service zorgt namelijk ervoor dat je geen overlap of juist een ‘gat’ krijgt. Ook zonder de overstapservice kan dit uiteraard! Welke startdatum heb je bij je aanvraag aangegeven? Die datum gebruiken we meestal als richtlijn. Gaat het om een DSL abonnement? Dan bepaal je zelf de ingangsdatum vanaf 10 april tot twee weken daarna. Je kunt je abonnement dus, door te installeren, ook pas op 23 april in laten gaan. Zo minimaliseer je overlap.

Lukt het met deze tips om een mooie start te maken? 🙂
Reputatie 6
Hoe moet T-Mobile ruiken of weten dat je met het vermelden van een einddatum van een contract eigenlijk bedoeld dat ze jouw moeten gaan betalen? En hoeveel geld wou je hebben?

Bij overgang is vaak het advies om wat overlap te nemen, b.v. 2 weken, voor het geval er iets mis gaat, b.v. dat er een kabeltje ontbreekt of dat een lijnkaping/fout is of dat het nieuwe zo slecht bevalt dat je besluit om het niet te nemen (terug te draaien).

Reageer