Beantwoord

Aansluiten DSL - geen WAN verbinding

  • 27 February 2018
  • 8 reacties
  • 3796 Bekeken

Hi allemaal! Onlangs hebben wij een (Thuis) abonnement afgesloten bij T-Mobile. Deze zou in eerste instantie in gaan per 13 februari. Helaas wegen vertraging zou dat 26 februari worden. Wij werken veelal thuis dus is een internetverbinding ook wel geboden. Nu hebben wij echter het probleem met aansluiten. Wij ontvangen geen WAN verbinding. Lampjes WiFi en Power branden.

In de woonkamer hebben wij een wandcontactdoos (welke mijns inziens geen hoofdaansluiting is). Daarnaast hebben wij een PTT IS/RA (jaar 1996) in de meterkast. Zou het kunnen zijn dat deze niet goed is aangesloten? Foto’s meterkast, IS/RA aansluiting en wandcontactdoos volgen.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 27 February 2018, 19:24

Bekijk origineel

8 reacties

Hierbij de foto's
Reputatie 7
Ah een hobby project zie ik :)

De aansluitdoos in de woonkamer zit als het goed is alleen rood en blauw aangesloten op de bovenste 2 pinnen.

Je moet in de meterkast de rode en de blauwe aansluiten op 1a en 1b. als dat niet werkt sluit je ze aan op 2a en 2b. zo te zien moet deze kabel even een stukje worden verlengt. gebruik hiervoor alleen een kabeltje met massief kern.

lukt dat niet dan moet je even om er zeker van te zijn een kabeltje rechtstreeks aansluiten. pak de witte kabel met zwarte stekkers. knip deze aan 1 kant af en strip de draden aan. stop deze in 1a en 1b en kijk of het modem werkt in de meterkast. (lukt dat niet probeer dan ook even 2a en 2b) als het dan nog niet werkt dan is of het modem defect of de netwerkbeheerder heeft toch een fout gemaakt in de aansluiting.
Hi Hidden.nld,

Ik heb zojuist het modem direct aangesloten op de IS/RA om te kijken of er verbinding doorkomt. Het WAN lampje doet nu x maal knipperen en daarna met een interval van x seconden knippert hij weer opnieuw.
Ah een hobby project zie ik :)

De aansluitdoos in de woonkamer zit als het goed is alleen rood en blauw aangesloten op de bovenste 2 pinnen.

Je moet in de meterkast de rode en de blauwe aansluiten op 1a en 1b. als dat niet werkt sluit je ze aan op 2a en 2b. zo te zien moet deze kabel even een stukje worden verlengt. gebruik hiervoor alleen een kabeltje met massief kern.

lukt dat niet dan moet je even om er zeker van te zijn een kabeltje rechtstreeks aansluiten. pak de witte kabel met zwarte stekkers. knip deze aan 1 kant af en strip de draden aan. stop deze in 1a en 1b en kijk of het modem werkt in de meterkast. (lukt dat niet probeer dan ook even 2a en 2b) als het dan nog niet werkt dan is of het modem defect of de netwerkbeheerder heeft toch een fout gemaakt in de aansluiting.



Hi Hidden.nld,

Ik heb zojuist het modem direct aangesloten op de IS/RA om te kijken of er verbinding doorkomt. Het WAN lampje doet nu x maal knipperen en daarna met een interval van x seconden knippert hij weer opnieuw.
Hierbij de foto's
Op 2a en 2b krijgt het modem geen reactie
Reputatie 7
Hallo Mark,

Als hij gaat knipperen betekend dater een DSL signaal is gevonden. Het kan wel 10minuten duren voor dat het lampje continu gaat branden. Als dat gebeurd moet ook het internet lampje gaan branden. Pas dan kan je gebruik maken van de diensten.

In sommige gevallen is het binnenkomende signaal niet sterk genoeg en moet er een vervolg actie door T-Mobile gestart worden bij de netbeheerder
Reputatie 7
Hoi Mark!

Kun je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan kan ik voor je kijken of het binnenkomende signaal goed is. Je vragen over de aansluiting laat ik aan Hidden.nld over, daar is hij de beste in!

Reageer