Beantwoord

Aansluiten glasvezel appartement

  • 18 January 2021
  • 7 reacties
  • 815 Bekeken

21 december heb ik een glasvezel pakket besteld. Ik kon pas voor 25 januari een afspraak maken. Jammer, aangezien ik 1 januari al ging verhuizen, maar ik had er al wel rekening mee gehouden dat het even zou duren.

 

Nu woon ik in een appartementencomplex waar wel glasvezel aanwezig is volgens de checker, maar in mijn appartement zelf niet (er is geen glasvezel kastje, alleen kabel). Ik belde de T-Mobile klantenservice met de vraag hoe dit opgelost zou worden. De mevrouw aan de telefoon hielp me vriendelijk, mijn installatiepakket zou eerder worden opgestuurd (die is ook al binnen) en Reggefiber zou volgens haar vóór de monteur van Guidion komen om te regelen dat er glasvezel beschikbaar is. Ik kon dit alleen nergens terugvinden, dus nu heb ik vandaag nog een keer gebeld en deze keer werd me verteld dat de monteur 25 januari eerst dan langs moet komen om te bevestigen dat er geen glasvezel beschikbaar is en dat dan pas een afspraak wordt gemaakt met Reggefiber en daarna opnieuw Guidion langs moet komen voor de installatie.

 

Hoe zit dit nou? Heb ik 25 januari nou eindelijk eens internet of moet ik nou nóg langer wachten? Ben bang voor het tweede, dus hoelang duurt het gemiddeld voordat alles uiteindelijk geregeld is als het tweede scenario waar blijkt te zijn? Zou het niet vinden kunnen als ik nu nóg weer een maand moet wachten. 

 

Ik word hier toch echt een beetje verdrietig van. In deze tijd is alles online en zelfs met mijn mobiele unlimited abonnement kom ik de dagen niet compleet door en t-mobile levert verder geen oplossing in tussentijd... 

icon

Beste antwoord door Brian 20 January 2021, 16:33

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hi @nandocs, ik heb het meteen voor je nagekeken en ik zie voor de 25ste inderdaad een monteur gepland staan van Reggefiber die de verbinding vanaf de centrale online gaat zetten en onze Guidion monteur die bij jou thuis aan gaat sluiten. Volgens onze gegevens zou er een aansluiting beschikbaar moeten zijn op jouw adres. Mocht dit niet het geval blijken te zijn dan gaan we inderdaad aan de hand van de melding van de monteur alsnog iemand aansturen om een aansluiting te plaatsen (ergens is er dan iets misgegaan in de eerdere gereedmelding vanuit de aannemer).

Het alternatief is om de huidige ingeplande monteurs te annuleren maar je hele aanvraag komt dan stil te staan waardoor het uiteindelijk langer duurt. Dit is de snelste weg maar als er inderdaad geen aansluiting aanwezig blijkt te zijn houd dan wel rekening met vertraging van een aantal dagen. Waarschijnlijk niet het antwoord waar je op hoopte maar hopelijk heb ik je wel meer duidelijkheid kunnen bieden. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

Reputatie 7
Badge +2

Hallo nandocs,

Bedoel je dat er alleen een losse (niet afgemonteerde) glasvezelkabel ligt, of bedoel je er is alleen een coax kabel aanwezig?

Indien geen glasvezel te vinden, heb je wellicht een meterkast buiten de woning? (Naast de voordeur of beneden in de hal?)

Mvg. Marcel

@Marcel MCi ik bedoel dat ik geen glasvezel heb kunnen vinden. Alleen een coax kabel. Op de verdieping zelf is in elk geval geen meterkast, beneden heb ik er geen kunnen ontdekken, maar misschien zie ik deze ook wel over het hoofd.

@Brian dank voor het checken! Dit geeft me iets meer duidelijkheid over de gang van zaken. De huidige afspraken annuleren lijkt me inderdaad geen zin te hebben. Ik wacht gewoon de monteur op maandag af en ik hoop dat het dan geregeld is en dat het anders zoals je zegt slechts een vertraging van een paar dagen is.

@Marcel MCi ik bedoel dat ik geen glasvezel heb kunnen vinden. Alleen een coax kabel. Op de verdieping zelf is in elk geval geen meterkast, beneden heb ik er geen kunnen ontdekken, maar misschien zie ik deze ook wel over het hoofd.

Er moet toch echt iest zijn.

Als je in een apartementen complex woont heb je ook ergens een eigen meterkast/groepenkast.

Waar schakel je dan je lichtgroep in als je storing in je verlichting hebt.

Indien je wel een groepenkast in je woning hebt maar geen kilowatt uur meter, dat is er nog ergens een centrale meterkast.

In of bij die centrale meterkast(en) zitten hoogst waarschijnlijk ook de diverse isra punten, en of de verbindingen van de centrale meterkast(en) naar de diverse apartementen.

Als je echt geen meterkast kunt vinden, zou ik de verhuurder bellen om te vragen waar het zit en of je alle sleutels ervan ook hebt.

Je kan misschien ook een overzichtsfoto van je meterkast posten hier, dan kan iemand misschien zo aanwijzen of er iets aanwezig is.

 

Niet erop aan laten komen dat de monteur van regefiber of t mobile op zoek moet gaan naar jouw meterkast lijkt mij.

 

@Makkie11 ik denk dat ik de vraag verkeerd had begrepen. Ik heb bizar weinig verstand van dit soort dingen, ben pas net bij m'n ouders uit huis. Hoe dan ook, ik heb wel een meterkast in mijn woning. Daar is geen glasvezel te bekennen. Coax kabel zit in de woonkamer. Alsnog lijkt het me dat er ook wel een algemene meterkast is van wat jij zo vertelt. Dus ik ga alsnog even kijken en anders idd vragen aan de verhuurder. Dank voor de tip.

@nandocs Je kan misschien ook een overzichtsfoto van je meterkast posten hier, dan kan iemand misschien zo aanwijzen of er iets aanwezig is.

Reageer