Beantwoord

Aansluiten modem op IRSA punt, komt geen kabel uit

  • 7 May 2018
  • 3 reacties
  • 863 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
Sinds vorige week zijn wij de trotse eigenaars van ons eerste koophuis. We hadden mooi op tijd ons T-mobile thuis abonnement afgesloten om direct werkend internet te hebben. Nu heb ik afgelopen weekend geprobeerd de boel aan de gang te krijgen, maar dat bleek iets lastiger dan gedacht.

Ik ben er inmiddels achter dat er een IRSA punt in de meterkast zit (PTT kastje met daar naartoe een dikke blauwe kabel). Maar volgens jullie handleiding moet daar een dunne grijze kabel uit komen, dat is bij mij niet het geval. Wat voor kabel is dat en waar vind/koop ik die?

Als ik de juiste kabel heb gevonden, klopt het dan dat ik het als volgt moet aanpakken: Blauw en rood op 1 en 2 en oranje en wit op 3 en 4 op het PTT kastje, vervolgens aan de andere kant rood en blauw in de aansluitbox zoals in de handleiding staat?

Bijgevoegde foto is ons type PTT kastje, maar hier zit al een kabel en kastje aan en dat is bij ons dus niet het geval.
icon

Beste antwoord door Kylan 7 May 2018, 19:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Dus als ik het goed begrijp heb je niet de bovenste grijze kabel?
Sommige huizen hebben meerdere telefoonparen, dus het is soms een beetje gokken waar 'prik' op zit. Normaal hoort zoiets een monteur te doen, aangezien je zelf niet dingen mag doen met de ISRA punt.

Groet,
Reputatie 1
Inderdaad, de bovenste grijze kabel miste.

Maar inmiddels is het me gelukt en wel als volgt:
- stukje telefoonkabel genomen (daarvan lagen nog genoeg loze meters in de meterkast...) en gestript
-het bovenste losse klepje van het ISRA kastje losgemaakt (niet het deel waar op staat dat alleen ptt-personeel er aan mag zitten.
- aangesloten rood en blauw op positie 1 en 2 in de ISRA en in de aansluitbox zoals in de handleiding

Volgens mij is dit gewoon toegestaan aangezien ik niet aan de aanvoer naar het ISRA gekomen ben, alleen aan de uitgang (=eigen) kant.

En jawel, het was in 1 keer raak. WAN lampje begon te branden en ik kon verbinding maken met internet 🙂
Reputatie 5
Nou, dat is helemaal top! Zolang er prik op één van de paren zit, zou het gewoon moeten werken, ookal is het een beetje puzzelen.

Reageer