Beantwoord

aansluiten router

  • 1 April 2021
  • 6 reacties
  • 142 Bekeken

Ik heb een kpn kastje hier hangen. Beide poorten reageert de router niet op om verbinding te maken met internet. Er boven zitten wel andere kabels. Maar als het gaat om rood en blauw heb ik er van beide 2. Hoe gebruik ik het dan aangezien je er 1 moet verbinden. Gewoon 1 uitzoeken? En welk kastje hang ik er dan aan? Ik heb 2 verschillende kastjes gekregen. Een verdere aansluiting is er niet. Heb bij meerdere buren gecheckt die allemaal weer andere aansluitingen hebben. Maar bij iedereen komt het op deze plek binnen in de flat.

 

Iemand advies? Monteur is wel geboekt maar dan zit ik ruim een week zonder internet en tv. Dat komt zooo slecht uit nu.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 3 April 2021, 17:13

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Anne1303 

Er zijn volgens mij 2 combinaties zwart doorzichtig en wit doorzichtig, ze zitten om elkaar gewikkeld zodat je weet welke doorzichtige draad bij zwart of wit hoort. Één van deze combinatie hoort te werken.

De draden zijn niet aangesloten of zie ik dat verkeerd? Het is de bedoeling dat de DSL kabel vanuit 1 poort naar de DSL poort van je modem gaat.

Bedankt voor je antwoord. Deze bedoel je? Die zitten nu vast aan de poorten. Loshalen? En vastmaken aan 1 van de meegeleverde poorten? En wat moet dan aan rood en welke aan blauw?

Reputatie 7
Badge +15

@Anne1303 

Je kan alles gewoon dichtmaken, alles zit goed en je hoeft alleen de modem middels de DSL kabel op één van de 2 poorten op het KPN kastje aan te sluiten. Mocht de ene poort niet werken probeer dan de andere ook eens.

Met de rode en blauwe draden hoef je niks te doen, de draden die zijn aangesloten zijn de juiste maar er lijkt geen signaal op te staan.

Probleem is dat beide poorten het niet doen.

Reputatie 7
Badge +15

Ik ben bang dat je toch even op de monteur zult moeten wachten..

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Anne1303, welkom op de Community en bij Thuis!

Graag bied ik je een noodoplossing in de tussengelegen periode: heb je een T-Mobile simkaart thuis (mag prepaid of abonnement zijn)? Zo ja, dan kan ik je een Unlimited Internet voucher aanbieden voor zeven dagen zodat je in ieder geval online kunt blijven via de mobiele hotspot. Is dat een ideetje?

Ook wil ik je graag nog verzoeken contact op te nemen met Guidion voor het maken van een afspraak: 088-2000 151. Als ik je ergens anders bij kan helpen, laat het dan alsjeblieft weten.

Een geweldig, vrolijk Paasweekend toegewenst! 🐰

Reageer