Beantwoord

Aansluiting activeren

  • 19 November 2019
  • 35 reacties
  • 1045 Bekeken

Hallo,

Wij hebben 16 oktober een Tele2 Abbonement geupgrade naar Glasvezel, welke is  ondergebracht bij TMobile. De monteur voor installatie komt pas aanstaande vrijdag 22 november, op die dag wordt ook het abbonement geactiveerd. Maar we zijn door Tele2 sinds het weekend al afgesloten van de huidige aansluiting. Sinds het weekend zitten we dus zonder TV en zonder WiFI. Met volwasssenen die ook thuis werken via internet, en schoolkinderen die afhankelijk zijn van internet is dit eigenlijk een onhoudbare situatie. Bij Tele2 vangen we bot, ondanks meerdere vragen zijn ze niet in staat de oude lijn weer in de lucht te brengen.

Kan TMobile de glasvezel verbinding wel zsm activeren, bij voorkeur vandaag? Het lukt me zelf denk ik wel de apparatuur zodanig te installeren, dat er tenminste een Wifi verbinding is. De monteur kan het dan vrijdag wel afmaken.

 

 

icon

Beste antwoord door Gioia van Odido 21 November 2019, 10:44

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @berendjV, dit kan inderdaad kloppen. De communicatie tussen ons systeem en Viaplay blijft ergen hangen. Ik heb het voor je doorgezet. Wordt vervolgd! 

Via play staat nog steeds zoals afgesproken 1 jaar gratis, maar ik kan het niet activeren. Nergens een knop te bekennen en ook geen mail ontvangen met het wachtwoord, bij Viaplay zijn mijn gegeven , Eadres, dan ook onbekend.
En als je alles wilt annuleren geven ze niet thuis tenzij je de helft blijft doorbetalen.
Odido, dit klopt niet en ik blijf jullie achterna zitten tot het opgelost is.

Viaplay abonnement is weer veranderd in 1 jaar gratis, Dit is het eerste positieve punt.
GA ZO DOOR!

Dank, Berend

Dag, Ishana,

Financieel gesproken heb jij denk ik gelijk, maar je moet wel een studie faktuur lezen doen om op die uitslag te komen. Ik vind het wat rommelig en dat komt ook door het volgende:
Jij hebt er voor gezorgd dat die foute Viaplay bestelling vna 6/11 werd afbesteld, die staat nog steeds in behandeling.
Toe jij dat voorelkaar had stond netjes bij de eerste Viaplay-Espn bestelling: 1 jaar gratis. nu word er een bedrag genoemd dat later als korting word teruggege. Dat is heel wat anders want er word nu gesuggereerd dat het het tweede jaar wel betaald moet worden. Ik heb immers een twee jarig contract.
Wat ik het ergste aan alles vind is het feit dat er zo zonder overleg aan mijn abonnementen word geklooid!
En nog dit: Viaplay kan ik nog steeds niet activeren terwijl het abonnement al is ingegaan.
Vast bellen kan ik ook nog niet want het voip wachtwoord is nog niet geleverd, maar de kosten daarvoor worden wel ingehouden.
Helaas dus weinig enthousiasme bij mij dat dit alles nog goed gaat komen, ik ben alvast een brief voor het hoofdkantoor van Odido en Meldpunt Max aan het maken.

Dank voor jouw reactie en een fijne zondag verder,

Groet, Berend

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @berendjV, ik heb het meteen nagekeken! Je hebt inderdaad een korting voor de eerste 12 maanden gratis ESPN en Viaplay. Dit kun je vinden op de vierde pagina van je rekening. Voor de rest klopt je rekening ook! Groetjes, Ishana

Hoi @berendjV, had je dit toevallig al getest op je PC? Ik hoor graag of dit verschil maakt. Groetjes, Ishana

Het is nu weer veel slechter geworden want de eerste nota is sky high en er staat veel op dat niet volgens afspraak is. bv Via Play en Espn zou ik moeten betalen. Morgen maar weer eens bellen, Met mijn mobiel want vast bellen kan nog steeds niet ingesteld worden. Als het maandag middag niet allemaal opgelost is schrijf ik een brief aan Meldpunt Max en een gehele opzeggigns brief gaat dan naar Odido Nederland in Den Haag. Dit is allemaal te zot voor woorden en zeer arrogant van Odido.

Groet,
Berend

Van Viaplay dat overigens per telefoon alleen tussen 14.00 en 17.00 bereikbaar is.
Zij zeggen:
Hm.. vreemd dat het niet in Mijn Odido Thuis staat. Je zou het dan nog inderdaad handmatig via onze website kunnen doen, daarvoor zal je wel de activatiecodes bij Odido moeten aanvragen. Aangezien de activatielink door hun via de mail is gestuurd en op hun platform hoort te staan lijkt het mij dat het voor hun ook mogelijk hoort te zijn om je een nieuwe activatielink te geven, dus je zou daar ook nog naar kunnen vragen! 🙂

Dus om mijn weekend niet helemaal te frustreren ga ik maar op de maandagmiddag wachten, misschien is de bestelling gannuleerd en de eerdere opnieuw goed verwerkt. Ik heb de eerste mail met bericht dat ik Viaplay kon activeren nog even opgezocht, daar staat geen code in en de link naar mijn Odido komt alleen maar op de 1e pagina van mijn Odido uit en daar is niks over Viaplay of activatie dan wel een link te vinden.
Word vervolg!!
Tot zover bedankt voor jouw medewerking Ishana.

Hai Ishana,
Er zou nu iets van een link naar Viaplay activatie bij Mijnodido bestellingen moeten staan. Helaas zie ik die niet. Het abonnement van 6/11 is zich nog steeds aan het annuleren!
Op originele aanvraag van viaplay van 19/9 die als afgerond staat krijg ik ook geen werkende link. Overigens merkte ik dat mijn emailadres bij Viaplay niet bekend is.Het moet blijkbaar nog even duren voor de problemen de deur uit zijn, helaas.

Groeten, Berend

Aanvulling: De Viaplay klantenservice is bereibaar tussen 13.00 en 17.00. Gisteren was ik dus net te laat. Straks nog maal broberen om via die weg het lek boven water te krijgen.

 

Hai Ishana,
Er zou nu iets van een link naar Viaplay activatie bij Mijnodido bestellingen moeten staan. Helaas zie ik die niet. Het abonnement van 6/11 is zich nog steeds aan het annuleren!
Op originele aanvraag van viaplay van 19/9 die als afgerond staat krijg ik ook geen werkende link. Overigens merkte ik dat mijn emailadres bij Viaplay niet bekend is.Het moet blijkbaar nog even duren voor de problemen de deur uit zijn, helaas.

Groeten, Berend

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @berendjV, had je dit toevallig al getest op je PC? Ik hoor graag of dit verschil maakt. Groetjes, Ishana

Ik heb even snel via mijn mobiel gekeken maar er staat nog steeds dat Viaplay op 6/11 gewijzigd is en dat dat nog niet gereed is. Ik heb geen wijziging aangevraagd. Ik kom daar ook niet verder om iets te activeren, zie geen mogelijkheden. Ik bobeer het later nog een op mijn PC maar denk dat het daar hetzelfde uitziet, helaas.

Hello Tommie, vreemd. Voorheen was Vis hier gratis, zoals afgesproken. En nu een mail met heractivatie en nu moet ik per maand gaan betalen, is niet de afspraak. Zodra ik vanmiddag thuis ben zal ik weer trachten ViaP te activeren.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @berendjV, de aanpassing zie je alleen staan omdat de activatie e-mail opnieuw verzonden is. Lukt het nu wel om Viaplay te activeren? 

En hier is de laatste (voor vandaag).

Waarom is mijn abonnement gewijzigd? ik heb daar niet om gevraagd! Ik heb het hele spul in 1 keer meer bijna twee maanden geleden besteld en nu staat er in mijn Odido in eens:

 

Aanpassing details

Besteldatum: 6-11-2023
Product(en):
  • Viaplay

Bekijk je abonnement


Ik bergrijp er niets meer van Odido, maar ik vind dit niet leuk en zeker niet correct. Ik verlang per ommegaande uitleg hoe alles zo mis heeft kunnen lopen en hoe en op wat voor termijn dit opgelost gaat worden.

Berend J. Vocking

En deze, uit de mail van Service op 19 sept.

Activeer Viaplay
Vergeet niet om na de installatie je Viaplay account te activeren via Mijn Odido. Daarna kan je met de Viaplay app direct genieten van premium live sport zoals Formule 1, Bundesliga en darts. Maar ook de leukste films en series. Meer weten over het gebruik van Viaplay? Ga dan naar odido.nl/viaplay.

Eeen paar dagen daarvoor:

 

service@odido.nl

do 2 nov 16:51 (6 dagen geleden)

 

aan mij


 

Yes, het werkt!


 

Hallo Berend Jan,

 

Vanaf 02-11-2023 geniet jij van je nieuwe abonnement, van harte welkom! We helpen je graag op weg.



Overzetten van je eigen nummer
We hebben je vaste telefoonnummer meteen overgezet naar Odido. Binnen een half uurtje zou het moeten werken!

Activeer Viaplay
Je kunt bijna genieten van premium live sport zoals Formule 1, Bundesliga en darts. Maar ook de leukste films en series. Activeer nu je Viaplay account via Mijn Odido en zet daarna de Viaplay app op je favoriete apparaten. Meer weten over het gebruik van Viaplay? Ga dan naar odido.nl/viaplay.

Dag Jason, dank voor jouw antwoord.

Lees aub de mail die ik van odido mocht ontvangen. Mijn eerste bestelling was Odido mobiel en internet thuis + bellen en Gratis Viaplay. Zo heeft het ook inmijn Odido gestaan tot het afgelopen weekend in ene veranderdeDe mail:
_____

service@odido.nl

ma 6 nov 09:43 (2 dagen geleden)

 

aan mij


 

Activeer Viaplay nu


 

Hallo Berend Jan,

 

Nog even en dan geniet je van premium live sport zoals Formule 1, Bundesliga en darts. Maar ook de leukste films en series.


We gaan verder als Odido
We hebben een berichtje voor je. T-Mobile gaat verder als Odido. Je provider voor Mobiel, Glasvezel en TV. Een nieuwe naam en nieuwe mogelijkheden. En al het goede blijft, natuurlijk.
Meer weten over hoe, wat, waar en waarom? Je leest er alles over op onze nieuwe website. We zijn Odido. En we hebben er zin in.

Activeer nu alleen nog je Viaplay account via Mijn Odido en zet daarna de Viaplay app op je favoriete apparaten. Meer weten over het gebruik van Viaplay? Ga dan naar odido.nl/viaplay.

Vragen? Vragen!
Kijk voor een antwoord op je vraag op odido.nl/service of vraag het aan onze specialisten op de Odido Community odido.nl/vragen. Liever iemand spreken? Bel ons op 0800-0092.

We staan voor je klaar,
Odido
____


Ik ga dus niet accoord met jouw voorstel, wel wil ik morgen ochtend nog een laatse poging doen de T54 te kraken voor het voip wachtwoord.

Ik blijf nog even afwachten.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @berendjV, een aantal zaken is me nog niet helemaal duidelijk: de oplevering is nu gelukt zie ik, dat is fijn! Ik begrijp dat er nu enige verwarring is over de maandprijs en een Viaplay wachtwoord, begrijp ik dat goed? Viaplay + ESPN is niet gratis, je kiest immers of voor de korting op het Internet + TV abonnement óf voor 12 maanden gratis Viaplay + ESPN. Die kortingen golden destijds en betroffen elk losstaande proposities. Je kon niet én én kiezen. Ik hoop dat ik dat stukje zo duidelijk gemaakt heb. 

Wat betreft het Viaplay wachtwoord: daar kunnen wij niets voor achterhalen. Ik begrijp het sentiment en zou dolgraag daarmee willen helpen, maar dat gaat jammer genoeg niet. Wat ik wel wil proberen, is om het Internationaal TV plus pakket toe te voegen voor je. Die vergoed ik dan voor een halfjaar voor je. Is dat akkoord?

Dank voor jouw interventie Jason, morgen ga ik het weer proberen! Fijne avond.

Dag Jason,

Het wachtwoord trekken lukt mij niet, het is ook wel erg 1972 moet ik eerlijk zeggen. En sinds die laatste twee cijfers mijn leeftijd zijn heb ik niet meer zon zin om mijn roestige Cmd kennis weer te gaan opfrissen. Het is toch ook te gek voor woorden dat een klant dit moet doen omdat de leverancier zijn verplichtingen niet na komet! En dan ook nog dat gedoe met tv abonnement dat nog steeds niet goed voorelkaar is. Gisteren heb ik al wat gemeld bij Demi en dat herhaal ik hier weer. Als alles aan het eind van deze week niet correct geregeld is dan beieindig ik mijn abonnementen, dus incl mijn mobiele abbo. 
 

het spijt mij erg dat dit zo moet lopen,

Berend JV

Hi @berendjV Ik heb meteen ook met je meegekeken in jouw abonnement en ik zie dat Viaplay nog geactiveerd en gekoppeld moet worden in Mijn Odido. Je hebt hier ook een e-mail over ontvangen. Zodra dit gekoppeld is, kun je met het door jou gekoppelde/gekozen e-mailadres en wachtwoord inloggen op de Viaplay app op de tv. 

Wanneer heb je exacct contact gehad met een telefonische collega? Ik ben nog even gaan speuren en ik zie geen log terug over het gespreken de toezegging voor het zenderpakket. Dit zenderpakket is dan ook nog niet actief. Als je mij hier meer informatie over kan geven, kan ik dit verder voor je uitzoeken.

Wat betreft de snelheid, klopt dit helemaal. Je hebt een pakketsnelheid van maximaal 50 Mbit/s afgenomen, 47,8 Mbit/s is dan ook erg goed. 

Mocht je verder nog andere vragen hebben, laat het gerust weten, ik sta hier voor je klaar!

 

Hello Demi,
Die mail heb ik vanmorgen pas gehad! De mail verwijst naar mijn odido, als ik daar inlog en naar tv ga zie ik niets wat ik moet activeren. Via zoeken kwam ik op een viaplay activeren pagina… maar die werkt niet!

Jammer dat je niets kunt vinden over die toezegging, ik heb van dat gesprek een geen ticket gekregen. Dat contact zal op de 26e j.l. zijn geweest rond het middaguur als ik het goed heriiner.

Oke die snelheid moeten we dan maar vasthouden. Morgen ben ik weer met het modem bezig, hoop dat het gaat lukken met dat wachtwoord ontfutsele.

Nog even dit, het is best lastig om via Tmob paginas weer op Odido terecht te komen. Soms loopt dat gewoon dood.

Nog iets dat ik n et zag,
 

"Viaplay + ESPN Compleet

€ 25,99

€ 19,50

Viaplay + ESPN Compleet combinatiekorting

Je aanvraag is in behandeling”

En ik dacht dat het gratis was en dat het al geregeld was??

Odido ik denk dat ik niks raars zeg als ik stel dat jullie niet klantvriendelijk bezig zijn.
Odido Los alles deze week in een keer op want ik behoud mij het recht voor om anders al mijn abonnementen bij Odido per direct op te zeggen.

Hi @berendjV Ik heb meteen ook met je meegekeken in jouw abonnement en ik zie dat Viaplay nog geactiveerd en gekoppeld moet worden in Mijn Odido. Je hebt hier ook een e-mail over ontvangen. Zodra dit gekoppeld is, kun je met het door jou gekoppelde/gekozen e-mailadres en wachtwoord inloggen op de Viaplay app op de tv. 

Wanneer heb je exacct contact gehad met een telefonische collega? Ik ben nog even gaan speuren en ik zie geen log terug over het gespreken de toezegging voor het zenderpakket. Dit zenderpakket is dan ook nog niet actief. Als je mij hier meer informatie over kan geven, kan ik dit verder voor je uitzoeken.

Wat betreft de snelheid, klopt dit helemaal. Je hebt een pakketsnelheid van maximaal 50 Mbit/s afgenomen, 47,8 Mbit/s is dan ook erg goed. 

Mocht je verder nog andere vragen hebben, laat het gerust weten, ik sta hier voor je klaar!

 

Hello Demi,
Die mail heb ik vanmorgen pas gehad! De mail verwijst naar mijn odido, als ik daar inlog en naar tv ga zie ik niets wat ik moet activeren. Via zoeken kwam ik op een viaplay activeren pagina… maar die werkt niet!

Jammer dat je niets kunt vinden over die toezegging, ik heb van dat gesprek een geen ticket gekregen. Dat contact zal op de 26e j.l. zijn geweest rond het middaguur als ik het goed heriiner.

Oke die snelheid moeten we dan maar vasthouden. Morgen ben ik weer met het modem bezig, hoop dat het gaat lukken met dat wachtwoord ontfutsele.

Nog even dit, het is best lastig om via Tmob paginas weer op Odido terecht te komen. Soms loopt dat gewoon dood.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @berendjV Ik heb meteen ook met je meegekeken in jouw abonnement en ik zie dat Viaplay nog geactiveerd en gekoppeld moet worden in Mijn Odido. Je hebt hier ook een e-mail over ontvangen. Zodra dit gekoppeld is, kun je met het door jou gekoppelde/gekozen e-mailadres en wachtwoord inloggen op de Viaplay app op de tv. 

Wanneer heb je exacct contact gehad met een telefonische collega? Ik ben nog even gaan speuren en ik zie geen log terug over het gespreken de toezegging voor het zenderpakket. Dit zenderpakket is dan ook nog niet actief. Als je mij hier meer informatie over kan geven, kan ik dit verder voor je uitzoeken.

Wat betreft de snelheid, klopt dit helemaal. Je hebt een pakketsnelheid van maximaal 50 Mbit/s afgenomen, 47,8 Mbit/s is dan ook erg goed. 

Mocht je verder nog andere vragen hebben, laat het gerust weten, ik sta hier voor je klaar!

 

Update:
Bellen activeren op de Fritz duurt nog even want ik moet het wachtwoord nog uit de Zyksel toveren.
Viaplay zie ik niet in de app op mijn mobiel, als ik de Viaplay app op de tv wil installeren vraagt die heel even om een code door te geven maar even later is dat beeld weg en moet je Eadres en wachtwoord opgeven. Welke dat zijn is mij ????
Heel snel is de verbinding niet, maar amper 47,8 MB.
Tijdens contact met Service is er mij, Vanwege de lange wachttijd op activatie, een International TV pakket toegezegd met o.a. Arte daarin. Ik zie dit niet bij abbonnement en ook nergens in de gids of zo.
Ik hoop spoedig weer wat positiefs over bellen te kunnen melden.
Groeten
 

Dank voor jouw interventie Jason, morgen ga ik het weer proberen! Fijne avond.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: morgen ben je officieel opgeleverd, sorry voor de verwarring. Ik heb het handmatig aangepast en de technische aansluiting is morgen “inservice”.

Reageer