aansluiting ISRA

  • 30 August 2020
  • 2 reacties
  • 3182 Bekeken

Hallo, ik zit op het moment met het probleem dat er in mijn woning 3 aansluitingen aanwezig zijn.

Rechts is helemaal leeg, dus die hoef ik niet te proberen. Links is verbonden aan een groene kabel, ik begreep dat t-mobile hier niet mee kan verbinden. Dus dan blijft de middelste over wat volgens mij de ISRA is. 
 

Dit is het kastje van dichtbij. Ik geloof dat wit oranje een backup is en vooral vroeger werd gebruikt voor fax?

afijn, mijn vraag. In de handleiding staat dat je de rode en blauwe draad nodig hebt om een eigen contactpunt te maken. Alleen de aansluitbox op de afbeelding komt niet overeen met de twee die meegeleverd worden.

Is dit de aansluiting waar ik gebruik van moet maken of zit ik helemaal verkeerd?


2 reacties

Eigenlijk zou KPN langs moeten komen om er een net ISRA punt van te maken, vanuit dat ISRA punt kun je dan met het meegeleverde DSL kabel het modem aansluiten.

Voor nu zou je het 2de kastje kunnen gebruiken, blauw op blauw en rood op rood en modem aansluiten en klaar. (indien rood/blauw niet werkt, oranje/wit proberen)

Reputatie 7
Badge +3

De twee aansluitdozen zijn eigenlijk uitwisselbaar, maar op de ene breng je de verbinding met de kabel naar het modem tot stand met een PTT stekker (4 pins telefoon stekker) Met de andere aansluitdoos doe je dat met een RJ11 stekkertje.

PTT stekker 

NOTE: deze stekker is ook met een RJ11 aansluiting waar je kabeltje naar het modem gaat

RJ11 stekkertje

 

Aansluitschema

Hopelijk hiermee een beetje meer duidelijkheid.

Wil natuurlijk niet zeggen dat het dan werkt, maar zou in principe wel zo moeten zijn.

Mocht dat toch het geval zijn, dan moet je even contact opnemen met de klantenservice van TMT. Dan kunnen hun de KPN aansturen om je ISRA punt te controleren en waar nodig te corrigeren.

Reageer