Beantwoord

Aansluiting KPN/T-Mobile versnellen


Beste Forumleden,

Eind juni heb ik mijn verhuizing ingediend bij T-Mobile Thuis, hierbij heb ik de verzoekdatum van 27 juli doorgegeven voor de ingang op mijn nieuwe adres. Na bellen (en dus geen mail of telefoontje naar mij toe) ben ik er achter gekomen dat mijn ingangsdatum pas vandaag is. Dit verzoek is dus een week opgeschoven. Enfin, no problemo, want ik ga toch pas vandaag weer (thuis) aan het werk. 

Gisteren toch nog even gebeld of alles nu wel klopte en ik niet weer een melding ben misgelopen. En nu blijkt dat KPN het verzoek heeft afgewezen om de lijn te activeren… Wat dat precies inhoud weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik volgens de klantenservice tot 10 dagen zonder internet/televisie kan zitten, ik een ruime maand van tevoren heb aangegeven dat ik ga verhuizen en dat ik tot twee keer toe niet op de hoogte wordt gehouden van wijzigingen of mededelingen rondom mijn nieuwe aansluiting.

Lang verhaal kort: kan ik zelf iets betekenen in het versnellen van het aansluitproces bij KPN/T-Mobile? Ook deze week moet ik weer (thuis) aan het werk en zou daarvoor niet alles over mijn mobiele hotspot willen doen. Ook een avondje TV-kijken zou geen overbodige luxe zijn.

Als jullie suggesties hebben, dan hoor ik het graag! 

icon

Beste antwoord door Piotr 4 August 2020, 14:44

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @Tark0182,

Dat is niet een fijne start. Normaal gesproken heb je 2 weken wettelijke bedenktijd. Hier kun je zelf vanaf zien, waarna je sneller aangesloten kunt worden. Dat haalt niet weg dat het vreemd is dat berichten aan jou niet aankomen. Komen ze misschien in jouw spambox? Of zit er een typo in jouw e-mailadres?

Je kunt jouw status ook volgen via jouw My T-Mobile omgeving. Wat je zelf kunt doen is met Guidion bellen via 088-2000151Het komt namelijk geregeld voor dat een afspraak uitvalt, waarna je eerder geholpen kunt worden. Dan moet natuurlijk wel de lijn opgeleverd kunnen worden door KPN. Moderators kunnen voor je uitzoeken wat de reden was dat het verzoek was afgewezen.

Goedemiddag @TAVL,

Fijn is anders, dat zal ik niet ontkennen ;). Aan de telefoon is mij ook verteld dat er niks is gecommuniceerd. De berichten komen gewoon binnen, maar er is simpelweg niets uitgestuurd vanuit de klantenservice. Het probleem zit ‘m dus in de communicatie vanuit daar. Niet aan het lijntje richting mij.

De aanvraag blijft in My T-Mobile Thuis op ‘in behandeling’ staan. Vandaar dat ik zelf de telefoon in ben geklommen. Als ik het goed begrijp is Guidion het bedrijf dat de boel aansluit, toch? Of regelen zijn ook dat er prik op de lijn komt? In principe liggen al mijn kabels al goed klaar en is de boel al aangesloten. Het is alleen wachten op KPN. Het ‘probleem’ zit ‘m dan ook in dat laatste. Weet jij of er een manier is om dat proces te versnellen? Eventueel vanuit T-Mobile zelf? Ik heb al mijn huiswerk ruim op tijd geregeld en ben bereikbaar geweest… nu hoop ik datzelfde van T-Mobile eigenlijk.

Reputatie 7
Badge +4

Guidion is inderdaad degene die de boel aansluit en waarmee je een afspraak regelt (in het geval van glasvezel). Er zijn meer partijen betrokken, zoals T-Mobile zelf, hun logistieke partner en NetwerkNL (KPN). Als NetwerkNL aan zet is, dan ben je afhankelijk van de lijntjes tussen T-Mobile en NetwerkNL. De meest handige ingang hiervoor is via de moderators op deze community. Zij kunnen de status na gaan en eventuele acties uitzetten. Zij lezen mee en reageren vanzelf in dit topic. Misschien kunnen ze dan ook meer duidelijkheid geven waarom de aanvraag is afgewezen. Soms is dat gewoon iets stoms, zoals dat de naam niet helemaal overeenkomt. 

Reputatie 7

Hey @Tark0182,

Ik ben meteen aan de slag gegaan voor je. Zo te zien is er iets niet goed gegaan met de lijnaanvraag op jouw nieuwe adres.:disappointed: Mijn collega heeft daarvoor onze techneuten op de hoogte gesteld en ik heb dit probleem geëscaleerd zodat het met prioriteit wordt behandeld. Naar verwachting zal er op je nieuwe adres een nieuwe lijnaanvraag moeten worden gedaan. Ik zal eerlijk tegen je zijn en aangeven dat dit wel de nodige tijd in beslag gaat nemen en niet in één week tijd wordt opgelost. Zodra de nieuwe installatiedatum bekend is, gaan we dit gelijk met je communiceren. 

Ben je toevallig ook in het bezit van een mobiel T-Mobile abonnement? Zo ja, dan wil ik je graag voorzien van een Unlimited Voucher waarmee je in ieder geval online bent. Sorry dat ik je niet direct aan een oplossing kan helpen, maar we gaan dit hoe dan ook oplossen voor je! 

Bedankt voor je reactie @Piotr! Top dat je het probleem hebt kunnen escaleren en de prioriteit hebt verhoogt. 

Ik begrijp dat jullie nu verder ook moeten afwachten. Flink zuur, maar zo is het nu eenmaal. Een T-Mobile abonnement heb ik gelukkig al, wel zakelijk, maar de onbeperkte bundel zit al in mijn pakket. Ik red me wel even zo en de kids kunnen lekker naar buiten met dit weer. Is er tussentijds een mogelijkheid dat mijn extra Ziggo Sports pakket wel al wordt geactiveerd zodat ik wel mijn sportwedstrijden kan gaan streamen?

Reputatie 7
Badge +4

Met een beetje geluk werkt jouw TV Anywhere ook al. Kun je ook dat via een hotspot streamen.

Yes, die werkt (voorlopig) nog wel. Echter kan ik via daar mijn betaalzenders niet bereiken. Zowel bij Fox Sports als Ziggo Sports kan ik meer inloggen met de T-Mobile TV-inloggegevens.

Vanochtend overigens bericht gekregen in de mailbox: 

Yes! Vanaf 05-08-2020 werkt je T-Mobile Thuis abonnement op je nieuwe adres.”

en 2 minuten daarna:

“Het is bijna zover... Want op 14-08-2020 kun je T-Mobile Thuis zelf installeren. De verbinding wordt op die dag voor 18.00 uur opgeleverd.”

Kastje naar de muur, ik ben het overzicht een beetje kwijt. Inmiddels 4 verschillende medewerkers telefonisch gesproken die allemaal wat anders zeggen over de tijd die dit nodig heeft en hoe mijn abonnementen werken. Van jullie hier gelukkig wat duidelijkheid. Ik hoop gewoon dat mijn sportzenders wel weer gaan werken. Heb al twee keer de trainingen en wedstrijden van Max los moeten kopen en de eredivisie hervat zijn oefenwedstrijden ook weer. Tegelijkertijd is mijn rekening in juli hoger dan voorheen en ziet het er naar uit dat ik 2 weken zonder internet en televisie zit. Als thuiswerkende sportfan is dit alles behalve prettig. Hang nu in de chat met de klantenservice om te checken of mijn betaalzenders eerder geactiveerd kunnen worden (snap sowieso niet waarom Fox Sports uit is gezet, mijn abonnement heeft altijd doorgelopen).

Ik hou jullie op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +4

Ben geen medewerker. Gewoon een medegebruiker, die je graag helpt. Maar het is inderdaad frustrerend. Piotr kennende helpt hij je echt wel verder om zo snel mogelijk te kunnen genieten van jouw diensten.

Reputatie 7

Hey @Tark0182,

Ik zie inderdaad dat er gelukkig al een nieuwe lijnaanvraag is gestart. De vroegst mogelijke activatie datum is daarmee op 14 augustus gekomen. Die datum kan ik jammer genoeg niet meer voor je versnellen, sorry! :disappointed: Die dag is ook de dag dat je Fox Sports pakket wederom wordt geactiveerd. 

Omdat ik baal dat je in deze situatie bent beland, denk ik graag mee hoe ik je in die tussentijd tegemoet kan komen. Nu zie ik dat je bij Fox Sports een dagpas kunt aanschaffen. Is dat iets voor jou? :relaxed:  Zo ja, laat dit dan aan mij weten. Dan hoef je in ieder geval niet je favoriete wedstrijden te missen. 

 

@Piotr Thanks! Dat zou heel fijn zijn. Het gaat mij eigelijk alleen om 8, 9 en 13 augustus.

Reputatie 7

Hey @Tark0182,

Ik heb je zojuist een privébericht verzonden met alle details! :smile:

Reageer