Beantwoord

Aansluiting T-mobile Thuis glasvezel

  • 29 January 2018
  • 6 reacties
  • 1436 Bekeken

Beste,
Afgelopen December besloten om over te stappen naar T-mobile thuis, daar ik al jaren naar tevredenheid een mobiel T-mobile abonnement heb.
De afspraak gemaakt voor installatie en zelfs de opzegservice voor ons KPN abonnement verliep prima.
Tot afgelopen vrijdag, ik heb de middag vrij genomen van mijn werk omdat de afspraak met Guidion telecom gepland stond voor 14:30 en 16:30.
Helaas tot 16:50 niemand gezien, toch maar een belletje doen naar Guidion, monteur had vertraging. Deze zou rond 6 uur komen.
Spijtig te horen, maar goed het is niet anders. Net na half 6 kwam de monteur alles installeren, zeer prettig aangezien ons KPN abonnement als was afgesloten en wij sinds vrijdag ochtend geen internet en televisie meer hadden.
Na installatie kreeg ik reeds het gevoel dat er iets niet klopte, ne navraag aan de monteur klopte dit gevoel.
Er was geen signaal, maar geen probleem het signaal komt er na een uur op en dan kunt u televisie kijken en weer internetten.
Ik ga naar mijn volgende klant, mocht er geen signaal komen dan kunt u altijd bellen met de klantenservice tot 9 uur.
Met een onderbuik gevoel sloot ik de deur.
Kwart voor 8 nog geen signaal, ai mijn gevoel was terecht.
Gebeld met de klantenservice het verhaal uitgelegd, uit de reactie van de T-mobile medewerker vernam ik dat het inderdaad klopte wat de monteur mij vertelde. Op enkele kleine details, dat KPN of Reggefiber nodig was om de connectie te maken.
Conclusie  geen internet en televisie dit weekend.
Ik weet niet of u kinderen heeft, thuis werkt.. dit gaat niet werken.
Wel kreeg van de T-mobile medewerker een code met 7 dagen onbeperkt internet op de mobiele telefoon van mijn vriendin, dit was kleine pleister op de wond.. een weekend op een Iphone 5 een serie kijken..
Uiteindelijk ons eroverheen gezet en hopelijk is vandaag alles opgelost, sommige dingen lopen nou eenmaal niet altijd vlekkeloos.
Kan gebeuren…


Tot ik vanochtend, 00:13, ik de mail kreeg  HET is zover: Je T-mobile thuis abonnement werkt.
Aangezien dit een automatisch gegenereerde mail is blijkt dat het vrijdag reeds bekend was dit wij niet eerder dan vandaag, maandag, zouden worden aangesloten op het T-Mobile netwerk.
Volgens mij is de wereld dermate goed ontwikkeld dat dit absoluut niet meer zou hoeven te gebeuren.

Nu blijkt dat ik dus 2 maal snoeihard ben voorgelogen op 1 dag…hoe moeilijk is het om een eerlijk antwoord te verstrekken?
Een monteur die veel te laat komt, die vervolgens weggaat zonder alles werkend achter te laten, een halve vrije dag minder, voorgelogen en een vervelend gevoel er aan overgehouden...
Dit is nou niet bepaald een goede start.. laat staan dat dit een goed verhaal gaat worden naar bekenden, familie of vrienden.


Graag ontvang ik van u een passende reactie met zeker een bijpassende tegemoetkoming van deze vervelende ‘start’.



Met vriendelijke groet, Kind regards,



Jasper Koebrugge
icon

Beste antwoord door Brian 31 January 2018, 17:00

Bekijk origineel

6 reacties

Zojuist wederom 30 minuten telefonisch contact gehad..nu is het verhaal dat het probleem ligt bij KPN.. een dezer dagen zou het opgelost moeten zijn..
Raar eigenlijk, can het moment van afsluiten door KPN en het aansluiten van de monteur van t-mobile is er iets heel toevallig kapot gegaan...

In de afgelopen 10 jaar nooit zoiets meegemaakt..tot nu toe enkel spijt van de overstap...
Reputatie 7
Hallo JasperKoebrugge,

Wat vervelend dat het niet meteen goed werkte.
Helaas komt het soms voor dat het niet goed gaat. Het lijkt er op dat het signaal op de glasvezel verbinding niet goed is overgezet naar T-Mobile dit is een fysiek handeling bij jou in de wijk. Hier kan de Guidion monteur helaas niets aan veranderen omdat hij hier geen toegang tot heeft. deze zorgt er alleen voor dat de aansluiting op de klantlocatie in orde is.

Omdat Reggefiber is overgenomen door KPN word het soms het zelfde genoemd.
KPN is naast Provider voor de consument ook leverancier van het actieve netwerk in sommige plaatsen (het signaal) in andere gevallen levert Reggefiber alleen de glasvezel en zet T-Mobile zelf het signaal. Dit maakt het voor de klant wel allemaal een beetje verwarrend.

Normaal gesproken word er binnen 1 a 2 werkdagen contact opgenomen met de klant om het probleem te verhelpen.

Een moderator van T-Mobile kan kijken hoe het er voor staat. zij reageren doorgaans binnen 48 uur op een vraag.
Vandaag wederom GEEN signaal...geen bericht...
Reputatie 7
Hi Jasper, allereerst excuses voor de vertraging! Je had inderdaad afgelopen vrijdag aangesloten moeten zijn dus dit klopt gewoon. Op het moment dat onze monteur je aan heeft gesloten bleek dat er geen signaal binnen kwam. Wij kunnen dit zelf ook pas vaststellen op het moment dat wij je aansluiten. Als bij het aansluiten blijkt dat er geen signaal binnen komt dan schakelen wij direct de netbeheerder in om dit op te lossen. Afgelopen vrijdag hebben wij ook direct een opdracht uitgezet naar de netbeheerder om je verbinding te herstellen. Zij doen er op dit moment alles aan om dit op te lossen!
O Vrijdag al... in alle afgelopen telefoongesprekken was het Maandag..
En zou het 2 werkdagen duren..

Nu donderdag nog steeds geen internet of televisie...


Morgen is het al weer een week geleden..
Reputatie 7
Hoi Jasper,

Ik zie dat de netbeheerder nog druk bezig is met het onderzoeken en oplossen van jouw verbinding. Er is nog geen nieuws binnengekomen van hen. Blijkbaar kost het hen wat meer tijd, wellicht is het probleem toch complexer dan gedacht. Ik zie dat mijn collega's je voorzien hebben van extra mb's in de tijd dat je wacht, super! Fijn om te lezen dat je in ieder geval via die weg kunt internetten. Heb je de TV Anywhere app al geactiveerd en gedownload? Dan kan je via die weg ook TV-kijken!

Reageer