Aanslutkosten monteur

  • 20 June 2020
  • 3 reacties
  • 382 Bekeken

Vanwege de "go go go deals" ben ik aan het overwegen mijn mobiele en thuisabonnement bij t-mobile te gaan aansluiten. Voor mijn thuisabonnement zit ik al een paar jaar bij KPN/Telfort en recent heeft KPN de FTU/NT compleet vernieuwd.

 

Nu begrijp ik dat voor de installatie 75 euro (tijdelijk 50% korting) betaald moet worden. Na een gesprek met T-Mobile winkelmedewerkers begrijp ik dat in mijn situatie enkel een modem en iptv kastje geinstalleren. Nu kan ik ook wel 3 utp kabels erin klikken en 2 stekkers in een stopcontact krijgen.  Waarvoor gaan er installatiekosten gerekend worden? en als het enkel om een modem en iptv ontvanger gaat, kan ik mezelf en jullie niet de kosten en gedoe besparen? Ik vind het veel geld voor het werk dat waarschijnlijk gedaan moet worden. 

 

Want met gedoe bedoel ik Guidion. Ik heb ze vanwege mijn huidige vaste  verbinding al meerdere keren in huis gehad. Nog nooit het ik me zo erg geergerd aan een bedrijf als hen. Ze zijn nog nooit binnen een afgesproken tijdsframe langs geweest en hebben meer dan eens meer problemen veroorzaakt dan opgelost moesten worden. Zelfs het ompatchen van een verbinding bij KPN en aansluiten nieuwe FTU, wat hooguit een paar uurtjes geen verbinding zou betekenen, heeft mij een paar weken geen verbinding opgelevert. Iets wat na maanden tijd overigens nog niet is gecompenseerd omdat Telfort, Kpn (vastgoed) en Guidion de vingers naar elkaar wijzen.

Oftewel, jullie zullen begrijpen dat ik absoluut niet uitkijk naar een overstap waarbij deze prutsers van Guidion betrokken moeten worden. Ik zou bijna liever de verbinding laten liggen zoals het is. Dus mijn vraag richting T-Mobile, welke garanties heb ik als potentieel toekomstig klant dat er een soepele transitie plaats vind? 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @StefanS86 

Naast het glasvezelkastje wordt ook een mediaconverter geplaatst of vervangen die wordt aangesloten op het glasvezelkastje

Dit gebeurt door een monteur van Guidion omdat beschadigingen aan iets al gauw flink wat kan kosten en achteraf meldt de monteur de verbinding aan de technische dienst wat je zelf niet kan doen. Bij problemen kan de monteur direct het probleen doorzetten of zelf verhelpen.

Het is altijd aan te raden dit niet zelf te doen, ik zie niet vaak dat er een klacht over het niet op komen dagen of niet op tijd komen op het forum staat maar er kunnen zeker wat aanpassingen zijn ivm corona maatregelen.

De converter van T-Mobile moet op de FTU gemonteerd worden, de huidige genexis gaat er dan af en dit mag je niet zelf doen.

Ook al heb je dikke kans dat de genexis het pri.ma doet, doet die het bij mij ook al meer dan een jaar.

Als Guidion komt, laat hem de genexis niet meenemen, heb je altijd iets achter de hand als de MC het begeeft.

Reputatie 6

@StefanS86 Wat @Waqqas en @Doornekamp33 terecht aangeven: een monteur is zeker noodzakelijk. Niet alleen is de bekabeling kwetsbaar, het bezoek moet tevens afgemeld worden anders wordt jouw abonnement niet actief. Ik wil je dan ook zeker adviseren de afspraak met Guidion in te plannen.

Reageer