Beantwoord

Van ODF naar WBA, akkoord gaan?

  • 25 January 2020
  • 2 reacties
  • 1682 Bekeken

Op 10 januari heb ik een aanvraag gedaan voor postcode **** (mod-edit). Nieuwbouw, sinds 2012 al glasvezel gehad via meerdere providers (Plinq, Tweak) en door nieuwe telefoon abo nu besloten voor T-mobile te gaan.

Meerdere telefoontjes levert nog steeds het resultaat op dat er geen installatie gepland kan worden. Er is niets 'vrij', wat dus inhoudt dat de kast in de wijk nog bezocht moet worden en wat bijgeplaatst, omgezet, etc.

Nu wordt het alternatief van WBA voorgesteld, dat is sneller klaar. Verwachting nu is 2 weken (wat al vrij lang is) tegenover "onbekend" bij ODF. Echter lees ik nu op het forum dat WBA tot meer negatieve berichten leiden. Met name in downtime en ondersteuning is WBA niet aan te raden. Voor de snelheid hoeft het nog niet. 

Wat is jullie idee hierover? WBA accepteren of langer wachten op ODF.

 

Extra info: vorige abo is al stopgezet, krijg als compensatie nu wekelijks Unlimited, maar kan daardoor geen gebruik maken van eigen WiFi netwerk (Sonos, chromecast, etc). 

 

MOD-EDIT: geen persoonsgegevens in publieke posts alsjeblieft.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 29 January 2020, 10:31

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MartinRrs,

 

Welkom op de Community, leuk dat je jouw vraag hier stelt! :smile: Het grootste verschil tussen WBA en ODF zijn de volgende punten:

-ODF is ons eigen netwerk, wij zijn beheerder en kunnen daardoor een snelheid leveren tot maximaal 1000 Mbit/s (oftewel 1 Gbit/s). Waarbij WBA onder het netwerkbeheer van KPN Netwerk NL valt. Door de hoge inkoopprijzen kunnen wij bij hen niet meer aanbieden dan 100 Mbit/s (zelfs op Glasvezel). Door deze wijziging kunnen we onze eigen Premium pakketten zo goedkoop aanbieden. 

Ik zie dat je inmiddels via onze klantenservice het abonnement hebt  omgezet naar WBA Glasvezel. Goede keuze! Als wij iets anders voor je kunnen doen, laat het me weten. We zitten altijd voor je klaar. 

Jammer dat dit niet was uitgelegd door de medewerker aan de telefoon. ODF is kwalitatief blijkbaar beter, meer problemen met WBA.

Ik zal wel merken of jullie voor mij de goede keuze hebben gemaakt, want zoals jij schrijft heb ik dat niet gedaan. En anders switch ik over een jaar wel weer naar een andere aanbieder 🙄

Reageer