Beantwoord

Aanvragen Internet mdet tijdelijke overbrugging en vooruitzicht glasvezel

  • 21 March 2020
  • 2 reacties
  • 261 Bekeken

Vorig jaar is de provider waar ik mijn internet van afnam door conflicten met de netwerkbeheerder afgesloten van het kabelnetwerk. Omdat we binnen een maand glasvezel zouden krijgen (netwerk KPN) zijn we geen contract aangegaan met een andere provider. Voorkeur gaat momenteel uit naar T-Mobile (gezien combinatie met mobiel en goede prijs/netwerk). Inmiddels een half jaar en twee uitstellen verder hebben we nog geen glasvezel. We zitten nu echt in de situatie dat we, vanwege thuiswerken, per direct een stabiele internetverbinding nodig hebben.

De gangbare wegen van T-Mobile support lijken geen oplossing te kunnen bieden. Zo kom ik bij het klikken op de chat bij T-Mobile Thuis steeds bij Mobile. Heb slechte ervaringen via telefoon (algemeen) omdat dan t.o.v. schriftelijk vaak misverstanden ontstaan. E-mail hebben ze ook niet. Mijn vragen zijn uitgetypt vrij duidelijk:

  • Als ik nu Internet via ADSL bestel, kan ik dan (per direct) als tijdelijke overbrugging de beschikking krijgen over een 4G hotspot met onbeperkte data?

  • Zodra glasvezel van KPN gereed is (stond op planning voor deze maand), kan ik dan kosteloos overstappen naar dit netwerk?

  • Als ik gebruik wil maken van de combinatiekorting met mobiel, geld dat dan (gezien de overname) ook voor een Tele2 Unlimited abonnement?

  • Mocht ik zelf de combinatie met een T-Mobile Unlimited abonnement nemen, kan deze dan eerder dan het ADSL abonnement worden opgeleverd (binnen enkele dagen) zodat ik daar wel al gebruik van kan maken? Dit kan ik niet aangeven bij de bestelling.

Is er iemand die al ervaring heeft met een vergelijkbare situaties en met T-Mobile tot een oplossing is gekomen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 March 2020, 11:09

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @a.savelkoul 

Als je ADSL besteld dan duurt dat ongeveer 2 weken, deze tijd is nodig om je verbinding gereed te maken.

Klantvoordeel geldt niet met een unlimited abonnement van tele2. Als je een unlimited van T-mobile neemt dan heb je deze meestal binnen een aantal werkdagen.

Je zult dan eerst 35 euro betalen voor unlimited mobiel en wanneer je thuis internet actief is en werkt, dan kun je beide abonnementen activeren voor klantvoordeel en betaal je 25 euro voor mobiel en 25 euro voor internet.

Als je later over gaat op KPN glasvezel dan dien je hiervoor een aparte bestelling te plaatsen en als glasvezel actief is dan zal je ADSL abonnement beëindigd worden door de moderators.

Unlimited vouchers worden normaal alleen gegeven bij storingen maar misschien wilt een Moderator je er wel één geven, je kunt ook de hotspot van je mobiel gebruiken.

Bedankt voor het antwoord.

Het glasvezel initiatief betreft overigens RekamGlasdraad (o.a. samenwerking met KPN). Veel onduidelijkheid, maar op hun website (https://gouda.rekamglasdraad.nl/) wordt T-Mobile ook genoemd dus ga ik er maar vanuit dat een overstap probleemloos zal verlopen.

Mijn ervaring met tethering via de mobiel is dat het wat onstabiel kan zijn en voorheen vanuit de providers zelfs onwenselijk. Ik ga het proberen en kijken wat er anders qua uitzondering mogelijk is.

Reageer