Beantwoord

Aanvragen monteursafspraak

• 4 januari 2021
  • 5 reacties
  • 237 Bekeken

Reputatie 1

Goeiemorgen :sweat_smile:

Vrijdag 26 februari 2021 stap ik definitief over van KPN naar T-Mobile. (overstap is afgerond)

Ik heb hierbij een monteur nodig. Want heb nu bij KPN Pairbonding, en deze moet worden afgeschaald. 

Dus zal de kabel in de wijkcentrale afgeschaald/omgezet/omgeprikt moeten worden naar enkeldraads. En het ISRA punt zal moeten worden aangepast in huis naar enkeldraads.  Anders gaat hier e.e.a. niet werken.

Kunnen we hiervoor alvast een afspraak inplannen? :grin:

icon

Beste antwoord door Cal 5 januari 2021, 19:56

Hi @JeroenB_, leuk dat je binnenkort gaat genieten van ons internet! :smile:

Voor de omzetting van pairbonding naar een enkele DSL lijn zijn geen verdere handelingen bij jou Thuis vereist. Op de activatiedatum zal er inderdaad wel een monteur langs de wijkcentrale gaan om één van de twee DSL lijnen te deactiveren, en om de andere naar ons over te zetten. De monteur hoeft hiervoor niet bij jou Thuis langs te komen.

Daarentegen klopt het wél dat voor de omzetting van een enkele lijn naar pairbonding een monteur is vereist, maar dat komt omdat de aansluitingen initieel niet bedoelt waren als pairbonding aansluitingen zoals wij ze nu kennen. Nogmaals: dit heeft geen invloed op de omzetting van pairbonding naar een enkele lijn. 

Qua installatie bij jou Thuis hoef je enkel het modem van KPN met het modem van ons te verwisselen, en kan je verder exact dezelfde bekabeling blijven gebruiken.

Mochten er nog vragen of verzoeken in je opkomen, stel ze gerust en ik probeer een helder antwoord te bedenken! Ik kijk uit naar de 26 februari. :wink:

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1

Of de monteur daarentegen van gokken houd... :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik weet nu inmiddels uit betrouwbare bron, dat er bij mij thuis niets meer te halen valt, dus hier haalt die 0 op rekwest  :rofl:

Reputatie 5
Badge +2

Dat is goed om te horen @JeroenB_! In dat geval zal jouw aansluitpunt perfect moeten functioneren. Hoewel ik zelf wel eens een gokje waag (naja, zeer zelden dan), kan je verzekeren dat wij dat niet met het monteur schema doen. :wink: Of de monteur daarentegen van gokken houd... :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 1

Hey @Cal 

Thanks voor je terugkoppeling,.. Dan valt het me alleen maar mee, was zelf denk ik even een beetje in de war dan met de aansluitingen in/op/aan de ISRA,.. Maar ja je hebt gewoon rood/blauw en groen/geel. Dus wordt gewoon ff prikken op welke kabel er straks signaal staat natuurlijk :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Verwacht dan verder weinig problemen (al is het wel hopen dat de monteur ff langs die kast rondrijdt natuurlijk) Signaal is verder prima, kpn heeft destijds ISRA nog vernieuwd, dan alleen nog hopen dat het in de wijkcentrale goedkomt :joy:

Reputatie 5
Badge +2

Hi @JeroenB_, leuk dat je binnenkort gaat genieten van ons internet! :smile:

Voor de omzetting van pairbonding naar een enkele DSL lijn zijn geen verdere handelingen bij jou Thuis vereist. Op de activatiedatum zal er inderdaad wel een monteur langs de wijkcentrale gaan om één van de twee DSL lijnen te deactiveren, en om de andere naar ons over te zetten. De monteur hoeft hiervoor niet bij jou Thuis langs te komen.

Daarentegen klopt het wél dat voor de omzetting van een enkele lijn naar pairbonding een monteur is vereist, maar dat komt omdat de aansluitingen initieel niet bedoelt waren als pairbonding aansluitingen zoals wij ze nu kennen. Nogmaals: dit heeft geen invloed op de omzetting van pairbonding naar een enkele lijn. 

Qua installatie bij jou Thuis hoef je enkel het modem van KPN met het modem van ons te verwisselen, en kan je verder exact dezelfde bekabeling blijven gebruiken.

Mochten er nog vragen of verzoeken in je opkomen, stel ze gerust en ik probeer een helder antwoord te bedenken! Ik kijk uit naar de 26 februari. :wink:

Kan je er nog onderuit? Doe het dan. Dit is een rotprovider.

Reageer