abonnement tv/internet

  • 8 December 2019
  • 1 reactie
  • 195 Bekeken

Ik voel me aardig belazerd. Verkeerd voorgelicht. Ik zat bij KPN en bij tmobile zou je precies hetzelfde krijgen. De reden van het overstappen was om goedkoper uit te zijn gezien onze financiële situatie. Op 5 november contract afgesloten en 6 december heb ik mijn box kunnen aansluiten. Nu blijkt dat je geen tv programma's terug kan kijken wat met KPN wel kan. Via de app tmobile anywhere kan je het wel terug kijken. Om het op je tv te krijgen moet je een chromecast kopen. Dit is niet vertelt. Alles is hetzelfde werd er gezegd. Er is geen toegang tot netflix of youtube. Dit is ook niet vertelt. 

Bij kpn was de wifi goed. Nu bij tmobile na aansluiten van de modem is de wifi erg slecht. Terwijl er vertelt is dat tmobile dezelfde kabels gebruiken als kpn. Dinsdag komt een monteur. Dus ben benieuwd of het goed opgelost wordt en dat ik mij apparaten goed kan gebruiken en niet allerlei aparatuur moet kopen om mijn wifi goed te krijgen😕. Want dat geld heb ik niet.

Doordat de box een maand later geleverd is na het afsluiten van het contract zijn mijn 14 dagen bedenktijd al lang voorbij!! Wat een zeer slechte zaak is en mij een heel naar gevoel geeft.

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Biancazegikniet,

Dat klinkt niet als een goede, eerste ervaring. Dat dit niet voldoende is uitgelegd is en is geduid als gelijk aan KPN is niet juist. Iedere provider kan in dienstverlening afwijken. Daar zit een kant aan bij de provider, maar ook een onderzoeksplicht bij de consument zelf. Op de zenderlijst kun je zien welke diensten per zender worden aangeboden. Daar is ook te zien dat momenteel niet bij alle zenders ‘programma gemist’ te gebruiken is. Dat het beperkt is, kan ik enkel beamen. Te verwachten is dat dit medio Q1 zal wijzigen. De optie via TV Anywhere met Chromecast, Mirrorcast (Smartphone icm bepaalde smarttv's) of AppleTV is inderdaad een alternatief om momenteel meer terug te kunnen kijken. 

Diensten als Netflix en Youtube zijn niet beschikbaar. Dat is nog nooit geweest bij T-Mobile Thuis en is ook niet als dienst vermeld in de communicatie. Dat is overigens bij meerdere providers geen dienst. Een veelgehoorde wens, wat ook op de cummunity wishlist staat. Deze lijst wordt door T-Mobile Thuis gebruikt bij de ontwikkeling van hun product. Dat wil niet zeggen dat het komt, want niet alles is simpelweg mogelijk. Wel zijn inmiddels meerdere punten van de lijst geïmplementeerd. 

WIFI is een lastig iets. De eerste vraag is of de internetsnelheid bedraad wel goed is? Dus als je bijvoorbeeld via een draad verbonden bent met het modem? Dit kun je testen via een app op jouw laptop. Bijvoorbeeld Speedtest. Gelukkig is er veel te doen om jouw WIFI en internetsnelheid te verbeteren en in de meeste gevallen kun je daarna optimaal genieten van internet. Het gekozen kanaal kan bijvoorbeeld ongunstig zijn of storing geven, wat simpel op te lossen is met het kiezen van een kanaal wat minder storing geeft. Ook de plek van het modem kan storing veroorzaken. Hier lees je meer over de stappen die je kunt nemen. Kom je er niet uit, dan kan de monteur je verder helpen of kunnen we je via deze community verder helpen.

Bedenktijd werkt bij glasvezel of DSL providers anders. Na het tekenen voor de diensten heb je 2 weken. In die 2 weken gebeurt er nog niets met jouw aanvraag en kun je verder onderzoek doen naar de provider. Bijvoorbeeld of deze de extra services levert die je wil gebruiken (bijv. Netflix app) en hoe die diensten er precies uit zien (Uitzending gemist, Begin gemist). Na die 2 weken start het daadwerkelijke activatieproces. Ik begrijp dat je geen gebruik hebt gemaakt van de overstapservice. Die is speciaal bedoeld om te zorgen dat je niet zonder diensten komt te zitten. 

Heb ik je hiermee wat meer duidelijkheid kunnen geven over jouw vragen en opmerkingen? Mochten we je nog verder kunnen helpen met het verbeteren van jouw WIFI, dan doen we dat natuurlijk graag. Ook als je andere vragen hebt, dan helpen we je natuurlijk graag. 

Reageer