Beantwoord

Activatie internet

  • 26 September 2019
  • 9 reacties
  • 761 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Goedemidddag,

T-mobile heeft mijn KPN lijn 5 dagen te vroeg overgenomen maar vervolgens niet het internet geactiveerd, waardoor ik nu zonder internet en tv zit. Dit terwijl ik nog tot 30 september betaal voor KPN diensten die nu niet geleverd kunnen worden. De afspraak met Guidion staat ook op 30 september, dus waarom iemand nu gedacht heeft dat het handig was om de lijn over te nemen is mij een compleet raadsel.
Ik heb inmiddels zelf de glasvezel converter en het modem aangesloten, maar ik krijg geen ip adres.
De helpdesk heeft een melding aangemaakt en vertelt me dat dit hopelijk vandaag nog opgepakt wordt maar dat het heel druk is.
Dit is natuurlijk volstrekt onacceptabel.
Kan iemand even op de juiste knop drukken zodat wij het weekend online in kunnen gaan?

mvg,

Raoul
icon

Beste antwoord door Sander 8 October 2019, 16:15

Bekijk origineel

9 reacties

Het is inmiddels vrijdag, dag 3 zonder internet en tv en ik wordt alleen van het kastje naar de muur gestuurd. KPN geeft T-mobile de schuld en T-mobile wil het niet oplossen.
De helpdesk van T-mobile vertelt telkens een ander verhaal en een melding is nooit aangemaakt terwijl dat wel beloofd was. (Kudos voor de jongen die wel meedacht maar ook geen oplossing heeft kunnen bieden)
De monteur van Guidion mag niet eerder langskomen dan de geplande datum (komende maandag). Blijkbaar heeft KPN de afspraak dat de internetdiensten niet eerder worden doorgelaten dan dat Guidion akkoord geeft voor oplevering. En zo is het probleem dus niet op te lossen.
KPN en/of T-mobile willen die datum niet aanpassen en dus mag Guidion niet komen aansluiten.
Nog los van het feit dat zo last minute er geen monteur beschikbaar is.
Zelf aansluiten is dus ook geen optie, je krijgt toch geen signaal. Terwijl het aansluiten van de glasvezel converter echt heel simpel is, was nog geen 5 minuten werk.
Bureaucratie ten top, erg jammer dit.

Rest me alleen nog een officiële klacht indienen.
De kosten die ik nu moet maken voor internet diensten via KPN Fon en Ben ga ik zeker verhalen op T-mobile.
Reputatie 7
Hi @RaoulV,

Excuus voor deze hobbelige start - zo hadden wij het ook niet voor ogen. Ik zie dat je onlangs contact hebt gehad met de klantenservice en je inmiddels online bent. Ik hoop dat het internet en TV van T-Mobile Thuis bevalt, ondanks een valse start!
Om het verhaal nog spannender te maken, KPN heeft nu de opzegdatum opgeschoven naar 9 oktober omdat ze de datum aanhouden dat T-mobile de oplevering als gereed doorgeeft.
De consequentie is nu dat ik voor KPN nog eens 9 dagen extra betaal,
Duur grapje dat overstappen, ik wacht de reactie op mijn klacht even af en bepaal daarna wel of ik na een jaar bij T-mobile blijf, Ik acht die kans overigens zeer klein.
Reputatie 7
Hi @RaoulV, geen zorgen, met de overstapservice betaal je nooit dubbel. Mocht KPN toch de periode 3-10 tm 6-10 in rekening brengen op de eindfactuur stuur mij dan een bericht zodra je de factuur van ze ontvangen hebt, dan vergoed ik de kosten voor deze periode direct aan onze kant, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dubbel moet betalen!

KPN heeft mij de periode tot en met 8 oktober in rekening gebracht omdat de opzegging vanuit T-mobile per 9 oktober is gedaan. Verder heb ik nog geen reactie gehad op mijn klacht die ik begin oktober per post naar T-mobile heb gestuurd. Het zou fijn zijn als op beide zaken een passend antwoord komt.

Reputatie 7

Hey @RaoulV,

Jammer om te lezen dat onze samenwerking niet soepel is verlopen. Gelukkig lees ik wel dat het probleem inmiddels is opgelost. Mijn collega Brian heeft op 24 oktober een vergoeding ingediend voor de de overlappende periode tot en met 9 oktober. Deze compensatie vind je netjes terug op de factuur van november terug onder het kopje “Compensatie levering en installatie”. Alle gemaakte belkosten bij de andere providers; zoals gekochte belbundels en extra tegoeden kunnen we jammer genoeg niet voor je vergoeden. 

Ik ga er nu in elk geval van uit dat je zonder problemen van je T-Mobile Thuis abonnement kunt genieten!

Bedankt voor je moeite, het veranderd niet zo veel maar aan mijn klacht helaas, ik verwacht nog wel een officieel antwoord van T-mobile op mijn brief, of is dat naïef van mijn kant? Het is inmiddels bijna twee maanden sinds ik die brief gepost heb.

Mvg, Raoul
 

Zou sinds 11 dec internet, vaste telefoon en tv moeten hebben.

Ben ik wel al geactiveerd?

Er branden maar 3 lampjes en het groene aanknopje

Reputatie 7

Hi @Adeljo, het lijkt goed te zijn gegaan met de aansluiting op het netwerk maar we krijgen geen verbinding met jouw modem. Ik zie dat er inmiddels al een monteur gepland staat voor morgen en we gaan er voor zorgen dat je zo snel mogelijk online bent! 

Reageer