Beantwoord

Afdekkappen terugplaatsen op mijn Genexis


Reputatie 3
Gisteren was het dan eindelijk zover: ik ben aangesloten op T-Mobile Thuis! Alles werkt (hoewel de snelheid achterblijft bij wat ik besteld had. Volgens de monteur ligt het aan mijn verouderde laptop/PC dat ze niet de volle snelheid halen. Ga ik nog naar kijken)
Toen alles aangesloten was vroeg de monteur om de afdekkappen om de Genexis netjes af te werken. Deze kon ik niet direct vinden maar dat was geen probleem, ik kon ze er ook zelf op plaatsen werd mij verzekerd.
Vanmorgen van alles geprobeerd maar ik krijg ze er niet meer op. Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe ze er weer op geplaatst kunnen worden?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door yalerta 5 July 2019, 17:48

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Door de doorverbindingsconnector en de uitgaande glaskabel naar de mediaconverter is het niet mogelijk om de grijze kap op de Genexis te plaatsen.

De Genexis aansluitkast was erop gemaakt dat er een complete mediaconverter inclusief bij passende afdekkap, soms zelfs met een 4 voudige switch, direct op het binnen komende glaskabeltje gemonteerd kon worden. Veel glasvezel providers zijn hiervan echter afgestapt en passen een "eigen" (niet Genexis) mediaconverter toe.

Door het wegknippen van wat plastic randjes aan de binnenzijde van de Genexis afdekkap kan deze weer strak aansluiten op het basis gedeelte.
Wel opletten dat er geen knik in de glaskabeltjes komt of deze beknelt raken bij het terug plaatsen.
Bovengenoemde zal uiteraard niet toegestaan zijn en wordt op eigen risico uitgevoerd.
Welke grondplaat heb je, in ieder geval kun je bij de YT plaat met 2 connectors op de rechterkant de kap weer kwijt, aan de ondekant heb je een soort uitsparing zitten met een randje, deze schuif je vanaf de voorkant over de huls aan de onderkant die de glasvezel uiteinde beschermt, dan schuif je de kap voorzichtig naar beneden.
Reputatie 3
Bedankt voor het meedenken, de rechterkap heb ik makkelijk kunnen terugplaatsen, de linkerkant laat ik voor wat het is, mede door het eigen risico verhaal.
Zolang die plaat niet in het zicht zit kan dat prima zonder kap, zit wel de huls rond de aansluiting omhoog, sommige monteurs laten hem naar beneden zitten, dan die even omhoog schuiven.
Reputatie 3
Heb de hele hoek waar de plaat zit afgeschermd zodat je er niks van ziet.
De huls was al omhoog geschoven zag ik net, hij kan niet over de aansluiting van de mediaconverter heen toch?
De huls moet ongeveer boven het koppelstuk op de glasvezel aansluiting zitten, veel verder gaat die niet, je hoort hem klikken als die naar beneden zou zitten.
De MC kun je er idd niet mee afschermen, maar ik neem aan dat de monteur het houdertje netjes aan de muur heeft bevestigd en daar de MC in heeft gestoken.
Reputatie 3
Klopt, de monteur heeft alles netjes aan de muur bevestigd. De huls zit ook goed.
Ik bedoelde met afschermen dat ik iets voor de grondplaat en MC gezet heb waardoor deze aan het zicht onttrokken worden.
O, dat begreep ik dus verkeerd.
Dus je had een nette monteur aan de deur gehad, gelukkig maar, zitten ook gehaaste afraffelaars bij die zo weg zijn en klanten met de losse zooi laten zitten.
Reputatie 3
Dit was een uiterst vriendelijke monteur die ondanks dat hij het erg druk had en nog veel adressen te gaan had de tijd nam om alles te installeren en de internetsnelheid te controleren op mijn (verouderde) laptop. Toen bleek dat deze de snelheid niet aankon heeft hij een extra check gedaan waaruit bleek dat de volle snelheid (750 MB/s) uit het modem kwam. Hij gaf daarna ook nog advies hoe deze snelheid wél te bereiken (nieuwe netwerkkaart).
Een positive ervaring dus!
Dat is dus een goede monteur, jammer dat je meestal alleen de ellende hoort van de Guidion monteurs, ik heb er hier ook een paar aan de deur gehad die top werk leverden, ik heb er ook 1 gehad die zou komen maar nooit geweest is, en zelfs Guidion niet wist dat die niet geweest was, en hem ook niet te pakken kreeg, had trouwens mijn klus gewoon afgemeld als gereed.🤔🤔

Reageer