Beantwoord

Afspraak aansluiten glasvezel

  • 25 oktober 2019
  • 10 reacties
  • 381 Bekeken

Ik heb enkele weken zowel voor mezelf (beoogde aansluiting 1 december) als mijn ouders (beoogde aansluiting 1 november) T-Mobile thuis aangevraagd.

 

Tot mijn verbazing heb ik zelf de afspraak met Guidion gisteren al kunnen maken terwijl voor mijn ouders nog altijd niets bekend is. We hebben voor hen gebruik gemaakt van de overstapservice; per 1 november eindigt - na 40+ jaar - hun abonnement bij Ziggo.

 

Gisteren gebeld met de klantenservice maar daar werd er vrij laconiek op gereageerd; als we de komende dagen niets horen, moeten we maandag nog maar eens bellen. En dit terwijl ze volgende week afgesloten gaan worden.

 

Mijn ouders zijn op leeftijd en minder technisch onderlegd. Voordat T-Mobile uberhaupt is aangesloten, beginnen ze al spijt te krijgen van de keuze. Ik kan me niet voorstellen dat deze gang van zaken gebruikelijk is en heb er weinig vertrouwen in dat ze aanstaande vrijdag aangesloten zullen zijn. Op de site van Guidion zag ik namelijk dat tussen afspreken en afsluiten 10 dagen moeten zitten.

 

Is op deze korte termijn afspreken en aansluiten alsnog realiseerbaar?

icon

Beste antwoord door Brian 6 november 2019, 15:32

@D_vd_V Ik geef je graag meer informatie! Gemiddeld staan er 4 tot 6 weken voor een aanvraag. Voor Glasvezel is dit vaak iets langer dan voor DSL. Op onze website lees je precies hoe dit in zijn werk gaat: Alles over je bestelling.

 

Zodra we jouw bestelling hebben ontvangen en de bedenktijd voorbij is starten we direct met het inplannen van de monteur(s) om je zo snel mogelijk online te krijgen! Je ontvangt dan ook bericht over de aansluitdatum zodat je weet wat je kan verwachten. Hebben jouw ouders hier al bericht over ontvangen? Zo niet stuur mij dan even een privébericht met het volledige adres van je ouders, de geboortedatum van degene op wiens naam het contract staat en de laatse vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik het graag voor je na!

Bekijk origineel

10 reacties

Een update. Uiteraard is er tot het weekend helemaal niets gebeurd. Om maandagochtend opnieuw contact opgenomen met de klantenservice: men ging het direct uitzoeken en dezelfde dag nog terugbellen. Niet dus. Zelf einde dag maar weer gebeld.

De eerste keer een medewerker gesproken die in ieder geval iets wilde uitzoeken. De zwarte piet werd geschoven naar KPN; men moest eerst iets vervangen in de meterkast. Waarom dat proces niet doorgelopen is, wist men niet.

Gesprek eindigde met de verwachting dat zowel KPN als Guidion deze week nog zouden langskomen… ik geloof daar helemaal niets van. We moeten dit zelf organiseren met die partijen. 

En weer een update. (Ondanks dat ik het idee heb dat T-Mobile echt nergens te bekennen is hier...)

Morgen zou alles afgerond moeten zijn. De praktijk is dat we exact 0,0 voortgang geboekt hebben. Er is taal nog teken ontvangen vanuit KPN, T-Mobile of Guidion.

Ik begin me steeds meer af te vragen of deze aansluiting gerealiseerd gaat worden.

Tot nu toe is geen enkele belofte nagekomen. Nu maar hopen dat het Ziggo signaal daadwerkelijk actief blijft. Zelf gaan we geen initiatief meer nemen en wachten de komende tijd af of er ooit nog iets gaat gebeuren.

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @D_vd_V 

 

Je geeft aan gebruik te maken van de overstapservice, dit houd in dat de oude provider pas afsluit als ze een bericht krijgen zodra de installatie werkt. op die manier kom je niet zonder diensten te zitten.

@Hidden.nld 

Laten we hopen dat het daadwerkelijk zo gaat lopen. Tot nu toe is er van alles misgelopen en worden beloftes gebroken dus er is dus nogal wat twijfel rondom dit traject.

U bent niet de enigste waarbij alles misloopt.

het afschuiven naar andere partijen is zo goedkoop

het is eerder een miskoop om internet af te nemen van t-mobile denk ik als alles zo loopt.!


succes..!!!!

Reputatie 6
Badge +7

@D_vd_V Ik geef je graag meer informatie! Gemiddeld staan er 4 tot 6 weken voor een aanvraag. Voor Glasvezel is dit vaak iets langer dan voor DSL. Op onze website lees je precies hoe dit in zijn werk gaat: Alles over je bestelling.

 

Zodra we jouw bestelling hebben ontvangen en de bedenktijd voorbij is starten we direct met het inplannen van de monteur(s) om je zo snel mogelijk online te krijgen! Je ontvangt dan ook bericht over de aansluitdatum zodat je weet wat je kan verwachten. Hebben jouw ouders hier al bericht over ontvangen? Zo niet stuur mij dan even een privébericht met het volledige adres van je ouders, de geboortedatum van degene op wiens naam het contract staat en de laatse vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik het graag voor je na!

Een week verder dus nieuwe update. Nog altijd geen voortgang geboekt.

Omdat KPN niet zoals beloofd in actie was gekomen, heb ik ze op dinsdag gebeld. Heel verhaal met als conclusie dat ze deze week echt zouden regelen dat er een afspraak komt. Vrijdag einde dag… zucht… natuurlijk niets gebeurd. Zelf maar weer gebeld. Weer een verbaasd verhaal maar het was na 5 uur dus te laat. Maandag gaan ze er mee aan de slag. Ik ben benieuwd.

Mijn advies aan T-Mobile zou in ieder geval zijn om hier zelf meer regie op te nemen. Als klant wordt je hier toch wel behoorlijk moedeloos van.

In de loop van maandag niets gehoord dus einde dag maar zelf gebeld. Weer een zwets verhaal maar dinsdagochtend zou men dan eindelijk komen… Niet dus. Dinsdagmiddag alweer gebeld; alweer een zwets verhaal maar in contact gebracht met de aannemer; die nog uiteraard nog nergens van wist. Die heeft nu aangegeven vrijdag langs te komen. Het verhaal blijft dus voortslepen.

Reputatie 6
Badge +7

Hi @D_vd_V inmiddels hebben we ook via privébericht contact gehad, is de aannemer vandaag eindelijk geweest? Ik hoor graag hoe het is gegaan!

Hallo @Brian ,

De aannemer is na vele weken van gedoe geweest. Die horde is eindelijk genomen. Afspraak met Guidion staat maar kon helaas pas vanaf 2 december gepland worden. Een volle maand vertraging ten opzichte van de geplande oplevering dus.

Reageer