Beantwoord

Afspraak monteur maken

  • 10 March 2018
  • 12 reacties
  • 9632 Bekeken

Dit is geen vraag ,na twee keer gebeld te hebben en in totaall een uur in de wacht gezeten te hebben , heb ik nog steeds geen datum om bij mij de instalatie gereed te krijgen.
Ik weet niet wat de mensen bij guidion doen maar om een nieuwe klant zo te benaderen en zo te behandelen vindt ik geen stijl.
Dat t mobile met zo n mensen in zee kan gaan, die jullie klanten zo mis bruiken om ons een uur in de wacht te houden maal lokaal tarief ,zo kan ik ook rijk worden.
Mer minder vriendelijke groeten ge swinkels

[Moderator edit]
Voor het maken van een installatieafspraak met onze monteursservice Guidion kun je hen bereiken op 088-2000151.


icon

Beste antwoord door Hidden.nld 10 March 2018, 17:53

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Hallo ge swinkels,

Wat vervelend dat het niet is gelukt met de aansluiting.
Wat is er aan de hand waardoor het niet werkt ?

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je lang moet wachten, dat wil niemand. maar soms kan het drukker zijn dan wenselijk of moet er eerst het een en ander uitgezocht worden. Maar rijk worden ze er niet van. het is namelijk geen betaald nummer :)

Kunnen we je hier misschien verder helpen ?
Vandaag 12 maart zou guidion me terug bellen voor een instalatieafspraak, niets gehoord.
23 maart ga ik over op t mobile.
Hoe pakken we dit aan
Reputatie 7
Hi Ge swinkels, jammer om te horen dat het zo moeizaam verliep, waar ging het mis? Even dubbelcheck, ik zie dat er inmiddels een afspraak is gepland, klopt dat?
Brain ,nog steeds geen afspraak staan, er word ook niet gebeld door gudion.
23 maart gaan we over naar t mobile,
Ik hoop dat we dan toch tv ,internet en telefoon hebben.
Succes
En t mobile zou me de instalatie spullen sturen maar dat heb ik ook nog niet gezien
Ik wil hier ook even op reageren.
Ik heb eerst gisteren geprobeerd om Guidion te pakken te krijgen om een afspraak voor installatie te maken, maar na 3 keer gebeld te hebben en ongeveer 45 minuten van mijn tijd kwijt te zijn, geen gehoor. Zelfs gisteravond niet gelukt, terwijl ze toch tot 21 uur bereikbaar zouden moeten zijn.
Vandaag weer gebeld. Na 5 minuten zowaar iemand aan de lijn, die geen idee had waar het over ging. Ik ben toen doorverbonden met T-mobile Thuis. Daar kreeg ik Marcel aan de lijn, die mij wist te vertellen dat ik eerst een hardware pakket moet hebben voordat ik een afspraak kan maken. Na nog eens een kwartier komt hij na overleg terug aan de lijn en vertelt dat dit voor glasvezel niet geldt. Ik werd weer doorverbonden met Guidion. Na in totaal 20 minuten werd de verbinding verbroken.
Terug gebeld naar Guidion. na weer 5 minuten wachten weer een dame die mij meteen doorverbond met T-mobile Thuis. na 17 minuten in de wacht eindelijk iemand die me zou kunnen helpen. De bedenktijd was nog niet om en daarom kon ik nog geen afspraak maken. De bedenktijd is onmiddellijk beëindigd, maar ik moet nu nog een dag geduld hebben alvorens ik een afspraak kan maken. Ik ben nu weer 20 minuten verder en nog geen afspraak.

In totaal heeft me deze flauwekul bijna anderhalf uur gekost en nog geen afspraak. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe dit morgen verder gaat.

Wat ik niet begrijp is dat een gerenommeerd bedrijf als T-mobile met een installateur als Guidion zaken doet. Lees de recensies op klacht.nl. Dit zegt genoeg.

Wordt vervolgd.

gr. Velthuis
Nog geen reactie.
Reputatie 7
Hallo Ge swinkels en mhvelthuis,

Voor dat Guidion een monteur kan aansturen moet er eerst een opdracht zijn.
Zonder opdracht is er niemand die de rekening betaald.

Voor een aansluiting geld een wachttijd van 14 dagen. tijdens deze bedenktijd gebeurd er niets met de aanvraag.

Voor DSL krijgt de klant eerst een doe het zelf pakket. en een brief wanneer de aansluiting word opgeleverd. Mocht het zelf niet lukken dan kan de klant T-Mobile bellen voor een monteur. je word dan doorverbonden of er word een terugbel afspraak gemaakt. maar dit kan pas op het moment dat de verbinding actief is en het installatie pakket in huis is. in de meeste gevallen komt de monteur dan binnen 5 dagen.

Voor glasvezel is een monteur verplicht en gaat het net even iets anders.
Na de bedenktijd word automatische een opdracht aangemaakt bij guidion, je krijgt hiervan vanzelf bericht op je e-mail adres die je heb opgegeven bij de aanvraag. je kan dan online een afspraak inplannen. deze datum is meestal 1 a 2 weken later. komt er geen reactie op de e-mail dan word er contact met je gezocht om een afspraak te maken. als je de afspraak heb gemaakt word er eerst een pakket verzonden en een monteur van reggefiber ingepland om voor de afspraak van guidion de verbinding in orde te maken. pas dan kan een monteur van guidion langs komen.
Om deze reden is het niet mogelijk om een afspraak van glasvezel naar glasvezel te verzetten omdat deze op de zelfde dag langs komen.

Als je dus de bedenktijd er af haalt dan is er nog niet meteen een opdracht bij guidion binnen. dit is meestal de volgende dag pas.

Je kan alles hier op het forum regelen, een moderator van T-Mobile geeft doorgaans binnen 24h een reactie.

De meeste klachten komen door miscommunicatie en verwachtingen.
Zowel T-Mobile als Guidion doen hun best om iedereen zo goed mogelijk te informeren. Er is altijd ruimte voor verbetering zowel bij T-Mobile, Guidion als de klant zelf.
Reputatie 7
Nog geen reactie.

Hoi Ge swinkels! Ik vind het heel goed van je dat je er zo achteraan zit om jouw T-Mobile aansluiting goed te laten verlopen! Er zijn inderdaad was processen waarmee ook wij rekening moeten houden, deze lees je in het bericht van Hidden.nld. Ik zie dat je gebruikmaakt van de Overstapservice, dit houdt in dat je van de diensten bij je oude provider gebruik kan maken totdat wij de internetlijn hebben overgenomen. Maak je dus geen zorgen dat je zonder diensten komt te zitten, want jouw diensten blijven het gewoon doen!

Guidion heeft mij doorgegeven dat ze jou geprobeerd hebben te bereiken, maar dat dat niet gelukt is. Ik raad je aan ze zelf te bellen voor het maken van een afspraak, wanneer dat jou uitkomt. Het nummer is 088 - 2000 151. Laat je mij het weten of het allemaal lukt? 🙂
Reputatie 7
Ik wil hier ook even op reageren.
Ik heb eerst gisteren geprobeerd om Guidion te pakken te krijgen om een afspraak voor installatie te maken, maar na 3 keer gebeld te hebben en ongeveer 45 minuten van mijn tijd kwijt te zijn, geen gehoor. Zelfs gisteravond niet gelukt, terwijl ze toch tot 21 uur bereikbaar zouden moeten zijn.
Vandaag weer gebeld. Na 5 minuten zowaar iemand aan de lijn, die geen idee had waar het over ging. Ik ben toen doorverbonden met T-mobile Thuis. Daar kreeg ik Marcel aan de lijn, die mij wist te vertellen dat ik eerst een hardware pakket moet hebben voordat ik een afspraak kan maken. Na nog eens een kwartier komt hij na overleg terug aan de lijn en vertelt dat dit voor glasvezel niet geldt. Ik werd weer doorverbonden met Guidion. Na in totaal 20 minuten werd de verbinding verbroken.
Terug gebeld naar Guidion. na weer 5 minuten wachten weer een dame die mij meteen doorverbond met T-mobile Thuis. na 17 minuten in de wacht eindelijk iemand die me zou kunnen helpen. De bedenktijd was nog niet om en daarom kon ik nog geen afspraak maken. De bedenktijd is onmiddellijk beëindigd, maar ik moet nu nog een dag geduld hebben alvorens ik een afspraak kan maken. Ik ben nu weer 20 minuten verder en nog geen afspraak.

In totaal heeft me deze flauwekul bijna anderhalf uur gekost en nog geen afspraak. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe dit morgen verder gaat.

Wat ik niet begrijp is dat een gerenommeerd bedrijf als T-mobile met een installateur als Guidion zaken doet. Lees de recensies op klacht.nl. Dit zegt genoeg.

Wordt vervolgd.

gr. Velthuis


Hi mhvelthuis. Ik ben heel erg benieuwd naar het vervolg! Heb je inmiddels een afspraak kunnen maken?
Ik wil ook graag een duit in het zakje doen. Zie mijn hierna volgende notitie:

DE AANSLUITING
[Persoonlijke gegevens verwijderd door moderator]
Datum, 24 september 2018

Op donderdag 20 september 2018 stond een monteur van T-Mobile voor mijn deur. Ik veronderstelde tenminste dat dit een monteur van T-Mobile was, omdat hij een sweatshirt droeg met daarop in grote letters T-Mobile. Dit maakte een betrouwbare indruk, maar dit pakte later geheel anders uit. De man kwam goed geluimd binnen. De start was veelbelovend, maar hij zou mij na anderhalf uur met een behoorlijke kater achterlaten.
Nadat hij mijn huidige ZIGGO-aansluiting in ogenschouw had genomen, meldde hij mij dat hij de nodige werkzaamheden zou moeten verrichten, maar dat die niet kosteloos waren. Op mijn vraag antwoordde hij dat daarmee om en nabij een bedrag van € 160 gemoeid zou zijn. Ik was sprakeloos, een zo hoge rekening had ik namelijk geen moment zien aankomen. Ik verwachtte immers bezoek van een gratis monteur en niet van iemand die mij een poot ging uitdraaien. Ik maakte bezwaar tegen de hoogte van dit bedrag, maar ik besloot hem echter zijn werkzaamheden te laten verrichten en af te wachten hoe dit zou aflopen. Het had immers lang genoeg geduurd voordat de overstap van ZIGGO naar T-Mobile een feit zou zijn. Aangezien hij kennelijk een kritische opmerking van mij had verwacht, deelde hij mij ongevraagd mee dat die zogenaamde kosteloze monteur uitsluitend een draad van de meterkast naar de televisie zou trekken en daar zou het dan bij blijven. Ik zou met de voorgestelde werkzaamheden bovendien toekomstbestendig zijn. Kortom, ik had geen andere keus. De monteur ging aan de slag. De spanning steeg.
Grofweg heeft hij de volgende werkzaamheden uitgevoerd. Hij heeft een nieuwe kabel getrokken van de meterkast naar het aansluitpunt van de woonkamer (circa 6 meter). Hij vertelde dat die nieuwe kabel noodzakelijk was omdat T-Mobile geen analoge antenne, maar een digitale kabel gebruikte. Hij heeft het aansluitpunt in de kamer vervangen. Vervolgens heeft hij door mijn woonkamer bovenlangs een kabel getrokken (ca. 5 meter) naar het aansluitpunt van de digitale tv-ontvanger. Hij heeft de bedrading met een nietpistool aan mijn plafond bevestigd. Hij heeft een 5-ports hub van Sitecom geïnstalleerd om een bedrade aansluiting voor mijn PSP4 en een computer te bewerkstelligen. Hij heeft ze met succes aangesloten. Hij heeft de tweede computer die zich in mijn achterkamer bevindt, gecontroleerd en ervoor zorg gedragen dat die op het internet was aangesloten. Dit bleek het geval. De monteur heeft op mijn verzoek de aansluiting van mijn analoge telefoon in takt gelaten. De radio, de televisie en de computers werkten naar behoren. Hij meldde mij dat ik de wifi op een later tijdstip nog zou moeten instellen, omdat daarvoor wachtwoorden noodzakelijk waren, een fluitje van een cent. De telefoon werkte weliswaar niet, maar hij was ervan overtuigd dat die binnen een uur wel zou werken.
Vervolgens nam de monteur na ruim een uur plaats aan mijn tafel en begon op zijn iPad de rekening op te maken. Hij meldde mij ten slotte dat ik hem een bedrag van in totaal € 164 verschuldigd was. Hij tekende daarbij aan dat hij mij een reductie van wel € 70 verleende, kennelijk omdat hij mij gunstig gezind was. Ik vroeg hem mij een rekening van T-Mobile te laten sturen, maar toen keerde het tij, kwam de aap uit de mouw. De man bleek in het geheel niet een monteur van T-Mobile, noch van de firma Guidion te zijn. Hij bleek een zzp’er, door de laatste firma ingehuurd. Hij stelde mij nu voor een voldongen feit, hij liet mij voor akkoord tekenen en liet mij geen andere keus dan contant te betalen of te pinnen. Andere smaken waren er niet. Ik vertelde hem dat ik dit bedrag niet contant in huis had (wie wel), maar dat ik wel kon pinnen. Ik tekende dus voor akkoord en ik betaalde, met grote weerzin, met mijn pincode. Hij zou mij de rekening later toesturen. Na ongeveer anderhalf uur vertrok de monteur, Ik voelde mij buitengewoon ontstemd en concludeerde dat ik van dit soort geslepen praktijken niet gediend ben.
Ik maak dan ook tegen deze gang van zaken ernstig bezwaar. Ik stel vast dat er een gapend gat bestaat tussen de gratis monteur en de fors uitgevallen rekening van deze zzp’er. Ik kan niet anders vaststellen dat hij op voorhand het plan had mij een poot uit te draaien. Zijn rekening verschilde immers € 4 euro van de schatting. Van intimidatie en de fuikmethode zou hij handig gebruik maken. Hij zou zich namelijk gaandeweg ontpoppen als niet zijnde een medewerker van T-Mobile, noch van de forma Guidion, maar een door de laatste firma ingehuurde zzp’er. Hij zou mij een prijs berekenen van rond de € 160, en ten slotte na anderhalf uur uitkomen op een bedrag, met korting, van, zo waarlijk, € 164 (dus eigenlijk een bedrag van € 230). Hij zou de druk ten slotte opvoeren door mij te laten tekenen (intimidatie) en geen andere mogelijkheid te laten dan te pinnen of contant te laten betalen (fuikmethode).
Tot op de dag van vandaag heb ik de rekening niet ontvangen. De firma Guidion reageert niet op mijn verzoeken. De monteur heeft mij doen geloven dat de telefoon na een uur zou werken, maar dat blijkt ook vier dagen later nog steeds niet het geval. De wifi werkte na zijn vertrek van geen kant. Ik heb T-Mobile gebeld met het verzoek mij het juiste wachtwoord te geven en tot mijn grote verbijstering bleek dit niet om het op de sticker vermelde wachtwoord, maar de daarop genoteerde beveiligingscode te gaan. Verwarring alom. De wifi werkt nu, de telefoon nog steeds niet.
Het bovenstaande is de reden dat ik ernstige bezwaar maak tegen deze gang van zaken. Ik ben tegen mijn zin in door uw toedoen in een ongemakkelijk, ongewenst parket terecht gekomen. Ik voel mij door u en de zzp’er in de maling genomen omdat hij zich voordeed als een medewerker van T-Mobile. Ik wil de rekening van € 164 aan een nader kritisch onderzoek onderwerpen, omdat ik sterk de indruk heb dat ik op voorhand en willens en wetens een poot ben uitgedraaid. Hij heeft mij onder meer een 5-ports hub verkocht voor een bedrag van € 25 die elders voor een bedrag van € 15 te koop worden aangeboden. Er ligt een gapend gat tussen de gratis monteur en de rekening van € 164.
Gezien de routinematige aanpak van deze monteur heb ik stellig de indruk dat zijn onaangename werkwijze tot een vast patroon behoort. Ik ben benieuwd of er meer klachten over deze manier van werken zijn binnengekomen.
Ik wil van T-Mobile weten of zij van deze verderfelijke gang van zaken op de hoogte zijn en zo ja, of zij bereid zijn hierin drastische veranderingen aan te brengen. Het gaat samengevat dus om:
1. valse voorwendselen, de monteur doet voorkomen alsof hij een medewerker van T-Mobile is, maar blijkt een zzp’er;
2. het opstellen van een exorbitante rekening, waarbij het lijkt alsof het hier om een vooropgezet plan gaat;
3. intimidatie en fuikmethode, de klant in het nauw drijven door hem voor akkoord te laten tekenen en geen keuzemogelijkheden te laten dan contant te laten betalen of te pinnen.

Ik eis van T-Mobile dat zij mijn klacht serieus nemen en onderzoeken, bevorderen dat ik inzage krijg in de rekening van de monteur, dat ik die rekening aan een onderzoek kan (laten) onderwerpen en dat T-Mobile ervoor zorgdraagt dat de ten onrechte in rekening gebrachte kosten aan mij worden terugbetaald, maar niet in de laatste plaats ervoor zorgen dat potentiële cliënten van T-Mobile in het vervolg van dit soort verderfelijke praktijken gevrijwaard blijven.
Reputatie 7
Hoi f.berkholz,

We houden jouw bericht graag centraal, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. Ik zie dat je in een ander topic ook deze melding hebt gedaan. Daar hebben een aantal forumleden en een collega ook gereageerd. Daarom helpen we je graag verder in dat topic!

Reageer