Beantwoord

afwijkende isra-kabel en geen signaal

  • 14 September 2019
  • 8 reacties
  • 644 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Dag,
Gisteren doorgekregen dat mijn internet-aansluiting gereed is. Super, want bijna 2 weken eerder dan beloofd. Helaas geen signaal. De kabeltest via de helpdesk geeft een open aansluiting. Dat klopt waarschijnlijk. De ISRA-kabel lag afgeknipt in de meterkast. Ik ben electronica-monteur, dus daar wordt ik niet zo zenuwachtig van. Wat echter een probleem is, de kabel wijkt af van wat ik overal op de diverse fora vind. Het is een keurige blauwe kabel, maar er zitten vier twisted-pairs in met nog een aparte grijze draad, waarschijnlijk een aarddraad. De aders zijn rood, blauw, groen, geel, met elk een kleurloze ader als pair. Ik krijg nergens signaal. Weet iemand op welke aders het signaal hoort te staan? Ik hoor graag. En dank. Groet, Kees.

icon

Beste antwoord door Piotr 23 September 2019, 13:03

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hi @ciebie, goed dat het gelukt is, zo te horen was het een ervaren monteur, top dat hij/zij het op heeft kunnen lossen!
Eind goed al goed.👍👍
Dag allemaal. Gisteren (2-10) om 16.00 uur liep mijn verbinding.