Beantwoord

Al 7 weken geen internet!

  • 18 May 2020
  • 6 reacties
  • 289 Bekeken

Beste T-Mobile leden,

 

Ik ben verhuisd en heb T-Mobile mee verhuisd (spijt van). 2 april ben ik verhuisd en heb 2 maart aangegeven dat ik zou gaan verhuizen. Dan had T-Mobile 4 weken de tijd om alles te regelen.

 

Inmiddels woon ik al bijna 7 weken op het nieuwe adres, maar het installatie pakket is nog steeds niet binnen. Elke week kan ik er weer achteraan bellen wat er aan de hand is, elke week hetzelfde verhaal dat ze er niets aan kunnen doen. De oplossing die ik nu krijg is een unlimitied voor 7 dagen op mijn telefoon zodat ik met een hotspot kan werken. Maar een oplossing voor mijn vriendin met wie ik samen woon hebben ze niet. 

Hoe kan het zijn dat T-Mobile al 11 weken weet dat ze naar dit adres een installatie pakket moeten versturen, maar dat nog steeds niet gedaan is? En wat kan ik doen waardoor ik wel serieus genomen wordt als ik bel?

Ik wil eigenlijk dat het deze week geregeld wordt anders neem ik ergens anders wel mijn internet en mobiel abonnement.

 

Groet

 

icon

Beste antwoord door TAVL 18 May 2020, 13:01

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @frankbrinky,

Van harte met jouw nieuwe woning! Verder al helemaal gesettled? 

Het is niet enkel een pakketje versturen. Er komt meer bij kijken, dan je denkt. Een abonnement is woninggebonden. Dat betekent dat jouw oude abonnement wordt ontbonden en je in feite een nieuw abonnement aan gaat. Voor jouw nieuwe woning moeten gaat er een aanvraag uit om dit administratief te regelen, een lijnactivatie aan te vragen en als dit is goedgekeurd, dan wordt de installatie verder aangevraagd. Dit proces kun je initieel iets versnellen door af te zien van de bedenktermijn. 

Dat klinkt allemaal eenvoudig, maar kan nog best veel omhanden hebben. Zeker als het een nieuwbouwwijk is. In dat geval is T-Mobile afhankelijk of het netwerk al opgeleverd is. Dat is lang niet altijd het geval, waardoor ze moeten wachten op het signaal van de aannemer en NetwerkNL. Daarna kan het activatieproces pas afgerond worden.

In het geval van een bestaande woning gaat het doorgaans sneller. Al zijn ook daar scenario's waardoor het vertraagd. Bijvoorbeeld doordat er geen capaciteit is in het netwerk. Ik weet niet wat T-Mobile heeft aangegeven wat het probleem is, maar de duur waarop het probleem opgelost kan worden, is afhankelijk waar het probleem zit.

Webcare is ook aanwezig op deze klant-helpt-klant community en kan je waarschijnlijk verder helpen. Al kunnen medeklanten met je meedenken voor tussentijdse oplossingen. T-Mobile heeft je een voucher gegeven, Misschien kunnen ze er ook eentje geven voor jouw vriendin. Mochten je buren internet hebben, den kun je misschien tijdelijk gebruik maken van hun internet. Niet optimaal, maar het helpt je de tijd door, totdat internet bij jou werkt.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @frankbrinky, goed dat je dit aangeeft op de Community! Ik kan niets beloven, maar wil er wel alles aan doen om je te helpen. Mag ik alsjeblieft een privébericht van je ontvangen met daarin de volgende gegevens? 

-Je postcode + huisnummer

-Je geboortedatum

-Laatste vier cijfers van jouw IBAN

Zodra ik deze binnen heb, kan ik je klantprofiel inzien en controleren wat de status van je installatiepakket is. Zoals @TAVL correct aangeeft, kunnen er meerdere oorzaken aan ten grondslag liggen. Dit neemt natuurlijk de veel te grote wachttijd van elf weken niet weg, maar we kunnen wel pin-pointen waarom het mis lijkt te gaan en waar de obstructie zit. Zo kunnen we tot een oplossing komen.

 

Vind het echt de grootse onzin wat @TAVL allemaal zegt. Het interesseert mij niet hoe het allemaal werkt en dat het moeilijk is. Als ze zeggen dat ze binnen 4 weken kunnen leveren moeten ze dat gewoon doen, en zo niet, uitleggen wat er mis gaat. 

 

Bedankt @Jason stuur je een privébericht. 

@frankbrinky Toch klopt de uitleg van @TAVL  helemaal en kan T-Mobile er eigenlijk weinig aan doen in veel gevallen.

Dat men aangeeft in 4 weken te kunnen leveren is gewoon geautomatiseerd in de systemen en word in 99% van de gevallen ook gewoon gehaald, dat er soms iets is waardoor men dit niet kan halen komt men pas achter als de lijn word aangevraagd bij de netbeheerder.

 

en dan komen we bij het puntje waar je 100% gelijk in hebt,

 

Communicatie is het zwakste punt van de organisatie, daar mag zeker wat aan gesleuteld worden.

Zodra bekend is dat het langer duurt zou er al contact moeten worden gelegd met een beknopte uitleg.

Nu weet niemand het precies, sommigen gaan zelfs duimzuigen als je belt om maar van je af te komen op een voor de klant bevredigende manier.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @frankbrinky, bedankt voor je gegevens en de verificatie in de PM. Ik heb jouw dossier doorgenomen en zie staan dat er nog een openstaand ticket naar onze techneuten tussen staat.
Wat ik wil voorstellen is het volgende: ik verzoek om urgentie m.b.t. het uitstaande ticket en zorg ervoor dat jouw vriendin ook een voucher code krijgt.
Om de situatie nog wat meer aangenaam te maken, stuur ik je gelijk twee nieuwe codes toe! Zo kun je direct gebruik maken van de hotspot(s). Sorry dat het allemaal zo vertraagd is. 

Probleem is opgelost, afgelopen maandag internet en tv bij Ziggo besteld en heb het nu al werkend in huis!!

Reageer